• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

besony skrev 2011-03-01 20:36:37 följande:
    Min ängsliga vecka är här nu, går in i v. 8 idag (7+0). Dessutom har jag imorse tagit min sista vaggis... Nu kan vi bara hoppas... Är inte riktigt övertygad om att det är på riktigt liksom, att detta händer oss!

Dessutom är jag rätt förbannad nu över något jag läst på bloggarna därute. En som tycker att IVF är onaturligt och att man hellre ska acceptera ödet att man inte kan få barn på naturlig väg. Alternativet är att försöka adoptera. Vilket inte passar alla eller så blir man inte godkänd pga reglerna. Enligt bloggerskan är det onödigt att sträva efter att uppleva graviditet och biologiska barn när man kan utöka familjen via adoption och att alla vinner på det, dvs mindre överbefolkning med mera... samt att adopterade och biologiska barn är samma sak. (Inte för mig, då de har helt olika bakgrund och behov.)

Adoption är inte så enkelt heller (vi skulle ju inte själva bli godkända pga vår stora ålderskillnad, exempelvis, ska vi alltså acceptera ett barnlöst liv med andra ord?). Och IVF är en fantastisk hjälp när man vill bilda familj och är hur naturligt som helst för oss att ta del av, det är bara ju bara liiiite hjälp på traven.... Resten av resan är hur naturlig som helst!!

Jag blir alltså så himla irriterad! Kokar snart över!! Skrikandes Ingen som varit i vår situation kommer aldrig att förstå....
    Det finns tyvärr många oinsatta människor som verkar anse sig "veta" och ska tycka om allt Som du säger så måste man gått igenom detta för att kunna förstå. Hade bloggerskan själv haft en bästa vän eller syster som gått igenom detta är jag övertygad om att hon hade tyckt annorlunda (hoppas verkligen det iaf)

Får man fråga vart du läst detta?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-03-01 21:04:04 följande:
    Läste detta på den här bloggen... fabriksflugan.blogg.se/
    Jag surfar på in en massa olika typer av bloggar... och hamnade på den här. Skrikandes
    Åh, jag blir såååååååå trött när jag läser sånt där... och ledsen på alla inskränkta människor... blääää
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    Koltrast skrev 2011-03-02 19:23:52 följande:
    så klantig

jag har tänkt skriva ut listan med vilka fiskar som är OK och inte och ha i plånboken..men har inte gjort det. Hade ingen koll på att gös var en insjöfisk och har nu ätit gös två gånger på en vecka. Nu hjälper det ju inte att oroa sig men det känns inte alls bra att jag eventuellt har fått i mig gifter nu i de här kritiska veckorna. Det står att 2-3 ggr per år är OK - två ggr på en vecka känns som överdos. Är så arg och lessen på mig själv.

Japp, trist med personer som har IVF fördomar. Vet inte hur jag skulle reagera om någon i min bekantskap skulle vara "emot" IVF. Appropå det...hur öppna är ni /kommer ni att vara med att barnet kommit till genom IVF?

Kram
    Våra föräldrar, syskon och närmsta vänner vet redan. Kommer inte att berätta för fler, förutom om någon skulle fråga, eller disskutera det. Då skulle jag berätta om dom ville lyssna
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-03-03 23:08:37 följande:
    Sitter nu och börjar bli hungrig. Jag är grymt sugen på en skål vaniljyoghurt som jag käkat varje kväll sedan 2-3 veckor... Kruxet är att yoghurten tagit slut och inte finns hemma. Det är verkligen ett riktigt ha-begär just nu. Men dessvärre är mataffären stängd... Så jag funderar tusan på vad jag kan ta nu istället..? Obestämd Imorgon blir det i alla fall en sväng till mataffären och handla hem den yoghurten! Flört

Har ni börjat bli sugna efter en viss sak eller så?
    Ja, är så törstig hela tiden och vatten smakar blaj. Det enda som släcker törsten är smoothies, apelsiner och meloner... Jag kan äta hur mycket som helst. Min förra graviditet var det mjölk, ramlösa,piggelin och jordgubbar men jag har inte kännt något sug efter det denna gång. Möjligtvis Ramlösan då, litegrann.. Proviva blodapelsin funkar oxå, gött!
  • Shibby 78
    Dramaprincess skrev 2011-03-03 19:13:41 följande:
    VUL igår - (7+3). Allt såg bra ut. Vilken lättnad! Men oron har inte släppt ändå helt och hållet. Gör den någonsin det...?
    Nej, den gör ju inte det.. Jag har oxå varit på vul, men nu oroar jag mig redan inför UL i början på april. Det ska bli skönt när man känner sparkar, så man kan känna lite livstecken därinnefrån
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-05 21:20:40 följande:
    Hur går det tjejer ? Var på ännu ett vul igår hos min läkare och den var i storlek 6+6 jag var i v 7+0 så det skiljde en dag men det gjorde ingenting det var perfekt sa läkaren. Mitt illamående sitter fortfarande kvar och jag önskar det kan bli bättre snart Skrattande läkaren sa att illamående är bra då vet man att allt står rätt till där inne.

Beso y abrazo: Jag hade inte kunnat vänta jag hade ringt gynakuten för att få se att allt står rätt till. Jag tror inte det är nån fara men ändå för att slippa oroa sig.
    Mysigt med vul! Man känner sig mycket tryggare efter man sett det lilla hjärtat slå. Vi gjorde vårt vul för 2 veckor sen, men nu oroar jag mig igen och längtar efter UL i början på April. Är ju i v.10 nu, och det är en sån jobbig period. Graviditetssymptomen har mattats av lite och det är ju massor med veckor kvar innan man kan förväntas känna bebisens sparkar. Mår fortfarande lite illa, men inte alls i närheten av som det var mellan v.5-8.
  • Shibby 78

Jag tänker inte göra KUB. Anledningen  till det är att det inte spelar någon roll vilka siffror vi får, jag skulle aldrig kunna avsluta graviditeten ändå och jag är inte intresserad av att gå vidare med fostervattensprov heller.
    Om man får 1:50 så är det dåliga siffror, men å andra sidan är det ju 49 chanser att barnet är friskt. Får man 1: 5000 så är det 1 av 5000 barn som är skadat, det kan lika gärna vara mitt? Ingen garanti att det är friskt.

Alla ska självklart göra precis som dom vill, och jag vet att det är väldigt vanligt att göra KUB, men jag har tänkt mycket kring detta och det är vad vi kommit fram till.

Självklart är det ett svårt beslut. En del av mig vill inget hellre än att göra KUB men, nej, vi hoppar över det. Vi har ju en son sen tidigare som är frisk och föddes utan komplikationer så jag chansar att det går lika bra denna gången trots att jag är mycket äldre nu..

Ibland sitter jag dock hemma och velar jag med..

• Shibby 78

Samma här med luktsinnet. Mannen får knappt använda deo, har blivit extremt luktkänslig. På jobbet så är mitt kontor precis utanför lunchrummet vilket innebär att det stinker en massa olika  konstiga grejer när kollegorna värmer på matlådorna, har börjat stänga dörren för att undvika det värsta oset
    Hatar när folk äter massa olika saker på pendeltåget hem oxå, det stinker... blääää

Har mått så illa de senaste dagarna, igår var jag tvungen att kräkas på tåget (hann på toa tack och lov) och även på jobbet. Kräktes även i natt med så idag har jag varit hemma och vilat upp mig. Var helt matt i morse. Brukar inte kräkas så ofta utan det brukar stanna vid ett molande illamående.
    Får hoppas det känns bättre om 2 veckor då jag går in i v.13

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !