• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Toppenloppan skrev 2011-03-29 19:26:13 följande:
    Kenai:
    Välkommen åter! är det inte bara vanlig växtvärk som du känner????
    Jag misstänker att det är tarmarna som skrämt mig. Oförskämt Men jag har inte fått fisa på ett tag, och igår kväll kom fisandet igång och idag känns det liiiite bättre. Så jag hoppas det var tarmarna som gav mig denna smärta. Behåller min tid hos läkaren iaf eftersom jag vill bli kollad.
  • DreamBear

Sovit urdåligt inatt. Bara haft dåliga drömmar om att det inte finns något hjärta som slår på den lill*.
    Fy katten vad jag är nervös.
    Om ett par timmar är det dags. Har en tid sent, kl 16.
    Nervös!

• DreamBear

Ultraljudet igår gick  bra. Fick hoppa upp i gynstolen ganska omgående och min man ställde sig vid sidan om mig och höll min hand. Så dök vår lilla bebis upp på bilden och läkaren sa direkt att hjärtat slog och visa oss. Oj, vilka känslor som for runt inom mig. Läkaren hade lite problem med tekniken när han skulle mäta Liten men kom till slut fram till att Liten är 54 mm och jag borde vara i vecka 12+1 vilket stämde precis på dagen.

Han såg inget som var fel. Han pekade ut två armar och två ben, och navelsträngen. Liten gjorde ett ryck vid ett tillfälle och vi såg rörelser för första gången.

Vi gick därifrån med stora leenden på våra läppar.

Nu ska jag försöka njuta av denna graviditet. Visst, jag kommer att vara sjukt nervös inför varje koll. Men därimellan ska jag vara gravid och tänka enbart positivt. Något kan gå fel, javisst, men det kan det göra även när barnet är ute eller när barnet är äldre och har flyttat hemifrån. Man kan aldrig gardera sig, men man kan ta vara på varje enskild dag och njuta av nuet och det är min plan nu.

• DreamBear
    Toppenloppan skrev 2011-04-01 11:41:44 följande:
    Kenai:

Vad härligt! Hoppas du kan njuta nu!!!
    har ni bestämt om ni ska berätta för familjen om IVF och så???
    Vi har bestämt att hålla tyst om vår IVF. Anledningen är våra familjer. De är inte de mest stöttande och vi känner att om vi berättar så kommer det enbart att bli diskutioner som inte tillför något positivt till oss. Så vi håller tyst!
    Men vi kommer att berätta att vi väntar barn, troligen nästa helg. Men hur det gått till håller vi för oss själva.
  • DreamBear

Gör alla här KUB?
    Vi blev inte tillfrågade, men vi hade redan innan bestämt att inte göra det.

Hur har ni fått sagt om graviditeten och IVF? Har ni hört att det är en riskgravidtet?
    Har läst det på nätet, men ingen har sagt det till mig. jag behandlas som vilken gravid
    kvinna som helst förutom VUL:et vi gjorde i vecka 8 för att se om hjärtat slog.

• DreamBear

I fredags tog jag sista Fragminsprutan och idag tog jag sista Progesteron vaggisen.
    Snacka om tomhet!
    Känns jättekonstigt att inte helt plötsligt vara styrd av alarmklockan.
    Har sen den 16 december haft alarm på flera gånger om dagen för att komma ihåg allt.
    Först var det sprayen, sedan sprutor och sedan sprutor, vaggisar och tabletter.

Så nu känns det konstigt och tomt.
    Men samtidigt såååå skönt!
    Lite nervös jämt när jag slutar med något men jag kan ju inte hålla på hela graviditeten.

• DreamBear
    strössel skrev 2011-04-05 12:18:25 följande:
    Vet inte om jag har frågat detta , det har jag säkert men glömt bort. Ska ni skaffa en gravid försäkring ? Jag funderar på att välja Trygghansa gravidförsäkring så ingår mamma barn försäkring tills barnet är 6 månader.
    Vi valde Folksams utökade gravdiförsäkring. Tyckte att Trygg Hansa och Folksam var ganska lika, men Folksams börjar gälla när barnet är 23 veckor istället för TH som har 26 veckor. Vi tänkte att det kunde vara viktiga veckor om det skulle födas tidigt.

Men jag tyckte det var skitsvårt rent ut sagt att välja. Och jag har ingen aning vilken som är bäst.
  • DreamBear
    strössel skrev 2011-04-05 13:28:30 följande:
    Kenai: Jag vet inte heller vilken som är bäst läste på nätet och de flesta hade valt trygghansa ska nog ta och läsa igenom dom olika och se vad det är som skiljer, är inte insatt för fem öre i försäkringar tyvärr.
    Här är två bra sidor som vi använde oss utav när vi valde, förutom att vi surfa in och kolla på de olika Försäkringsbolagens hemsidor också.

http://www.gravidförsäkring.se/
    http://bankforsakring.konsumenternas.se/
  • DreamBear

Strössel: Är tydligen väldigt vanligt att illamående och andra symtom försvinner efter vecka 12. Det är som det ska.

Jag gick in i vecka 14 igår och jag mår fortfarande illa, speciellt när jag äter frukost och andra saker. Får ta små tuggor. har inte kräkts en enda gång under alla dessa veckor.

• DreamBear

Jag skickade efter ett par mammabyxor från H&M och är verkligen superglad att jag gjorde det. Det är inte alls kul att ha trånga byxor på sig så nu känner man sig friare

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !