Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Emsm: Hoppas du får läkaren jag hade igår hon var jätteduktig och supergullig.
Samtalet på MVC idag gick bra, Jag fick träffa en barnmorskestudent, för ordinarie BM var sjuk... Det var mer som en hälsosamtal men fick i alla fall en bok "Vänta barn" och lite annan info med hem att läsa.
Läste lite i den boken jag nämnde. Fanns dock inget om fertilitetsbehandlingar förutom om flerbörd som kunde bli pga dessa behandlingar. Jag tycker det är synd att det inte informeras så mycket om sådant.
I den boken stod bland annat det att det är bara att försöka igen efter ett missfall till exempel.. För oss IVF:are är det ju inte så enkelt.... Det irriterar jag mig på. Den boken får ju alla som är gravida och så är det liksom tyst om behandlingar som IVF...
Och så bokade hon mig in på olika besök jag ska göra...
På agendan har jag nu läkarbesök 8 mars via MVC pga min hypotyreos, VUL 9 mars hos Ferten, samtal om fosterdiagnostik den 10 mars på MVC och så inskrivning den 16 mars. En massa olika på bara 2 veckor....
Och hon sade också att oron för missfall är svårt att bli av med, men samtidigt kan man inte påverka något heller. Så jag får ta en dag i taget nu. Nu när jag är på toa så ser jag att jag får gulaktiga flytningar, även när jag torkar mig... Normalt? Det hoppas jag i alla fall.