• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Gått in i v 10 idag (9+0)... Det går ju rätt fort!

Mår fint som jag ska. Ganska skönt faktiskt.
    Har för övrigt fått svar på mina sköldkörtelprover som togs för exakt 1 vecka sen.
    Det var topp på proverna så jag är nöjd! Känns bra med lite extra koll då och då. Glad

• besony
    strössel; Känslan för att det går snabbt resp. långsamt beror nog på om man gör en massa olika om dagarna eller inte så mycket alls. Det kan ju också påverka. Jag är i grunden arbetslös men arbetar timmar vid behov åt 3 olika arbetsgivare så jag kan i princip rusa iväg dit och dit varsomhelst. Sådant gör så att dagarna går i en rasande fart för mig. Känslan alltså....
  • besony
    strössel skrev 2011-03-15 18:58:01 följande:
    Ohh ja är man sysselsatt går tiden mycket snabbare Flört ibland önskar jag att jag hade fullt upp men oftast så mår jag så dåligt så jag är helt orkeslös. Och min man har bilen så det känns som om man inte kan ta sig nånstans. Men jag hoppas tiden går snabbt nu inför inskrivningen, ul och kubtestet !
    Så klart kommer tiden att gå! Flört Ett tips är att syssla med något hobby, så det känns som tiden försvinner iväg. Om man orkar förstås! När har du inskrivningen? Jag har det imorgon. Tycker det ska bli spännande!
  • besony
    strössel skrev 2011-03-15 21:11:48 följande:
    Jag har tid för inskrivning den 22/3  fick egentligen den 29/3 men min man jobbade och han kunde inte få ledigt så vi fick en tidigare tid, och då får jag tiden för läkarbesöket och ul. Jag tycker det ska bli kul med inskrivning och ul Skrattande men ul får jag vänta med för läkaren var bara på mvc på måndagar och jag ska dit på tisdag !
    Det är ju snart. Glad Jag går för det mesta själv på MVC-besöken.

Min käre sambo tycker det är mer intressantare med ultraljud än att se mig lämna blodprover kanske! Skrattande Och han läser dagligen om graviditeter, veckor och frågar osv. Till och med så testar han mitt humör efter att ha läst exempelvis att den gravida kvinnan kanske har humörsvängingar! Haha, helt galet! Skrattande

Sådant är nog mer verkligare för hans del tror jag. För mig är det ju annorlunda. Känns jättekul även om han inte följer med på alla mina besök hos MVC. Hur ser det ut för er med era män?
  • besony
    strössel skrev 2011-03-16 19:12:30 följande:

Beso: Hur gick det på inskrivningen i dag ?

Jo, tack, det gick bara fint! Det var frågor om hälsa, eventuella sjukdomar och koll på BMI, blodtryck, blodsocker och även urinprov. Allt normalt. Nästa MVC-besök blir i vecka 24! Men jag kommer ju göra KUB, rutin-UL och lämna diverse blodprover med jämna mellanrum, så det händer någonting i alla fall innan till själva MVC-besöket i v 24.
  • besony
    Toppenloppan skrev 2011-03-16 19:53:25 följande:

Hade en HEMSK dag igår, fortfarande helt tagen. Skriver detta inlägg i mer än en tråd, om någon redan läst!

Drömde hemska saker under natten, minns inga detaljer men vaknade och kände mig "ogravid", brösten var oömma och så... Skulle lugna mig med ett gravtest och....TVÅ gravtest var tyligt svagare än innan, teststrecken tom liiiite svagare än referensstrecket!!! FULL panik!!

Ringde maken och grät, bestämde att han skulle ta tåget tillbaka hem, han jobbar en timmes väg bort. Sen skulle jag gå till jobbet och ringa gynjouren och be om hjälp. Fick tag i henne vid halv nio, en jag känner TACK gode Gud. Överdrev min värk i vänster sida av magen men berättade annars precis som det var. Underbara människan tog emot oss efter 15 minuter, tog låååång tid på sig med VUL men Sesam mår toppen!!! Hade växt exakt till 17mm och jag var som beräknat i v 8+1, allt var bra och jag ska INTE ta fler gravtest nu!!! Kan fortfarande se dem framför mig men allt var ju bra!!!

Helt slut nu, efter undersökningen åkte mannen hem och jag torkade glädjetårarna och kastade mig in på akuten och jobbade vidare. Hann inte landa förrän jag kom hem, grät ut all oro och lättnad under kvällen igår.

Idag känner jag mig "löjligt" gravid igen, mått mest illa av alla dagar, ont i brösten och tröttheten ska vi inte ens tala om.
    Kan "tipsa" om att bli livrädd, det tog bort illamåendet hela dagen igår

Oj, det var inget roligt, kan jag tänka mig! Symtomen kan ju komma och gå.. Obestämd

Jag försöker själv ta dagen som den kommer. Orkar inte oroa mig. Fast så klart vill jag att det snart är ultraljud igen så man kan få se om allt är som det ska och gärna helst passera hälften av graviditeten redan! Allt kan ju hända, så jag får allt ta en dag i taget.... Kan ju inget göra. Så tänker jag.
  • besony

Hej tjejer!

Jag har varit bortrest i helgen och givetvis ganska tyst här ett kort tag. Men idag går jag in i v 11 (10+0). Det går otroligt fort, om 21 dagar blir det ultraljud igen! Skrattande

Jag börjar kunna äta det mesta igen, typ allt. Men gillar fortfarande frukt lite extra. Jag har nästan bara ömma bröst. De ömmar lite olika under dagen. Känner då och då växtvärk, men inte så mycket. Har även mer flytningar än vad jag brukar ha. Känner mig annars rätt vanlig. Nästan som jag glömmer bort att jag faktiskt är gravid.

Därför längtar jag till ultraljudet igen. Drömmer

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-03-24 20:16:29 följande:
    Barnmorskan idag. Blodvärdet låg på 120, vilket hon tyckte var bra, men jag brukar ligga runt 130 så man kanske skulle börja dricka lite blutsaft eller något annat lite förebyggande. Blodtrycket var oxå bra även om jag tyckte det var lite högt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck.
    Har haft väldigt ont på min högra sida ända sen v.7. Har inte velat gnälla om det här, men idag konstaterade BM att jag drabbats av mycket tidig foglossning så nu tänker jag gnälla lite.. *Ajajajajajaj*

Dessutom går jag in i v.13 idag!!
    Känns som en liten målstolpe på vägen som passerats
    Hur känns det där onda? Hur vet man liksom att man har foglossning?
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-03-24 20:27:38 följande:
    För mig så gör det ont i höger skinka och strålar lite ner mot benet. När jag går så viker sig det högra benet ibland och det gör väldigt ont efteråt. Kan inte heller stödja på det när jag klär på mig och så, utan det måste jag sitta ner för att göra.

Det finns tydligen olika sätt att känna, men så här är det för mig iallafall. Trodde inte själv det var fogarna, utan misstänkte ischias, men bm sa direkt när jag beskrev symptomen att det inte var det utan att det var klassiska symptom på foglossning.

Har du kännt något eller har du ont?
    Nej, jag var bara nyfiken på hur en foglossning kan kännas.

Det jag bara känner är växtvärk ibland, och det hamnade en stund på ländryggen, där höftbenen ligger.
    Men det gör inte ont alls, bara lite obehagligt.

Misstänker också att mina leggingsbyxor, i en större storlek som jag köpt för en månad sen, börjar bli trångt runt resåren, så jag får verkligen fundera på mammakläder snart.
  • besony

Kul diskussion!

Det enda jag börjat kolla efter är mammakläder, för mina jeansleggings börjar bli trånga för mig. Men det känns så himla svårt att hitta mammakläder. Sambon och jag var i ett köpcentrum i helgen och passade på att kolla in klädaffärerna om de hade sådana kläder. Men se, KappAhl, H&M, Cubus med flera hade inget. Ingen speciell avdelning för sådana kläder som det förmodligen fanns tidigare. Det enda jag såg var från Polarn o. Pyret.

Och sedan sökte jag på nätet och där finns det massor att beställa. Ett större urval med andra ord. Men det är så dyrt och hur vet man liksom att en viss storlek ska passa? Jag föredrar att prova i en affär och sen köpa, känner mig mer säkrare då. Men ack så himla svårt att hitta ett par mammabyxor eller kjolar... Obestämd

Annat kring bebisen med mera har jag bara kikat lite på nätet. Men inget jag går och tänker på just nu. Det är kläderna jag funderar på mest nu. Någon annan som också kikar efter mammakläder nu?

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !