• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Tack för tipset med mammabyxor, tjejer... Det verkar variera beroende på vart man bor. Jag får nog spana in affärerna i stan och se om de har något. Jag jobbar med folk så jag vill se fin ut, så det börjar bli obekvämt att gå med mina jeansleggings just nu... Bästa stunderna numera är när jag går ledig hemma i mina mjukbyxor! Flört

• besony

Tror bestämt att alla längtar till UL på ett eller annat sätt. Flört

För oss är det bara en vecka kvar till KUB-ultraljudet! Just nu känns det som tiden singlar sig långsamt dit till den dagen. Jag mår helt toppen, mindre symtom, men magen känns lite mer tyngre än vanligt. Imorgon går vi in i v 13 (12+0)...  Så det är i alla fall något! Så vi längtar tills UL vi med! Glad

• besony
    DreamBear skrev 2011-04-05 09:10:39 följande:
    Gör alla här KUB?
    Vi blev inte tillfrågade, men vi hade redan innan bestämt att inte göra det.

Hur har ni fått sagt om graviditeten och IVF? Har ni hört att det är en riskgravidtet?
    Har läst det på nätet, men ingen har sagt det till mig. jag behandlas som vilken gravid
    kvinna som helst förutom VUL:et vi gjorde i vecka 8 för att se om hjärtat slog.
    Ja, jag ska göra KUB ultraljud den 11 april.

Jag har i alla fall berättat på MVC att graviditeten är ett resultat av IVF. Inte fått något lapp eller liknande från Ferten. Men om de t ex vill hålla på med att flytta min BF, då har jag tänkt kontakta Ferten igen och tala om att det ev behövs intyg osv. För vi vet ju när exakt det blev till och att det var 2 dygn gammalt när jag fick det återfört. Jag kommer att vara bestämd på den punkten! I övrigt är jag som vilken gravid kvinna som helst.
  • besony

Ni är inte de enda som gått och provat kläder på mammaavdelningen på H&M! Tungan ute Jag var där en sväng. Men tyckte att det fanns så lite att välja på. Men så är det väl. Jag köpte två linnen, varav en på rea, och en trekvarts leggings. De tänkte jag ha till min utlandsresa om 1,5 vecka och under sommaren. Övriga kläder köper jag nog senare... om det behövs.

Provade annars också en mysbyxa i velour med mudd.. De var skitsköna, men magen såg skitstor i den byxan! Förvånad Men bra att veta vart det finns om jag senare vill köpa en sådan byxa. Försökte väga för och emot med byxor eftersom graviditeten slutar ju typ när hösten precis börjat liksom.. Kommer nog satsa mer på leggings, tunikor och klänningar i klädväg tror jag....

4 dagar kvar till UL nu.... Solig

• besony

Hej tjejer! Varit på KUB-ultraljud idag. Fantastiskt att se bebben som vuxit sedan sist man var på VUL!  Och förstås att se ett tickande hjärta igen.... Vi fick jättelåg risk. Känns bara så himla bra. Solig De ändrar inte heller BF för det är IVF. Skönt att slippa strula fram och tillbaka med BF-datumet. Imorgon går jag in i vecka 14. Så nästa gång blir det RUL... Om drygt en månad! Drömmer

• besony
    strössel skrev 2011-04-11 16:18:30 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut , jag gör mitt på torsdag. Fick du en bild med dig hem ? skulle vara kul att se hur stor den är nu. Jag gör mitt på samma dag som du 12+6.
    Jo... Kvinnan hade skrivit ut 6 bilder och vi fick välja att köpa några om vi ville, 20 kr styck... Vi kunde inte välja så vi tog alla 6 bilderna! Tungan ute Uppfattade aldrig hur lång bebben var, kanske hon sade aldrig det... Men de ändrar i alla fall inte BF. Alla bebisar växer i sin egen takt ändå, kanske det skiljer någon cm... Så jag har faktiskt ingen aning om exakt mått. Glömde fråga också. Hade ju ögonen på Lillmini hela tiden ju! Flört

Sambon är supersugen på att göra ett 3D/4D ultraljud senare i graviditeten på Tittut i Stockholm. Det här gången är det han som har koll på UL osv! Jag hade koll på själva IVF, haha! Så det blir nog en liten utflykt till storstaden i sommar, han och jag... Hjärta
  • besony

På tal om mat. Jag äter precis som förut! Dock äter jag kanske lite fler gånger, mer på kvällen. Det är svårt för mig att ha exakt regelbundna mattider för jag arbetar timmar vid 3 olika jobb, dvs inte alltid på schema. Annars är jag arbetslös. Men som tur har jag inte illamående och klarar av att gå hungrig lite grann tills lunchen kommer eller middagen fixad. Har varit en period jag varit sugen på köttbullar. Nu är det mest körsbärstomater. tomaterna har jag på mackan, till middag på tallriken osv. Så himla gott! Drömmer

strössel; Det kommer nog gå bra vid KUB imorgon! Det håller jag tummarna för!

• besony

Jag har det precis som Shibby.

När jag snyter mig så kan det komma lite blodstrimmor och så. Men inte så att det blöder ordentligt!

Å andra sidan är jag förkyld nu och det är jobbigt för då andas jag bara genom munnen som sedan blir otroligt torr! Läste att det var vanligt att få nästäppa under graviditeten också. Så det här kanske inte förvånar mig så värst mycket. Men irriterande är det när man vill kunna andas normalt. 

• besony

Hoppas också som för er andra att jag inte ska gå upp för mycket under graviditeten.

Är normalviktig, fast jag hade hellre vägt lite mindre, nästan som jag vägde när jag träffade sambon. Då var jag riktigt smal med andra ord. Efter 4 år ihop, inkl IVF-behandlingar, har jag gått upp cirka 8-10 kg. Men är fortfarande normalviktig. Den här graviditeten har jag redan gått upp drygt 2-3 kg... Men jag klagar inte. Jag mår ju bra, så...

Har dock gått upp till storlek 40 i byxor, annars har jag det mesta i storleken Medium. Mina mammaleggings som jag har på mig nu är i storlek Small.... Så jag tror också att klädkedjorna anpassar sina storlekar efter befolkningen kanske?! Så det viktiga är att man mår bra oavsett storlek, tänker jag.

• besony
    strössel; Vad skönt att det gick bra! Rolig läsning om rumpskakning! Flört
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !