• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Sommar Fjäril skrev 2011-02-18 18:15:43 följande:

I dag handlade jag mina första barn kläder Tungan ute kunde inte hålla mig. Det blev ett sett i 6 deler  som passar både kille/tjej. jätte sött och jätte smått, var för nyfödda st 46 men de stog att de var för 0-1 månad. man är ju inte direkt hemma på storlekar på bäbis avdelningen Solig

Oj.. Det skulle jag inte våga än. Har inte tagit någon magbild än heller. Känns som man inte törs alls. Å andra sidan har vi redan min vagga här hemma som jag legat i som bebis. Bara det är stort nog för min del! Skäms
  • besony
    strössel skrev 2011-02-18 18:47:50 följande:
    När har ni andra tid för vul  ? Tror många har skrivit det men mitt minne är kort Skrattande 
    Jag har iallafall den 4 mars v 8 (7+0)
    Jag har VUL den 9 mars, då är jag i v 9 (8+1).
    Får försöka göra saker om dagarna, så tiden går fortare till VUL:et! Flört
  • besony
    Sommar Fjäril skrev 2011-02-19 10:33:54 följande:
    vet inte vad jag ska tro längre, har massa grav symtom men mitt test blir inte mörkare. fortförande svaga streck.. blir så lessen på mig själv att jag ska testa hela tiden, enligt de digitala står de ju gravid 1-2. kan jag inte bara lita på de, näe måste testa hundra ggr till med vanliga test.. blir galen på mig själv. men är så rädd att något är fel. hur ska jag kunna vänta i 2-3 veckor innan jag får göra ett vul, jag kommer bli tokig...
    Men det strecket säger ju dig att du är gravid oavsett hur svagt det är... Hur många dagar har du testat sedan första plusset? Vilken vecka ska du vara i när du gör VUL?

Hittat hCG tabell på den här länken... Så det är nog i sin ordning!
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 10:50:35 följande:
    Min man och jag har precis pratat om det här när vi åt frukost. Vi ska inte testa mer utan vänta till vul, bara onödigt att gå runt och oroa sig. Mina tester har ökat hela tiden och det sista i förrgår var jättemörkt och jag undrar hur starkt är det meningen att det ska bli ? Kan det bli mörkare ? Och om jag tar fler och dom är lika dana i en vecka då blir man skitorolig så nu sätter vi stopp för fler tester och ska se fram emot vul.

Det du kan göra om du vill , är att ta ett clearblue digital till för att se om veckorna har ökat. Jag fick 2-3 veckor när jag testade på dag 14 då jag hade TD. Så om jag skulle ta nu ska mitt stå på 3+.

Mitt råd testa med ett digital eller sluta testa och ta det bara lugnt och stressa inte upp dig på testerna.
    Testade med två tester vid TD och inget mer... Just därför testar jag inte ytterligare mer, utan ska vänta tills VUL. Funderade igår om jag skulle köpa ett digital, men det testet var alldeles för dyrt. Samt vi har ju i alla fall fått ett tidigt VUL, vilket andra som inte gjort fertilitetsbehandlingar inte får. Bara det är en förmån för oss... Så det blir inga tester för oss heller.

Mina två tester såg ut så här. Den ena är klinikens test och den andra var ett CB.
    www.familjeliv.se/hem/beso_y_abrazo/gallery/php7ampnk.jpg
  • besony
    Ledstjärna; Ja, positiva tankar behöver vi! Det mest positiva jag ser är att vi alla IVF:are får tidig VUL. Solig Många andra som blivit gravid på naturlig väg får oftast först vänta till RUL, typ i v 18 någonting. Skulle inte orka vänta så länge!!
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 11:25:58 följande:
    Inte jag heller är jätteglad för att vi får vul tidigt. Och jag vill göra ett vul i v 10 igen och sen ett i v 13 Skrattande min läkare är jättesnäll får alltid min vilja igenom där. Kan tänka mig att det är svårare om man går på landstinget jag går ju hos en speciallist. Jag ska inte ringa mvc förrens efter mitt vul den 4 mars. Känns som om jag vill veta först hur det står till där inne.
    Ja, gör det som känns bra för dig!

Förra gången tänkte jag vänta med MVC efter VUL, men jag fick missfall innan VUL:et. Det visade att det var sköldkörteln som förmodligen ställde till det. Tack vare mina misstankar, så upptäcktes det sedan. Åt inte heller Levaxin då. Så nu blir det tidig kontakt med MVC.

Jag har första mötet med MVC redan nästa vecka (2 veckor innan VUL)... Denna gången kontaktade jag MVC tidigt eftersom jag har sköldkörtelproblem och äter Levaxin och MVC har sagt att jag ska få läkarkontakt just för det under graviditeten vid sidan om barnmorskan. Jag kommer behöva lämna blodpover mellan 4-6:e vecka. Så det känns bra ändå. Bara så att MVC vet om min historik och att jag är gravid via provrörsbefruktning, är jag nöjd.

Annars skulle jag ha väntat med MVC efter VUL:et. Vill också först veta att allt är bra och sedan ta kontakt med MVC.. Men så här ser det ut för mig nu, så får det bli så.
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 14:18:39 följande:
    Jag gjorde mitt FET den 28/1 är i v 6 (5+1) idag har BF runt den 17 okt.
    Jag gjorde min ET den 27/1 (2 dagars odlat) och är i v 6 jag med, (5+4) idag och har samma BF som du, den 17 okt... Går alltså in i v 7 nu på tisdag. Lite förbryllad är jag allt nu hur man räknar veckorna.... Obestämd
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 15:52:09 följande:
    Jag har pratat med RMC och med min läkare och dom sa samma sak båda två att jag igår var i 5+0 v 6 men att BF bestämms mer exakt vid vul, jag har oxå 2 dagars.
    Okej.. Då förstår jag. Då hänger det visst på VUL. Glad
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-02-19 17:01:02 följande:
    Men är det skillnad på beräkning om man gjort ET eller FET då eller?
    När man gör äggplocket ska räknas som ägglossningen, och graviditetsberäkningen görs efter det datumet. Läkarna vet ju exakt vilken dag befuktningen skett, och det finns ju ingen anledning att flytta på bf efter det.

Mina läkare har sagt ÄP + 38 veckor.

Jag har även fått veta att dom inte låter en gå över tiden lika länge vid en IVF-graviditet, eftersom det är så självklart när barnet blev till Nu gick jag bara 6 dagar över tiden med sonen men det är ändå skönt att veta att man inte behöver vänta 3 veckor över tiden innan det görs något. (västra Götaland)
    Jag har också fått uppfattningen som du, att ÄP = ÄL och ska då räknas som 2+0. Mitt ET var 2 dagars odlat, så det var 2+2 när jag fick embryot... och nu är jag i 5+4 (v 6) enkligt FL-räknaren. Men det blir intressant att se vid VUL:et hur de beräknar det här.

Mitt hormonstimulerade FET som jag blev gravid med för 1,5 års sen var också 2 dagars odlat och jag räknar precis som det här sättet nu. Vid FET var jag då i 2+2. Men det kanske beror på att jag gick på hormoner och inte gjorde FET i en naturlig cykel? Inte vet jag...
  • besony
    strössel skrev 2011-02-19 22:26:53 följande:
    Då borde jag vara i 5+3 om man räknar så Skrattande för det skiljer bara en dag mellan oss beso y abrazo.
    strössel skrev 2011-02-19 22:38:44 följande:
    Justerade min gravuträknare och fick ett nytt BF datum den 20 okt, då är jag i v 6 5+1 som läkarna sa.
    Intressant! Men å andra sidan tänker jag ju att det är liksom barnet som bestämmer när det vill ut. Drömmer
    Så BF är egentligen mer som en uppskattning, fast den behövs för att vi ska veta i vilken vecka och dag vi är.
    Knepigt...
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !