• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

majsanna skrev 2011-02-17 15:17:03 följande:
    jag har också helt tappat suget för sötsaker och det är verkligen konstigt för jag har varit en riktig godisråtta förut.
    Välkommen och grattis!
    Känner igen mig i det där med sötsuget, jag har alltid varit svag för sötsaker men nu känner jag bara avsmak kring allt som är sött och sliskigt. Skönt att det är så och inte tvärtom. Knaprar hellre på en morot än äter en chokladbit
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-17 21:32:13 följande:
    Jag som hade lovat mig själv att inte bli så nojjig utan njuta av graviditeten som jag så länge längtat efter, men vad gör man. Jo sitter här och är rädd och nojjig. Har ont i höger äggstock som sedan vandrar och blir som en molande mens värk sedan tillbaka till äggstocken, börjar även få ont i höger lår. När kommer man kunna känna sig lugn.. så jobbig när man inget vet, så rädd att något ska vara fel..
    Jag känner som du. Rädd och nojjig för minsta lilla. Vilket jag tror är fullt normalt med tanke på den tunga vägen till plusset. Försök ta en dag i taget. Vila och försök må bra på alla sätt och vis.

kram
  • DreamBear

Jag har känt av ett svagt illamående ett par dagar. Men idag så är det riktigt tungt. Det fick jag för att jag gnällt om avsaknad av symtom. Bläää! Har ätit frukost och den gick i, men det känns som den sitter kvar i halsen.

Har beställt hem Postafen och åksjukearmband, men de fanns inte hemma på vårt apotek så de beställde och jag skulle få det på onsdag.

Tips mot illamående?

• DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 10:01:49 följande:
    Kenai: Fick ju såna där seaband på apoteket kanske funkar ? Jag vill oxå ha en massa symtom Skrattande pratat med Rmc idag och jag går in i v 6 idag 5+0. Så nu slipper jag fundera mer på det Flört
    Vet du hur de räknar på Rmc? Utgår de från att äggplocket är ägglossningen eller?
    Tycket det verkar vara så olika.
  • DreamBear
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 10:24:24 följande:
    Vitamin kvinna eller folsyra, vilket är bäst att äta, nån som vet? kvinna ska ju inhehålla folsyra de med och andra bra vitaminer. Ni som käkar, vad äter ni? :)
    Jag äter MittVal kvinna, men sedan så äter jag extra Folsyra och B12 pga brist.
    Det enda jag lärt mig är att man se upp med A-vitamin, man ska inte få i sig för mycket.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 10:27:28 följande:
    Jag hade TD den 11 för en vecka sen och dom sa att jag hade gått hela 5 veckor och gått in i v 6 idag . Så dom verkar inte bry sig när man haft äl eller så dom utgick för mig efter TD. Så jag ska på vul i v 7+0 (v 8)
    besony skrev 2011-02-18 10:10:02 följande:
    Har du inte heller några symtom?
    Vad olika. IVF i Falun säger att ÄP=ÄL och att man räknar ÄP som 2+0.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-02-18 10:51:20 följande:
    Har ni andra fått något sug efter något?
    Här knapras det morötter. Känns inte så himla onyttigt och dessutom funkar det fint mot illamående. Just nu kanske man ska tillägga
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 17:05:00 följande:
    Usch vad trött jag har varit idag , var på toa innan och så vad det blod på pappret och fick panik men insåg sen att jag hade skärt mig med rakhyvlen på benet så det kom från det. Nu blir det ingen mer rakning där uppe vill inte få panik igen Skäms
    Vilken skräck med blod pappret! Tur det var oskyldigt blod
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-02-18 18:47:50 följande:
    När har ni andra tid för vul  ? Tror många har skrivit det men mitt minne är kort Skrattande 
    Jag har iallafall den 4 mars v 8 (7+0)
    1 mars är det VUL för oss. Då är jag i vecka 8 (7+6).
    Är jättenervös inför detta VUL.
    Tänk om det är tomt därinne?
  • DreamBear

Ledstjärna: Jag har testat MASSOR! Men kom fram till att det var dags att sluta för man blir bara stressad över strecken om de inte är superstarka. Vi är gravida! Just nu. Vad som händer imorgon kan jag inte påverka. Så försöker jag tänka. Vet att det är lättare sagt än gjort.
    Jag testa med digitala och fick 2-3 och vänta fyra dagar och testa igen och fick då 3+. Så det digitala visa på en ökning. Men jag läste också på nätet att man ska de digitala med en nypa salt då man kan vara en låghormonare och då kan det visa fel fast allt är rätt.
    Summan av mitt svammel, plocka fram bebiskläderna och njut! Du ÄR gravid!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !