• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej alla!

Hade en helt fantastisk stund på Mamma Mia idag! Fick se vår lille skrutt och det var helt underbart. Man kunde se att hjärnhalvorna satt på plats, urinblåsan, hjärtat tickade på fint. Storleken stämde perfekt med IVF-datumet.  H*n låg helt stilla först men sen började den vifta med händerna och sträcka på benen litegrann. Rätt vad det var så gjorde den en kullerbytta och låg åt andra hållet

Nu känner jag mig lugn och helt överlycklig! Hjärta

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-17 10:54:25 följande:
    Shibby: Åhh vilken fin bild njut av din graviditet nu Skrattande längtar till mitt UL och hoppas jag har samma tur som du.
    Tack, det kommer du att ha!
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    emsm skrev 2011-03-18 08:46:32 följande:
    Härligt! Då är du ett par veckor före mig. Så du fick gör UL nu..spännande. Skulle vilja göra ett varje vecka ;)
    Men först har vi inskrivning ocm typ 2veckor...spännande värre.
    Vi gjorde ett privat UL på Mamma Mia här i Gbg. Kostade 450 kr men det var det lätt värt. Första UL inplanerat via MVC är den 12 april
  • Shibby 78

Strössel: Har du testat Läkerol lakrits? Det har hjälpt litegrann mot mitt illamående. Ät inte för många så du blir kass i magen bara

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-22 12:36:48 följande:
    Får köpa såna idag och testa Flört idag när vi satt i väntrummet på mvc så kom det en gravid och satte sig jämte mig och hon hade så mycket parfym så jag kräktes nästan rakt ut fick tillbringa tiden fram till min tid på toaletten.

Alla prover hon tog såg jättebra ut, fick tid till KUB test den 14/4 och tror det kommer gå rätt snabbt till den 14 april.

Beso: Förstår att du längtar till ultraljudet älskar ultraljud Skrattande 
    Usch för starka parfymer, mannen får knappt använda duschkräm hemma då jag mår så illa av alla dofter. Spännande med KUB den 14/4. Vi ska på UL den 12/4 då min BM var snäll och bokade in ett extra. Kommer vara i v.15 då. Man har tyckt att tiden gått så långsamt, men på torsdag går jag äntligen in i v.13
  • Shibby 78

Oj, den är svår, man vill ju göra UL varje vecka helst  Hade nog tagit det efter KUB-testet kanske. Då har man ju något mittimellan att se fram emot innan RUL
    Vi gjorde ju ett nu den 17/3 som vi betalade för själva då jag inte orkade vänta till den 12/4. Beror på hur otålig du är och hur gott om UL-tider som finns

• Shibby 78

Barnmorskan idag. Blodvärdet låg på 120, vilket hon tyckte var bra, men jag brukar ligga runt 130 så man kanske skulle börja dricka lite blutsaft eller något annat lite förebyggande. Blodtrycket var oxå bra även om jag tyckte det var lite högt då jag i vanliga fall har väldigt lågt blodtryck.
    Har haft väldigt ont på min högra sida ända sen v.7. Har inte velat gnälla om det här, men idag konstaterade BM att jag drabbats av mycket tidig foglossning så nu tänker jag gnälla lite.. *Ajajajajajaj*

Dessutom går jag in i v.13 idag!!
    Känns som en liten målstolpe på vägen som passerats

• Shibby 78
    besony skrev 2011-03-24 20:21:23 följande:
    Hur känns det där onda? Hur vet man liksom att man har foglossning?
    För mig så gör det ont i höger skinka och strålar lite ner mot benet. När jag går så viker sig det högra benet ibland och det gör väldigt ont efteråt. Kan inte heller stödja på det när jag klär på mig och så, utan det måste jag sitta ner för att göra.

Det finns tydligen olika sätt att känna, men så här är det för mig iallafall. Trodde inte själv det var fogarna, utan misstänkte ischias, men bm sa direkt när jag beskrev symptomen att det inte var det utan att det var klassiska symptom på foglossning.

Har du kännt något eller har du ont?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !