• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Jag vill bara ha en gravid mage och inget extra på övriga kroppen Skrattande

• strössel
    besony skrev 2011-02-27 14:14:53 följande:
    Det förstår jag! Gravidmage är mycket trevligare alternativ! Flört

Men å andra sidan är det bara ta en sak i taget... Det finns lyckligtvis tid efter graviditeten att fixa till kroppen, så tänker jag i alla fall. Så jag är inte så orolig över vikten i alla fall. Skönt!
    Ja det har du rätt i , då kan man ta barnvagnsrace till och trimma kroppen hoppas bara vädret tillåter det i oktober. Huvudsaken är att bebisen mår bra i magen och sen hur mycket eller hur man ser ut spelar ingen roll ett barn betyder allt det är det vi har kämpat för .
  • strössel

Usch vilken morgon, mådde bra när jag gick upp och sen fick jag värsta kräkattacken och blev helt svimfärdig svettades och darrig i hela kroppen kändes jätteobehagligt. Mår fortfarande illa men kräks inte mer än så länge, är det normalt att må så ?

• strössel

Emsm: Lycka till idag på ditt vul håller alla tummar tror att det kommer gå kanon Skrattande

• strössel
    emsm skrev 2011-02-28 12:56:06 följande:
    Tack tack! Det gick bra Skrattande Ett litet hjärtade hittades som slog som det skulle. Ska bara ringa till mvc nu
    Vad roligt att det gick bra , vilken vecka är du i ? Jag är i v 7 6+4 i morgon när jag ska göra mitt vul, hur stor var din lilla bebis ?
  • strössel
    emsm skrev 2011-02-28 14:09:54 följande:
    strössel:
    Enligt räkningen utefter befruktningen så skulle jag vara i v 7+0, men bebisen va lite liten så enligt mätning o ul så va det ca 6+2...men han sa attd et ibland kan diffa på några dagar. Inget att haka upp sig på.
    Så imorrn ska jag ringa mvc och säga att här är jag ;)
    Men förutom att få se ett hjärta va den bästa nyheten att jag fick ta min nässpray, är så täppt så jag får inte mycket luft. Så nu kan jag typ andas iaf :P

Lycka till imorrn!!!
    Jag tror dom växer olika snabbt men det bli ändå rätt i slutändan Skrattande sen kanske det beror på när dom fäster osv. Vad kul att ringa mvc jag ska ringa dit nästa måndag efter mitt senaste vul på fredag.  Får inte glömma ta med brevet från RMC bara som läkaren ska fylla i.
  • strössel
    majsanna skrev 2011-02-28 16:05:31 följande:
    Nu är jag tillbaka efter mitt ultraljud. Vår Dutt är 17 mm och hjärtat tickade på. Men, det finns alltid ett men. Moderkakan hade lossnat lite från livmoderväggen och där fanns det lite blod. Jag tar blodförtunnande mediciner och det kan vara orsaken. Därför ska jag sluta med dom och på ny kontroll hos spec-mvc på måndag. Mer finns att läsa på min blogg.
    Hoppas det går bra, jag äter oxå blodförtunnande medicin. I vilken vecka är du i ? Vad skönt att du fick en tid på måndag så dom kan kolla upp det och att det upptäcktes tidigt. Kram !
  • strössel
    emsm skrev 2011-02-28 16:07:17 följande:
    Strössel:
    Vad för brev? :/
    Jag fick ett brev av RMC när jag ringde och sa att jag fått plus. Läkaren ska fylla i om dom ser nån hinnesäck , foster och hjärtaktivitet i vilken vecka jag är i och lite andra saker jag inte förstod var det var och sen faxa tillbaka till Rmc Linköping.
  • strössel
    emsm skrev 2011-02-28 16:15:16 följande:
    Jaha...läkaren hade ett papper han fyllde iidag men jag hade inget med mig....konstigt. Men men. Gravid e jag ju iaf ;)
    Först såg han inget :/ Då stannade hela världen för både mig o mannen. Men sen så bubblade det till i min urinblåsa o den flyttade lite på sig o då såg man ett liiitet, liiiitet hjärta som slog på bra =)
    Härligt vi såg hjärtaktivitet förra veckan hoppas det fortfarande tickar, tur jag har tid kl 8 i morgon börjar redan bli nervös hade inte klarat av att vänta till eftermiddagen Skrattande

Idag har det varit en riktig skitdag har mått illa hela dagen lång !
  • strössel

Varit på vul och det fanns en liten krabat där inne hon mätte till v 6+2 jag tror jag är i v 6+4 men hon sa att det spelar ingen roll den var perfekt för att  vara i v 7 den var 7 mm idag kl 8 på morgonen Skrattande med ett jättefint tickande stort hjärta !
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !