Gastric Bypass (GBP)
Ni andra som har opererats och gått ner i vikt, har ni tappat mycket hår?
Det gör jag och det är inte alls roligt jag har väldigt tunt hår just nu.
hur lång tid tar det innan det börjar komma tillbaka?
Ni andra som har opererats och gått ner i vikt, har ni tappat mycket hår?
Det gör jag och det är inte alls roligt jag har väldigt tunt hår just nu.
hur lång tid tar det innan det börjar komma tillbaka?
känns ju skönt att läsa att många andra liksom jag har haft problem med håravfall. usch det är verkligen inte roligt. har klippt mitt supertunna hår kort nu i väntan på att det ska börja växa tillbaka men det gör det nog inte än på ett tag eftersom man fortfarande går ner i vikt. Jätteglad att kilona försvinner men visst är det jobbigt att varje dag föra handen genom håret och få med sig massa hår :(
Jag är så tacksam för sköterskan som sitter och svarar i telefonen på sophiahemmet.
Hon är så duktig och trevlig så man känner sig väl omhändertagen. En av anledningarna till att jag faktiskt vågade göra op var att jag kände att man fick svar på sina frågor och inga frågor var dumma. Så skönt.
Det blir operation på onsdag, är så nervös nu. Har gått ner mina 15 kg på 5 veckor som jag skulle.
använder ni andra kortet man kan visa upp på restauranger? får ni maten för halva priset eller barnportion?
På tal om att dumpa så dumpar man ju på så olika saker. En del dumpar inte alls medans andra inte kan äta varken sött, fett eller för fort och så vidare
jag kan inte dricka till maten, pyttesmå klunkar isåfall. äter jag för fort märks det och jag kan inte äta mycket, dvs mer än typ 2dl för då mår jag också dåligt. socker ska vi inte tala om, har testat godisbitar och kan äta typ 3 små sen mår jag illa.
Men jag misströstar inte för det. Jag mår bra efter op och det är mycket på grund av att man känner så märkbart viktskillnaden.