• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hur har ni haft det idag tjejer ? Jag har varit iväg hela dagen skönt att komma ifrån datorn och hemmet lite och tänka på annat. Tredje dagen jag har kräkts idag funderar på att åka till apoteket och se om det finns nåt att köpa mot illamående kanske seaband nån som testat det ?

• strössel
    besony skrev 2011-02-24 20:35:47 följande:
    Varit hemma idag... kändes som jag bara åt hela tiden. Frukost, lunch, mellanmål och middag... Allt vart 3:e timme ungefär. Blir jag för hungrig så mår jag inte riktigt bra i magen. Så det här ätandet gjorde min dag!

Jag har hört om seaband... men inte testat det. Har inte haft illamående alls, så det behovet har jag inte än i alla fall. Läst om att det hjälpt andra, men förstås måste man först testa det också.
    Jag fick såna när jag gjorde äggplock och då tyckte jag dom funkade men det var ju inte så länge. Jag äter ju redan så mycket mediciner så jag vill inte äta fler tabletter. Jag måste oxå äta ofta annars mår jag inte heller bra i magen. Idag tycker jag att min mage har svällt en aning, borde ha minskat eftersom jag kräkts Skrattande
  • strössel
    besony skrev 2011-02-24 20:54:01 följande:
    Seabanden på apoteket kostar 145 kr, såg jag nu, så frågan är förstås om det är värt det eller inte. Men hellre ha sådant än mediciner kanske....

Jag vill helst inte kräkas.. Jag äter Levaxin varje morgon och det är otroligt viktigt för mig att dessa tabletter är kvar i mig och inte utspytt. Kommer ju förstås vara orolig för att det kanske påverkar mina sköldkörtelvärden om dessa tabletter bara försvinner pga kräkningarna... Förhoppningvis behöver jag inte vara illamående... Drömmer *ta i trä*
    Håller tummarna att du inte kräks så du får behålla tabletterna Skrattande
  • strössel

Ja det ska jag göra tack för tipset !

• strössel

emsm: Jag är jättetrött idag och illamående men har inte kräkts än idag iallafall så det är positivt.

• strössel

God morgon tjejer , i dag mår jag illa hela tiden ända sen jag vaknade. Igår kräktes jag inte en enda gång var upptagen hela dagen hann inte tänka så mycket på det och åt typ hela tiden usch känner mig jätteuppblåst idag Flört Idag har jag ingen direkt matlust så idag ska jag äta mindre än igår Skrattande 

• strössel
    Dramaprincess skrev 2011-02-27 08:07:17 följande:
    Hej tjejer! Jag har inte varit inne på FL på ett tag. Jag hat varit så orolig över allting, så det blev bara jobbigt att läsa om andras symptom och känningar. Men jag hoppas att ni alla mår bra och att allting gått fint så här långt. Jag har förstått att det finns några som mår illa här inne. Det kan inte vara helt lätt. Hoppas att det går över snart!
    Själv är jag mest trött, uppblåst och känner endast sug efter vissa saker. VUL om 3 dagar. Nervös!
    Hej igen man ska göra det som känns rätt för en, besök oss när du har lust. Vad roligt med vul jag åkte in akut häromdagen pga magvärk och fick se ett tickande hjärta på vul. Dom trodde värken berodde på förstoppning. Jag ska göra vul igen på tis och fredag. Ser oxå fram emot det, jag är en av dom som mår illa gjort det sen i tisdags.

Vilken vecka är du i när du ska göra vul ? Jag är i v 7 (6+2) idag tror vi är en del som ska göra vul nästa vecka.
  • strössel

Beso y abrazo: Ja nojjar varje dag jag har ju sett på vul med ett tickande hjärta men inte blir jag lugnare för det är orolig varje dag. Jag tror att symtomen kan komma och gå och en del mår jättebra under hela graviditeten och en del mår skit helt graviditeten. Du är nog en av dom som har tur som mår bra. Hade en jobbarkompis som åt p-piller och vi sa till henne att det ser ut som att  hon är gravid pga magen. Men hon hade mens varje månad men efter vårat tjat så gick hon till gyn och då var hon i v 20 hon höll på att svimma. Och hon hade inga symtom.

Jag mår illa och kräks känner mig inte så trött länge som för nån vecka sen, måste äta oftare annars mår jag illa. Magen känner jag inte av så mycket nån molvärk då och då men inte mycket sen nu när jag äter medicin mot förstoppning. Och magen är svullen som den har varit sen FET dagen något större nu men det är väl pga tarmarna och min förstoppning.

Jag är jätterädd att hjärtat har slutat slå nu inför mitt vul på tisdag, tror alla känner sig oroliga.

• strössel

Beso y abrazo: Här äts det oxå snäll mat mot magen ingen mer rotmos och ärtsoppa som jag fick kramp i magen av  Skrikandes vaknade i natt av att jag var så sugen på korvstroganoff Skrattande åt smågodis i går och det känner jag att jag har svårt för godis kakor och läsk. Påsen låg i flera dagar i skafferiet så jag tog fram det igår men hade verkligen inget sug utan åt iallafall kändes det som. Och jag som älskar smågodis i vanliga fall.

• strössel
    besony skrev 2011-02-27 13:37:55 följande:
    Som jag då! Skrattande

Jag gillar snacks och chilinötter/wasabinötter, sådana där starka kryddiga nötter... Mentos, Strong med lakritssmak eller utan.. och läsk som Fanta osv... Men nu äter jag inget av detta och dricker enbart vatten.. Suget är som avblåst!

Istället käkar jag päroner, vaniljyoghurt och mackor med leverpastej eller kaviar om jag är sugen på något gott. Och trots avsaknad av godis och snacks har jag ändå gått upp ca 4 kg redan på bara drygt lite mindre än 5 veckor! Förvånad Haha, hur gick det till liksom?!! Skrattande

Haha ja det kan man undra Skrattande jag gick ner 8 kg innan mitt FET sen började jag äta lchf och gick ner ca 3 kg till nu äter jag kolhydrater igen då jag vill få en mer variation på maten och kunna äta frukt och grönsaker. Nu har jag gått upp en 2 kg men det tror jag beror på att jag börjat äta vanlig mat igen ett bakslag Obestämd men jag hoppas jag inte kommer gå upp så mycket max 10 kg Skrattande

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !