• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Har ni gått upp i vikt något?

Jag är i vecka 14+1 idag och jag står still på i stort sätt samma vikt som jag hade vid inskrivningen hos barnmorskan. Är överviktig och väger 80 kg, så jag är glad att jag inte redan gått upp en massa. Jag tror att jag lyckats hålla samma vikt beror på att jag äter mer frukt och grönt, och betydligt mindre läsk, sötsaker och snacks. För jag äter mer än innan.

• DreamBear

Ska till barnmorskan och hon skulle denna gången försöka hitta hjärtljuden.
    Är sååååå nervös! Tänk om hon inte hittar några?
    Jag vet att det kan vara för tidigt, och att det händer att man inget hör pga detta.
    Men jag vet inte hur jag reagerar om det blir så,
    en akuttid för ultraljud känns som det enda som kan lugna.

Håll en tumme för mig och att hjärtljuden hörs!

• DreamBear

Tiilbaks från barnmorskan och är så lycklig!
    Hon hitta hjärtljuden direkt och det var magiskt att få höra dem.
    WOW!!
    Hjärtljuden låg på 150 och var starka och fina,
    och min mage såg fin ut.
    Hade gått upp 2 kg på 6 veckor, och det var lite för mycket.
    Den takten skulle jag inte fortsätta ha i viktuppgång.
    Jaja, bara bebisen mår bra så är jag nöjd

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-19 15:29:10 följande:
    Kenai:

Grattis! Vilken vecka är du nu?? Är för lat för att kika i BF-tråden....
    Vi har ju en sådan doppler man kan lyssna med på jobbet så jag tjuvkikar på den ibland men har ännu inte vågat, kommer säkert låna den med in på toa framöver

Ang viktuppgången ligger jag + 3 kg, har ätit 3 extra frukter varje dag och ett glas mjök extra varje kväll. Inget onyttigt men extra kalorier ändå, annars hade jag KRÄKTS! Min underbara BM sa att sammanlagt ca 15 kg med min ursprungsvikt. Hon sa oxå att det skiljer MYCKET mellan olika kvinnor HUR man går upp, en del lägger på sig mycket i början och står still sen, en del börjar först gå upp i vecka 20 men då flera kilon i veckan! Så länge man inte frossar i kakor får detta vara ok tycker jag!
    Är i vecka 14+6 idag.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-04-19 20:43:52 följande:
    Jag ska till bm i v 25 nästa gång, få ni gå dit tidigare ? Nästa som jag har framför mig är Rul 26 maj, tror ni man kan ringa bm om man vill komma tidigare och lyssna på hjärtljud ?
    Min underbara barnmorska tar min oro på allvar och har från första stund verkligen gjort allt hon kan för att lugna mig. Och det känns ju ovärderligt!
    Jag fick denna tid just pga oron, hon sa att lyssna på hjärtljuden var en sådan enkel sak för henne att göra, men en sak som hade en sådan stor betydelse för mig. Så därför fick jag denna tid.

Nu har vi RUL den 10 maj, sedan fick vi en tid hos barnmorskan igen den 2 juni. Då blir det vägning, blodtryck och så lyssna på hjärtljuden igen. Sedan är det nästa gång vid midsommar då jag är i vecka 25.
    I normala fall så är man på inskrivningen i vecka 12 och sedan har man RUL kring vecka 18-19 och tillbaks till barnmorskan i vecka 25.
  • DreamBear

Jag har BF den 11 oktober, och jag har inte känt av bebisen. Men det är mitt första, och som jag förstått det så dröjer det lite längre då. Men jösses vad jag vill känna något. Bara ett litet livstecken.

• DreamBear

När vi minst anar det skrev majsanna och nog stämde det.

För jag tror jag har känt bebisen Hjärta
    Jag är inte helt säker, men nästan, för det var något väldigt nytt.

Det kändes som någon kittlade mig från insidan. Jag ville klia magen när jag kände detta. Det pågick i ett par sekunder sedan försvann det. Så en stund senare dök det upp igen, men på ett nytt ställe. Sedan har jag inte känt något mer.

Ingen aning hur det ska kännas, men det kändes verkligen som något nytt detta.
    Så jag tror det var bebisen *lycklig*

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-28 10:27:48 följande:
    I morgon ska jag gå och lyssna på hjärtljud är nervös hoppas dom hittar några, har inte kollat magen sen v 13.
    Jag var hemskt nervös inför detta men min barnmorska hitta hjärtljuden direkt, och det var helt magiskt att höra dem. Jag var i vecka 14+6.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !