• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

DreamBear skrev 2011-03-04 11:05:58 följande:
    Jag har läst i flera trådar här på FL att det är är vanligt att man blöder lite vid en gravidtet när man gjort IVF. Detta sa även min läkare. Det var något om att man var skörare därnere.

Lite småblödningar har jag hört kan vara normalt, blöder man och har mensvärk är det sämre.

Det är vad jag hört...

Håller tummarna för dej och att du får se ett tickande hjärta vid VUL!
    Okej. Jag ringde Ferten och frågade om detta. Barnmorskan sade att blodblandade flytningar var inget att oroa sig för och att jag skulle avvakta. Jag frågade om detta var vanligare vid IVF, men det visste hon inte om det var. Hon trodde att när man gjort IVF så uppmärksammar man mer på varje tecken, varje symtom än om det var en spontan graviditet.... Alla säger lite olika...

Kommer det något mer så ska jag ta kontakt med gynakuten i helgen eller Ferten när det är vardag igen. Nu kan man bara hoppas och inget göra mer.... Känns trist och bara vänta.
  • besony
    strössel skrev 2011-03-05 21:20:40 följande:
    Hur går det tjejer ? Var på ännu ett vul igår hos min läkare och den var i storlek 6+6 jag var i v 7+0 så det skiljde en dag men det gjorde ingenting det var perfekt sa läkaren. Mitt illamående sitter fortfarande kvar och jag önskar det kan bli bättre snart Skrattande läkaren sa att illamående är bra då vet man att allt står rätt till där inne.

Beso y abrazo: Jag hade inte kunnat vänta jag hade ringt gynakuten för att få se att allt står rätt till. Jag tror inte det är nån fara men ändå för att slippa oroa sig.
    Jag kom underfund med hur det kunde bli lite rött... Jag gjorde nr 2 och tog i på toaletten. Sedan gjorde jag upptäckten, små röda blodstrimmor i flytningarna på papperet när jag torkade mig. Dagen därpå samma sak efter nr 2. Annars ingenting. Bara efter nr 2. Nu är småblödningarna puts väck igen och brösten ömmar som de ska. Har inte haft mensvärk heller. Så jag avvaktar till VUL:et den 9 mars. Bara några få dagar kvar dit nu..! Vill skynda mig dit nu. Kan bara hoppas att det ska se bra ut, vi får se...
  • besony

Någon som känner en tyngd i nedre magen...? Det är som att det drar uppåt och åt sidorna i magen, tungt så där.... Och kanske har en aning småsmärta på ryggen vid höfterna med? Jag har just så där. Går in i vecka 9 imorgon. Dragningar i magen är helt ok, men är lite småorolig för att ha ryggont redan så här tidigt...

• besony
    strössel; Jag lyfter knappt någonting om inte min handväska eller ryggsäck. Bär kanske matkassar ibland. Inte så mycket lyft med andra ord. Lever precis som jag gör innan graviditeten... De gånger jag sitter är vid datorn i en kontorstol, i tv-soffan, vid matbordet och i bilen när jag kör. Jag står eller går mycket på mina jobb. Jag har 3 olika timanställningar och ev. en fjärde jobb så småningom också. Så jag vet inte vad som gjort att jag känner en aning av ryggen nu.. Obestämd
  • besony

Turen är fortfarande med oss...! Det var så fantasiskt! Var på VUL idag och vi fick se ett litet foster med tickande hjärta! Hjärta

Gulesäcken är kvar än, men snart ska moderkakan ta över försörjningen så småningom... Fostret hade gulesäcken ovanför huvudet. Det såg som en gloria! En sådan här..  Oskyldig Hihi... Och armarna och benen som såg ut som små knoppar, de har börjat växa... Svansen är fortfarande kvar, men den försvinner snart. Gullemini! Solig

Läkaren beräknade v8+1 som jag också räknat ut. Och ultraljudet räknade ut precis samma vecka och dag. BF är 17 oktober. Så vår lillmini växer på som den ska. 16,5 mm är den just nu. Verkligen mini! Nu är det 6 veckor och 1 dag sedan ÄP. Det är ofattbart att en liten cell som ett befruktat ägg kan växa så fort på bara 6 veckor! Förvånad

Vi fick med oss 3 bilder hem från VUL:et. Lär stirra på dem då och då, hihi... Drömmer

Nu hoppas vi passera 4 veckor till, så missfall risken småningom är mindre. När vi känner oss säkra nog, så kommer vi sedan avslöja denna fantasiska nyhet till våra familjer och vänner. Vi kommer fortsätta att ta en dag i taget.. ..

Men idag är vi glada. Skrattande

• besony

Intressant att ni diskuterar om KUB...

Jag var på ett samtal just idag med en BM om det. Vi har bestämt oss för att göra KUB, blodprovet kommer jag ta när jag är på inskrivningen nästa vecka. Ultraljudet ska vi boka själva. Vi känner att vi hellre vet om barnets förutsättningar. Vi ser det som att ta en sak i taget.

Barnmorskan sade också att det är omöjligt att hitta allting i proven, det man kan "hitta" är de vanligaste avvikelserna. Andra kanske kommer först upp efter man fött barnet trots tester innan. Allting är ju ett risktagande och även rena chansningen.

Är lite nyfiken på om någon av er tänker ta reda på barnets kön? Vi har bestämt oss att inte ta reda på könet, det får bli en överraskning på förlossningen. Glad

• besony
    strössel skrev 2011-03-11 11:37:41 följande:
    Hur mår ni idag tjejer ? Jag har gått in i v 9 idag mår illa kräktes upp hela frukosten, det var några dagar sen jag kräktes har mått illa men lyckats behålla maten. Är helt orkeslös idag trött och drömmer helskumma drömmar Skrattande fattar inte vad jag får allt i från.

Ringde min läkare för jag ville göra ett vul till men fick inget dom sa att om jag inte har blödningar eller ont i magen så är det ingen ide. Att jag ska tänka positivt jag gör ju det men man är ju orolig och man vill ju så gärna se sin lille där inne. Så nu får jag vänta på ul i v 12 som dom ska göra på mvc. Tror inte jag får det på inskrivningen i mitten på v 10 för jag ska dit en tisdag och jag vet att läkaren bara är där på måndagar. Kanske v 11 om jag har tur.
    Stackare! Illamåendet verkar inget kul. Jag har lyckligtvis inte det, men däremot illaluktande gaser. Obestämd
    Kniper jag kvar gaserna i magen, så får jag räkna med riktig magont. Så jag hela tiden måste försöka hitta bra tillfällen och ställen att släppa ut om jag är ute och shoppar eller annat! Det är pinsamt nog! Skäms Känner igen det där med drömmarna! Jag drömde i natt om blå människor med gigantiska vårtor på hela kroppen! Skrattande

VUL på alla på din MVC? Inte visste jag att MVC gjorde ultraljud...
    Har trott att sjukhus (kvinnoklinik med avdelningar) som gör det.
  • besony
    strössel skrev 2011-03-11 13:16:28 följande:
    Dom hade tydligen en läkare där varje måndag, och alla får inte göra ul där men hon sa att jag kunde få det eftersom jag hade gjort ivf. Och det tackade jag för det vill jag gärna men kommer vara skitnervös för då är den 4 veckor sen jag gjorde vul sist.
    Då förstår jag. Klart man är nervös. Även om jag såg vår lilla foster i onsdags med tickande hjärta, så känns det fortfarande overkligt. Jag fattar fortfarande inte att jag är gravid och att det finns något inuti. Så jag förstår att det är skönt att förvissa sig lite om det, så det blir mer verkligt.

Inte så konstigt att många som fått på vanlig väg antingen får se först vid KUB/nupp eller på rutin-UL. Det känns så avlängset dit! Ett plus med att vara IVF-are med andra ord, då får man chansen att se tidigare. Flört
  • besony

Någon som fått smakförändringar? Vi åt lunch idag på en restaurang, sambon fick vitlöksbröd till sin mat som jag brukar äta av. Tog en tugga av brödet och det smakade så himla äckligt, det var som att tugga på papper liksom! Kräks

• besony

Ser att ni pratar om symtom. Det kan ju variera för varje kvinna! Jag känner inte heller så värst mycket. Kanske känns det i tuttarna när jag klämmer på dem. Inte så värst ömma med andra ord. Och inget annat.

Däremot har tröttheten kommit den här veckan! Har i princip sovit lite varje dag... Jag är i v8+4 idag och trots 8 timmars sömn i natt så har jag sovit ca 2 timmar idag på eftermiddagen. Orkar inte göra så mycket, känner mig delvis lite som en zombie ibland!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !