Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Lägger till denna tråden!
    Snart gått två månader sen remissbekräftelsen kom. Tycker ni jag ska ringa o tjata? Åberopade ju vårdgarantin!.
    Eller vad kan jag göra för o snabba på de hela? Vill ju opas NU!

Kram på er alla kämpar!

• MizzPiggy

Silveremma: men de finns ju miljoner sjukhus!? Hur vet jag vilka som har betalningsförbindelse med just mitt sjukhus?

• MizzPiggy

Hej allihopa! Jag följer tråden fast ja inte skrivit på länge.
    Pratade med lassarettet o frågade om min kö tid eftersom mina tre vårdgaranti månader har gått, hon pratade me dom som visste o sa att jag skulle få en kallelse för bedömning snart. Hoppas att snart är innom 1-3 veckor så de inte e jätte länge...
    Någon som vet om man kan åberopa vårdgarantin igen sen? Alltså förutsatt att jag blir godkänd för op då... Annars tänkte jag de fria vårdvalet, de kanske går fortare om inte vårdgarantin för op kan hållas( vilket jag hört att dom inte kan i Kronoberg....)

• MizzPiggy

Hej allihopa! Idag damp det ned en tid för bedömning 11 maj, kan jag ringa tror ni o fråga efter återbuds tider?
    Det är mitt första möte med kirurgen.
    Alla här i tråden pratar om så många olika möten, hur många olika e de igentligen?
    Från första bedömningen till op?.
    Vill ju skynda på så mkt som möjligt,
    Är såklart villig o ta både återbuds tider för op och möjligheten att göra op i annat län en mitt....

• MizzPiggy

Hur långt tid har de tagit för er från bedömning till op? Ni som åberopat vårdgarantin eller de fria vårdvalet?

• MizzPiggy

Sannalouise87: wow! De va ju rekordsnabbt!
    Från remiss till bedömning så kommer de ha tagit 4,5 månader :S, hoppas innerligt att jag får op tid snabbt, ska göra vad jg själv kan för att skynda på, dvs åberopa vårdgaranti, o hjälper inte de så de fria vårdvalet .
    Drömmen hade ju vart o få opas i början av sommaren iaf. Ska oxå tillägga att om jag blir godkänd så kommer jagsäga till dom att jag kan ta återbuds tider! Så kanske de går fortare... Blir jag godkänd så får jag nog förbereda min chef på detta så hon kan tänka ut någon lämplig vikarie som kan hoppa in under sjukskrivningen...

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)