• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Vi har redan enats om ett flicknamn. Lätt och välja.Finns flera flicknamn till som är lätt att ta. Medan pojknamnen var svårare. Sambon hade fastnat för ett namn som jag absolut inte gillar. Men vi gillar iaf ett annat namn likadant. Så vi har med andra ord väldigt få val av namn.

Det är dock inte spikat med dessa namn, det hinner ju ändras också! Så vi får allt se om vi tar av dessa namnen vi gillar till en flicka eller en pojke. Vi har valt att inte ta reda på könet. Det får bli en överraskning och det gör det hela rätt så spännande! Flört

• besony

Hej tjejer! Är tillbaka nu, jag kom hem idag. Jag har varit utomlands en vecka och haft det underbart med min familj. Min sambo fick vara hemma och även mina syskons respektive var hemma. Så en ren familjeresa med andra ord. Shoppat 3 klädesplagg till bebben, betalda av min styvmor. Jag själv som bara funderade på att köpa ETT plagg... Drömmer Men att bli bjuden på lite gratisplagg är aldrig fel!

Jag är just nu i vecka 16 (15+1)... Fort går det, känns det som! Längtar efter att känna fosterrörelser!

Under veckan har jag annars börjat drömma en del knasigt! Tungan ute

Häromnatten drömde jag att jag efter en vecka utomlands kom hem till ett helt totalrenoverat hus (huset som redan är nybyggt..?..) med blanka röda köksluckor (vilket vi annars aldrig skulle ha, usch!), ett helt färdigt barnrum till bebisen och det enda som återstod var att leta efter ny sängstomme till vårt sovrum.... Jag som i drömmen bara var i v. 16 och hade med mig hem de 3 klädesplagg till bebisen var helt chockad över att sambon på en vecka hade fixat allt klart inför bebisens ankomst och lite extra därtill! Tyst

• besony

Jag har väl inte ett riktigt yrkestitel, jag är snarare timanställd vid tre olika jobb. Som ledsagare, personlig assistent och ibland arbetar jag som vikarie på en skola. Alla tre jobben sker vid behov så det varierar med jobb varje månad. Det gillar jag förstås inte, men det är skitsvårt att få ett heltidsarbete, så jag har det så här sedan förra året då jag blev arbetslös. Rätten till a-kassa har jag inte heller just nu.. Springa runt och tacka ja till jobb så mycket som möjligt, ett evigt pusslande blir det också. Rekordet är ca 13-14 timmars arbete på en och samma dag! Förvånad

Så jag har inte tittat närmare på det med FP. Men tror att det lär hamna på lägsta nivån... Men det gör mig inget. Skatten finns ju i magen som vi kämpat länge för att få, så det där med ekonomin får vi försöka lösa så gott det går...

• besony

Jag växtar också på den riktiga gravidkänslan! För just nu känner jag mig som vanligt. Jag kan röra mig som vanligt, äter som vanligt och magen är fortfarande rätt mjuk. Minimalt med symtom alltså... Så det är fortfarande svårt att tro att det skulle finnas bebis därinne. Särför ser jag fram emot att känns fosterrörelserna och RUL. Är nervös inför RUL då det närmar sig dit... fast jag väntar fortfarande på kallelse!

• besony

Någon som börjat shoppa lite smått? Jag har gjort ett par fynd senaste veckan.

Ett be-safe gravidbälte som man kan ha vid bilkörning. Jag hade tänkt ha ett sådant ett tag med tanke hur mycket jag använder bilen att åka till mina olika jobb. Fann den på blocket till en billig penning.

Och den andra grejen dök upp på facebook av alla ställen! Min kusin skulle sälja sin babyskydd de haft till sitt första barn som nu snart är två år gammal. Den bestämde vi oss för att köpa. Känns bra att köpa av någon vi känner och vet att den är använd av ett barn tidigare.

Och så förstås har vi sparat en del annonser vi kikat på inför framtida köp. Mer får det bli efter RUL. Glad
    Annars har vi börjat möblera om lite här hemma mellan de två rum som i framtiden är tänkta som barnrum. Den ena som ska bli bebbens rum minskade vi på lite möbler nu. Vi har haft det rummet mest som en förvaringplats av våra stora möbler som vi knappt använder. Den andra rummet används som datarum för sambon och hans kompisar och blir nu gästrum också. Dit flyttade vi vår bäddsoffa så det blev lite större yta i det tänkta barnrummet.

Känns lite overkligt att börja tänka och planera barnrum och inhandla grejer. Det trodde jag liksom aldrig det skulle bli av. Drömmer

• besony

Nu har jag äntligen fått datum för RUL! Som vi har väntat... Det blir om 2 veckor, den 24 maj. Då är jag i v 20 (19+0).. Det ser jag fram emot! Solig

• besony
    majsanna skrev 2011-05-12 16:32:19 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Åh, det är sånt man inte ens önskar sin värsta fiende! Verkligen jättetråkigt! Rynkar på näsan Massa kramar till er!
  • besony

Det är efter midnatt nu, men måste bara skriva det här... Flört

För ett par timmar sen (innan midnatt), låg jag stilla i soffan och tittade på film, då kände jag 1-2 bubblor i nästan längst ner på magen... Det upprepades ca 3 ggr till. Går absolut inte ta miste på att det är bebben som säger hej! Hjärta Aldrig känt något likadant tidigare, så det var helt solklart för mig... Helt fantastiskt! Solig

Är i vecka 18 nu, så minibuffarna kom på v 17+4. Just nu när det nu är efter midnatt, så i v 17+5.

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-05-16 15:29:39 följande:
    Det gick bara bra. Vi fick veta att vi väntar en liten tjej Allt såg ut som det ska, tack och lov!
    Frågade BM hur storleken stämde med tiden och om det hade varit en "vanlig" graviditet så hade vi blivit flyttade en dag från den 6:e till den 7:e så det var ju ingen större skillnad. Nu blir vi ju inte flyttade.

Hon var vaken när vi var där, kände sparkar i bilen på vägen dit, så hon vände och vred sig massor. Viftade med händerna och fötterna och hade sig. Så mysigt att se
    Härligt! Glad
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-05-19 16:37:43 följande:
    Jag är ju några dagar efter dig Strössel, så jag kommer vara v 18+1 på tisdag. Ja, det är UNDERBART att må bättre
    Om jag förstår rätt så ska du göra RUL på tisdag? Det ska jag med! Skrattande Det är något vi ser fram emot sedan länge och vi kan bara hoppas att allt är som det ska med bebben. Kommer att vara i v 19+0.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !