• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

majsanna skrev 2011-04-28 11:04:49 följande:
    Oj, vad tidigt ni får höra hjärtljuden hos barnmorskan. Mitt nästan besök hos henne är den 23 maj och då har jag inte varit hos henne sedan inskrivningen den 7 mars.

Men, men idag är det i alla fall bara 2 veckor kvar till RUL!J
    Jag fick en tid när jag var i vecka 14+6 pga min oro. Ska dit nästa gång den 1 juni för att åter lyssna på hjärtljuden. Hon bokar in extratider åt mig just för att stilla min oro. En underbar barnmorska
  • DreamBear

Oron har smygit sig tillbaka till mig nu. Jag tycker inte att jag ser gravid ut. På morgonen har jag verkligen ingen mage alls, men senare på dagen syns den mer, men det beror ju på att tarmarna fylls med gaser.
    Jag vägde 80 kg vid inskrivningen i vecka 10, i vecka 14+6 vägde jag 82 kg och vi fick höra hjärtljuden.
    Idag är jag i vecka 16+4, och jag känner mig inte längre gravid
    Jag har läst om spökveckor, men så här sent?
    Tror min oro mest bygger på att jag inte har någon bebismage, jag ser bara ut som vanligt, mullig.

• DreamBear

Ringde barnmorskan nu på morgonen, men hon hade ingen tid att erbjuda förrän i slutet av nästa vecka. Så jag tacka nej. Ska ju på RUL nästa tisdag.

Försöker tänka positivt och vara glad för att jag inte har någon stor gravidmage. Men i bakhuvudet ligger såklart rädslan att något är fel. Längtar till RUL.

Är idag i vecka 16+5 och jag tror jag känner bebisen, det kittlar i magen. Ibland ett par gånger om dagen. Ibland väldigt sällan.

• DreamBear

Jag har inte tänkt så långt som till föräldrapenningen, mycket för att jag inte inte alls vet hur det kommer att se ut ekonomiskt för min del och det får jag inte veta förrän jag skickat in det där moderskapsintyget. Jag har varit arbetslös och studerat, så jag vet inte om jag får behålla min gamla SGI eller om jag kommer att hamna på grundnivån.

• DreamBear

Måste fråga, vad jobbar ni med?

Själv är jag dagisfröken, men håller just nu på att studera upp till förskollärare.

• DreamBear

Beso: Så är det för mig också, det finns en risk att det blir grundbeloppet. Men vi känner ingen oro. Vi klarar oss ändå. Visst det blir inget lyxliv vad gäller konsumtion, men vi kommer att vara rika ändå med tanke på den skatt vi får med oss hem från BB.

Vi har redan nu börjat inhandla kläder och håller utkik efter vagn, skötbord och säng. Vi tänker försöka hitta mycket begagnat så vi spar lite pengar. För jag tror inte vi blir lyckligare av att köpa en vagn för 8000:- när vi kan köpa en begagnad för 3000:- Alla pengar vi kan spara gör ju att vi kan vara hemma lite längre med bebisen.

• DreamBear

Har en liten fundering, som ni kloka kanske kan hjälpa mig med
    Överallt när man läser om vad man ska ha med sig till BB så står det att man ska ha med sig journalen.
    Men jag har ingen journal.
    varje gång jag är hos barnmorskan så för hon in uppgifterna i datorn, och som jag fattade det så ligger allt i en databank som även förlossningen har tillgång till.
    Är det så för er också?
    Eller har ni en pappersjournal?

• DreamBear

Har ni bokat tid för RUL själva?
    Jag fick en tid när jag var hos barnmorskan.
    Ska dit nästa tisdag, kommer att vara i vecka 17+6 då.
    Känns tidigt, men jag säger inte emot. De borde ju veta vad de gör

• DreamBear

En del dagar är bra dagar, men idag är det inte en sådan. Suck.
    Jag mår superskumt. Mår illa svagt. Trött och matt i kroppen. Och magen lever ett eget liv så toan får finnas i närheten. Det kryper i kroppen, så jag kan varken ligga eller sitta bekvämt. Det liksom bara känns olustigt! Sådana här dagar har jag emellanåt, inte så kul när det kommer men jag försöker ta det extra lugnt och ge kroppen lite lugn och ro.

De sägs ju att andra trimestern ska vara den bästa, men det stämmer inte alls på mig. Jag mådde bättre fysiskt under de första 12 veckorna än jag gör ju. Men allt kommer att vara värt mödan den dagen jag får min skatt på bröstet.

Har inte känt att bebisen något de senaste dagarna, inte en enda kittling i magen.

På tisdag är det dags för RUL. Supernervös inför detta! Men vill bara att det blir tisdag och att det är dags för denna undersökning.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !