Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

Ni andra som har opererats och gått ner i vikt, har ni tappat mycket hår? 
    Det gör jag och det är inte alls roligt Rynkar på näsan jag har väldigt tunt hår just nu.

hur lång tid tar det innan det börjar komma tillbaka?

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

känns ju skönt att läsa att många andra liksom jag har haft problem med håravfall. usch det är verkligen inte roligt. har klippt mitt supertunna hår kort nu i väntan på att det ska börja växa tillbaka men det gör det nog inte än på ett tag eftersom man fortfarande går ner i vikt. Jätteglad att kilona försvinner men visst är det jobbigt att varje dag föra handen genom håret och få med sig massa hår :(

• littlemisstrouble

Jag är så tacksam för sköterskan som sitter och svarar i telefonen på sophiahemmet.
    Hon är så duktig och trevlig så man känner sig väl omhändertagen. En av anledningarna till att jag faktiskt vågade göra op var att jag kände att man fick svar på sina frågor och inga frågor var dumma. Så skönt.

• littlemisstrouble
    BinniBoo skrev 2011-10-02 15:20:18 följande:
    Är det fler än jag som blivit extremt hårda i magen efter operation? Kan sitta och krysta hur länge som helst utan att nåt kommer ut.. Igår fick jag ta till med microlax men även då var det halvjobbigt.
    Man ska ju helst inte nära inpå operationen anstränga sig så väldigt så lactulos är att rekommendera.
  • littlemisstrouble
    J2010 skrev 2011-10-03 16:13:26 följande:

Det blir operation på onsdag, är så nervös nu. Har gått ner mina 15 kg  på 5 veckor som jag skulle.

Var inte nervös. Intala dig själv om att det här kommer att gå bra. Man ska vara fast övertygad om att det här kommer att gå bra så ställer kroppen in sig på det.
  • littlemisstrouble
    J2010 skrev 2011-10-04 09:30:37 följande:
    Tack, det kommer säkert gå bra.

Några praktiska frågor till er som har blivit opade.

Får man komma hem samma dag?
    När får man köra bil igen?
    samma dag får du inte åka hem. mår du bra får du åka hem dagen efter.
  • littlemisstrouble

använder ni andra kortet man kan visa upp på restauranger? får ni maten för halva priset eller barnportion?

• littlemisstrouble
    TrissmammaPlusBebis skrev 2011-10-18 18:11:06 följande:
    Visade det ett par ggr i början men blev alltid nekad barnportion så jag struntar i att visa det numera utan delar hellre på en rätt med barnen eller så.
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-10-18 18:12:07 följande:
    Jag vet inte asså... Har ätit ute några gånger sen jag fick börja äta fast föda. Första gången köpte jag mig en moskula för 5 kr på sibylla.
    Andra gången HaHa Ha , var med min son och min pappa på en pizzeria, var en bild på en bakad potatis, folie runt och med lite grönsaker och man kunde välja om man ville ha skinka eller kebab. Jag tog med kebab utan någon kebabsås (gillar inte kletig mat) tänkte att det blir ju lagom, kan jag ju välja hur mycket jag vill äta av potatisen... In kommer en tallrik som man får hålla med 2 händer Var 2-3 potatisar redan delade under ett täcke från kant till kant med kebab och stack ut lite sallad och lök. Inte riktigt min bild av bakad potatis kan jag säga
    Jag petade i mig så mycket kebab jag önskade och åt pliktskyldigt lite av potatisen.
    Det var en måltid jag sent ska glömma

I helgen var vi på McDonalds, jag köpte en "lilla menyn" med HB. Delade hb på mitten och halvägs in skippade jag underbrödet. Tog lite mer kött och lök (älskar lök ) och petade i mig några pommes. Sambon hade beställt kaffe med paj och jag tog lite av den men den var för varm så naturligtvis så brände jag mig på tungan på första tuggan och andra sölade jag ner tröjan med. DrömmerTypiskt mig.

Ska till GBG i helgen och gå på R.E.A. med supé.  Inte riktigt vad jag gillar på menyn när det gäller förrätt och varmrätt men efterrätten går nog nerTungan ute.

Det är inte så ofta som vi äter ute men tror nog att det går att hitta något att äta fast det är ju surt om man måste betala 150 kr för en finare lunch och bara äter pytte lite. 
    Kommer väl ta vara på kortet men får väl se om jag använder det. Känns lite... snålt att utnyttja det, jag har ju ätit för ett mindre svältlands dagsbehov tidigare så kan väl jämna ut sig lite.  
    har aldrig visat mitt kort och vet inte om jag kommer att göra det heller. vi äter inte ute så ofta och gör vi det så tar jag minsta målet och äter det som jag kan få i mig eller så delar jag med maken och han får typ 75% av maten :) blir billigt hehe

kanske ska visa kortet om man äter på något dyrt ställe dock typ smörgåsbord eller julbord eller så. då vill man ju verkligen inte betala fullpris för en skvätt på tallriken. kan ju kosta ganska många hundra men man vill ju inte stanna hemma heller och missa det roliga med att vara ute tillsammans med folk.
  • littlemisstrouble

På tal om att dumpa så dumpar man ju på så olika saker. En del dumpar inte alls medans andra inte kan äta varken sött, fett eller för fort och så vidare

jag kan inte dricka till maten, pyttesmå klunkar isåfall. äter jag för fort märks det och jag kan inte äta mycket, dvs mer än typ 2dl för då mår jag också dåligt. socker ska vi inte tala om, har testat godisbitar och kan äta typ 3 små sen mår jag illa.
    Men jag misströstar inte för det. Jag mår bra efter op och det är mycket på grund av att man känner så märkbart viktskillnaden.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)