Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

PruttPottan skrev 2011-04-17 10:14:25 följande:
    Vi har blivit varnade för mos man köper ute som påstås vara hemgjort och pulvermos. Hemgjort mos ska tydligen gå bra och det är samma som jag upplevt.
    Men blä för pulver! Självklart ska det vara äkta vara!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    MizzPiggy skrev 2011-04-17 11:56:39 följande:
    SilveremmA: håller med ! Röd mjölk(standard ) är skitgott!! Men eftersom jag inte känner någon vuxen som druckit röd mjölk i min närhet så har jag själv gått över till lättmjölk. Har på nå vis lärt
    Mig att röd mjölk är för barn under tio typ, i tonåren är de grön mjölk, o sen blå :S
    Kanske konstigt men de e så de alltid har varit när jag växt upp, men åååååååh så gott de e me något glas standard mjölk ibland!!!
    Både jag & maken gillar standard, så det är mest den vi har hemma! Diskuterade faktiskt det senast vid frukosten idag, att vi får köpa hem en liter lättmjölk i taget till mig efter operationen. Tror den kommer kännas blaskig som sjutton nu efter att bara ha druckit standard så länge.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-17 12:48:13 följande:
    vi kör på mellanmjölk här hemma och den smakar bra..är det lättmjölk vi ska ha sen?
    I mina papper står det lättmjölk, så jag börjar med det. Kanske kan byta upp sig till mellan längre fram.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Tulebo - Grattis till ditt val och att du orkar stå emot din närmsta omgivning och göra det DU tycker är bäst!! Jättetråkigt att du inte har din man och din väninnas stöd i detta. Men du klarar detta själv, här finns andra som kan stötta dig och i vår FB-grupp får man otroligt mycket energi och chansen att hitta nya vänner som vet vad man går igenom! Jag opereras tre dagar innan dig på samma sjukhus. Jag har antagligen åkt hem tills du läggs in, annars hade jag hälsat på dig och gett dig en stor KRAM för att du ska veta att du inte är ensam!

Hoppas dock dina närmsta ändrar sig när de ser att det var rätt val för dig!

• SilverEmma
    Yaimie skrev 2011-04-18 21:33:54 följande:
    Det gick jättebra på mitt läkarmöte!!! Hon tog mig verkligen på allvar och jag var där i en timme och en kvart! :) Fick svara på alla möjliga sorts frågot plus att hon tog blodprov och mätte och vägde.. (ska kolla diabetes och allt möjligt)

jag har BMI 35,3 och det var godkänt sa hon!! :D Eftesom gränsen här är 35. Nu måste jag ha intyg från min psykolog och är dom okej med det tror jag det går bra!!!! (pratade med honom efter jag var där och han är inte negativ till det)

Nu håller jag verkligen tummarna och hoppas allt går fort..! 
    Vad kul att höra! Hoppas det går undan för dig nu!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-18 20:57:31 följande:
    I morgon är det en månad kvar till operationen, börjar bli nervös att inte hinna gå ner mina kilon
    Imorgon är det en vecka till min.

Hur många kilon har du kvar?
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    ullis83 skrev 2011-04-18 22:46:55 följande:
    wow, en vecka..börjar du bli nervös?
    Nej inte än....men det beror nog mest på att jag inte riktigt fattar att det ska bli av.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Tulebo skrev 2011-04-18 23:33:36 följande:
    Silver Emma: Jag hopppas att jag hinner hör från dig här innan jag åker in. jag har inskrivning den 26:e och op den 29:e så jag är lite nervös nu... har ju inte träffat läkare eller ssk utan bara lämnat häslodeklartionen..... de sa att jag skulle vara flytande för att minska levern men de är lite mysko att de inte velat träffa mig före...
    26:e? Då kanske du får ta & hälsa på mig istället!

Det var två stycken i vår inskrivningsgrupp som skulle opas dagen efter, det var deras första möte med sjukhuset också. En av dem skulle betala open själv...så det är nog lite olika hur de gör. Men jag har enbart hört gott om Carlanderska. Personalen är tydligen jättetrevliga allihop och de tar verkligen hand om en. Jag är otroligt nöjd med mitt val av sjukhus!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Tulebo skrev 2011-04-19 09:34:24 följande:
    Jag ska se om jag kan se dig! Skrattande Jag har ockås bar hört bra om CA, Anna ssk var väldigt trevlig i telefonen de gånger jag talat med henne. Börjar bli lite pirrig....
    De jag har träffat eller pratat i telefon med har varit otroligt härliga!

Ja det går snabbt nu ska du se! Jag var så nervös inför inskrivningen så att jag fick finnar på hela hakan, såg för jävligt ut. Jag var ju beredd på att behöva "övertala" dem till att operera mig och behöva svara på massa frågor. Jag fattade väl inte riktigt att jag redan var godkänd för allt...det var bara ren information hela dagen och man fick chans att ställa de frågor man hade! Där var en i min inskrivningsgrupp som skulle opas den 29:e också! Sen en den 27:e och en den 28:e. Sen är det en tjej i FB-gruppen som också opas den 28:e. DU är hjärtligt välkommen dit om du vill knyta lite kontakter med dem också, de ligger ju inne samtidigt som dig!
    Då var man fru då!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)