Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

berättar ni för alla att ni gjort op? jag har inte berättat för mer än familj och närmaste vännerna.

dom på jobbet är på mig heeela tiden och undrar varför jag varit sjukskriven.
    Jag blir smått irriterad när jag redan sagt att jag det är av privat anledning, dom godtar inte det utan nästan kräver att få veta vad jag har gjort hemma.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    Philippa skrev 2011-05-15 10:11:15 följande:
    Jag berättar för alla, även de på jobbet, de kommer annars fundera om man är allvarligt sjuk när man rasar ned i vikt.... och hellre berättar jag om operationen än att de ska spekulera om cancer etc.....
    jo det klart att dom kommer märka att man går ner i vikt men jag tycker iaf att dom kan respektera om man säger att det är privat.
  • littlemisstrouble
    SilverEmma skrev 2011-05-15 10:14:04 följande:
    Jag har inte berättat för alla. Vissa anser jag inte ha med det att göra och vissa vet jag har åsikter som jag inte orkar höra. De som jag vet är positiva och stöttar mig har jag berättat för, det är den feedbacken jag behöver nu. När jag är stark nog så skiter jag i vem som får reda på det.
    För mig hör de på jobbet till den kategorin som inte har med det att göra. Kanske i framtiden att man säger något men just nu har jag inget intresse av deras åsikter om op. dom undrar ju såklart varför jag äter så lite och då säger jag bara att äter mindre för att gå ner i vikt. sen får de spekulera när jag inte är där så mycket dom vill
  • littlemisstrouble
    Philippa skrev 2011-05-15 10:28:50 följande:
    Oj, vad jobbigt att ha en sån arbetsplats där ma trots allt sepnderar så mycket av sin tid.... själv är jag trygg med mina arbetskamrater....
    vi står inte varandra så nära
  • littlemisstrouble

Men hörni, visst måste man vara hemma mer än ett par dagar trots att man har ex ett typ pappersjobb?
    Jag hade iaf skitont i två veckor efter op. 2 veckor för när man har enklare arbetsuppgifter. 4 veckor om man har lyft i arbetet.
    enligt min läkare fick man inte lyfta tungt förräns efter 6 veckor.

• littlemisstrouble
    entity skrev 2011-05-17 00:25:49 följande:
    Jag jobbar med ett stillasittande jobb, blev hemma 4 veckor. Nu får man väl bara vara 2 dock men för min del kändes det som det behövdes, hade visserligen inte jätteont men blev vansinnigt matt och lätt yr och hade jättesvårt att få i mig nåt första tiden.
    jo men det måste ju bedömmas från fall till fall. känner man att man måste vara hemma längre så måste man ju vara det såklart.
  • littlemisstrouble
    Gruffalo skrev 2011-05-21 19:13:39 följande:

Vi började prata om överskottsskinn här hemma och det faktum att jag efter en tidigare kraftig viktminskning och två barn redan nu har extremt häng på magen...usch Nu börjar jag bli riktigt nojig över det också. Undrar just om man kan "deala" med landstinget, typ om dom bekostar mage och armar så bekostar jag boobsen?
    Undrar om man inte blir liiite konstig under flytdieten trots allt...

jag kanske har fel men jag tror inte att man får hjälp med överskottskinn mer än på magen.
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-21 19:17:22 följande:
    Hej jag har precis kommit hem från bion jag och sambon och en kompis såg på piretes of caribeaan och nu när jag kom hem och ringde mor som bor i Timrå så sa hon att min morfar har fått en ny stroke igen , Han hade legat på golvet hela natten i natt, min moster gick dit vid 10.30 och han hade dörren låst de bruka inte han ha så ambulansen kom så nu ligger min morfar på sjukhus och kan inte gå kan inte prata och de är inte säkert att han klara sig :( jag ska snart ta lugnande och sömntabletter och lägga mig .  Är ensam hemma min sambo är på fest .
    usch va ledsamt
  • littlemisstrouble
    Full av förhoppning skrev 2011-05-22 12:39:02 följande:
    i skåne får man hjälp med bröst och mage om man uppfyller kriterierna. Häng på minst 3 cm och besvär med eksem och svamp gäller för magen + viktstabil i minst 6 månader.

för brösten är det olika mått  på hänget under bröstet, mått från gropen mellan nyckelbenen till bröstvårtan och volymen som avgör om man får ett lyft eller förminskning beviljad.

gjorde min bukplastik den 17e... så för 5 dagar sedan. Svullen som om jag vore gravid i fjärde månaden men det blir säkert bra i slutändan., Har fortfarande drän som förhoppningsvis dras på tisdag så jag känner mig rätt orörlig och går som en 90 årig gumma. Pratade om alla hudreduktioner man skulle göra innan detta, men man fattar inte hur tufft det är och hur svullen man blir..... det är jobbigare än man tror om man inte har en väldans tur. Men förhoppningsvis väl värt det i slutändan.
    jaha men det var ju bra trodde det bara var magen.
    Gruffalo skrev 2011-05-22 13:04:31 följande:
    Jag kör lite enligt principen, den dagen den sorgen. Men när man kollar en del före-efterbilder på nätet så hoppas jag att man får någon hjälp. Mitt häng på magen är redan nu så pass att jag borde få hjälp men sen vet jag inte hur det kommer se ut om 1-2 år... På Sjukhuset sa dom att det säkert kommer bli en förändring angående op av överskottskinn pga ökningen av antalet operationer.
    ja man får väl se vad man får för hjälp när man väl är där. förhoppningsvis drar huden ihop sig någorlunda på de flesta ställen. man kan ju hoppas iaf
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-05-22 14:54:05 följande:
    Hej japp de är jättejobbigt
    jo det förstår jag. vi var med om samma sak förra året på första semesterdagen när vi åkt bort. det var inte alls roligt och vi kunde inte njuta av semestern utan ville bara hem och till sjukhuset.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)