• Mollie

Gastric Bypass (GBP)

Ja, jag har "smygläst" här ett tag. Men kanske ska ge mig tillkänna.  
    Har fått klartecken från kirurgen och väntar på op-tid. Ringt idag för att försöka få någon kontakt men det gick inte. Vill veta när det blir av.
    Det jag tänker på mest just nu är det här med Modifast. Vart köper/köpte ni det? Billigaste? Vad tyckte ni bäst om och HUR gjorde ni för att stå ut i 4 veckor? Jag är ju en mamma och min min jobbar skift så jag kommer att få stå och laga maten till övriga. Hur står man ut med det?
    Nått annat bra tips?  

Var dig själv, det finns redan så många andra...
  • Mollie
    Loth skrev 2013-04-04 07:09:12 följande:
    Mollie, härligt att du kommit igång :) Jag fick tipset härifrån att köpa modifast billigast och enklast via deras hemsida. Annars kan du ju kolla Tradera och lite köp o sälj sidor här och var, finns ibland de som har över och säljer ut billigare.
    Ok! Tack för tipset. Ska genast ge mig ut på nätet och kika.

Ser att det finns en FB-grupp, men länken fungerade inte... Kan någon vägleda mig till rätt sida? 
  • Mollie
    Zizzieleenia skrev 2013-04-05 15:08:43 följande:
    Mollie.. Svammelhörnan - A new start heter den.

www.facebook.com/groups/anewstartsvammel/

Innan du ansöker måste man svara på en del frågor.. Nämligen dessa.

Använder du dig av ditt riktiga namn? 
    Var bor du? 
    Var har du blivit opererad/ska opereras? 
    Vilken typ utav viktoperation? 
    Vilket datum opererades du/när ska du opereras? 
    Hur hittade du till Svammelhörnan? 
    Vad har du för förväntningar på gruppen? 

Svaret skickar du till Svammel hörnan via PM
    www.facebook.com/svammel.hornan?fref=ts

Man måste ansöka och besvara frågorna för att slippa in.

Ok! Vad gör ni med denna info? 
    Och vad är syftet med dessa frågor?

Mest nyfiken... 
  • Mollie
    Zizzieleenia skrev 2013-04-08 14:13:12 följande:
    Mollie, jag är inte admin, så jag kan inte svara på det.. :D 

Förra gruppen blev så stor så då ville de ha en ny mindre grupp och få bort troll och oaktiva medlemmar.. Menmen.. SilverEmma (tror hon heter så här på FL) kan nog besvara dina funderingar.. :) 
    Är inte så att jag är emot  det, ville bara veta syftet. Jag kan ju inte ens svara på alla frågor för jag har inget svar. Sen vart jag bor går jag ju inte gärna ut med hur som helst heller, tyvärr. Jaja, får invänta och se om någon vill svara...
  • Mollie
    Zizzieleenia skrev 2013-04-08 19:56:45 följande:
    Jag inboxade admin så vi får se om hon kan ge bättre svar än mig. :)
  • Mollie
    baby81 skrev 2013-04-08 20:04:31 följande:
    Finns en grupp som heter

Allt möjligt för GBP opererade

Den gruppen är jättebra och inte massa regler o sådan skit utan man är sig själv o får fråga vilka frågor man vill vare sig det har med operationen o göra eller om det är något annat du behöver ventilera *ler*

Min uppfattning är att Svammelhörnan består av tusen regler o massa tjafs. Orkade inte vara med i den gruppen mer...
    Ok, tack!! Låter intressant!
  • Mollie
    Lordmungos skrev 2013-04-13 09:44:42 följande:
    jag tror inte att jag skulle kunna klara av dagen på så lite. jobbar som montör på ett tungt företag och jobbar 10 timmars dagar. försökte att jobba en dag med Nutrilett men de gick inte. fick för lite energi av det så klarade inte av dagen.
    okej vad var de för aktiviteter? om jag får fråga?
    jaså man blir orklös bra att veta.
    ja jag vill ju gärna behålla min styrka som jag har nu kanske även få mer. så vill ju inte göra den och förlora mina muskler. för då kan jag inte jobba med de jag jobbar med. hur märkte du det?
    jag är 178 och jag väger inte 100 kg de var när jag var 15-16 nu väger jag igen runt 120-130. vet inte hur man räknar ut bmi :P    
    Här kan lätt räkna ut det: http://www.raknabmi.se/Om du är 178 cm och väger 130 kg (och jag la in 30 år som ålder) är ditt BMI 41.
  • Mollie

Jag undrar om någon vet hur lång tid det tar att få varorna från Modifast.se? Jag beställde idag, skulle behöva dem på onsdag. Lyckas jag? Annars får jag snabbköpa på apoteket...

• Mollie
    Felidae skrev 2013-04-13 12:13:19 följande:
    Ja, det tror jag. Om du inte bor alltför avlägset förstås.
    Rottis77 skrev 2013-04-14 11:33:03 följande:
    Nu sist jag beställde tog det 2 arbetsdagar :)

Beställde som sagt i lördags och fick sms på tisdagen att det kommit. Hämtade ut det igår och har börjat idag!
  • Mollie

Någon som är i början av Modifast? Har lust att sälla med någon...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)