• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Mina ömmar fortfarande men det kommer och går. Vissa dagar känner jag inte mycket alls, vissa dagar gör dom jätteont. Är i v.11 nu.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-12 11:56:54 följande:

Så är det med mina symtom oxå ibland känner jag knappt nåt och sen dagen efter känner jag jättemycket. Nog vanligt att det är så. Stör mig på nåt som barnmorskan sa att om du känner dig precis som vanligt då kan det vara så att graviditeten har avstannat . inte nåt jag ville höra. Därför får jag smått panik när jag känner mindre vissa dagar.
    Precis som du säger så är det helt normalt! Vad konstigt av barnmorskan att säga så? Konstigt och klantigt! När jag väntade sonen 2005 hade jag absolut inga graviditetssymptom what so ever. Mådde aldrig illa en endaste dag. Hade lite ömmande bröst men det försvinner ju senare i graviditeten mer och mer. Jag mådde mao precis som vanligt, och det gick jättebra Sonen blir ju 6 år i höst
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Kotten, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Loppan: jag vet faktiskt inte. Känns inte som magsjuka men jag har hållit mig borta från folk för säkerhetsskull. Skulle egentligen arbetat idag då vi hade frivillig arbetslördag men jag hoppade över det. Hur vet man egentligen skillnad?

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-03-13 11:17:44 följande:
    hahaha HA!!!!!! Gud så roligt! Tydligen skrek jag rakt ut häromnatten " men jag måste ju få fisa!!" Min man har det nog ganska roligt just nu!!!
    Hahaha
  • Shibby 78

Låter trevligt med sex-drömmar, hade jag gärna haft med då vi inte sexat sen innan ET..
    Jag drömmer massor men jag drömmer ofta mardrömmar istället. Kan handla om allt möjligt och oftast vaknar jag kallsvettig men efter en minut är drömmer borta ur minnet. Vet att jag drömde mycket mardrömmar när jag väntade sonen med..
    Det dumma är ju att man sover ännu sämre och man är ju som sagt supertrött nu för tiden..

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-15 15:30:30 följande:
    Idag har jag en hemsk dag mår illa hela tiden och är jättetrött, har lite molande värk i magen till och från det gillar jag inte. Tror det är för att jag inte har ätit på ett tag, men är för trött för att orka stå och laga nåt. Går och småäter istället.

Hur mår ni andra idag ?
    Som du, illa Kräks
    Har märkt att lakrits hjälper lite, så jag suger på lakritsläkerol. Är på jobbet men får verkligen inget gjort, och inte blev det bättre när jag smög mig ut på FL. Vill bara hem.. Är du ledig?
  • Shibby 78

Ok, hoppas du mår bättre nu. Skönt ändå att vara sjukskriven nu i början av graviditeten när du ändå mår så illa. Jag tycker oxå tiden går långsamt, är i v11 nu, går in i v 12 på torsdag. Sen i slutet när man ser tillbaka på den här tiden kommer man säkert tycka att det gått superfort

• Shibby 78

Hej tjejer

Idag hände det något hemskt! En av mina kollegor på jobbet med BF två dagar från mig var på UL i morse, men bebisen hade slutat växa Känns så sorgligt och jag lider verkligen med henne och hennes familj.
    Vi som har babblat om våra graviditeter var och varannan dag och pratat om den kommande mammaledigheten... Känns så sorgligt Gråter
    Hon har fått en ny tid nästa vecka så jag hoppas verkligen det var någon klant som gjorde ultraljudet och sett fel. Vi har ju bara kommit till vecka 11 så bebisen är ju fortfarande rätt liten, hoppas dom sett fel!

Jag fick lite småpanik nu och insåg att jag inte kunde vänta till 12 april på UL så jag ringde Mamma Mia på CA nu och fick en tid redan imorgon bitti.

Så UL imorgon kl 8:30

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-16 14:05:49 följande:
    Shibby: Vad tråkigt för din kollega , hoppas med det är en oerfaren läkare som sett fel. Har hon oxå gjort ivf ? Var det hennes första ul ? Jag ringde och frågade om jag fick ett vul i v 10 men det fick jag inte så jag får vänta till v 12. Tror det kommer se jättebra ut i morgon på ditt ul.
    Nej, hon blev gravid oplanerat. Dom skulle egentligen inte ha fler då dom har tre barn, men hon var superglad och såg fram emot det jättemycket. Kommer kännas jobbigt att gå här med mage sen och undra om hon är ledsen..

Det vul:et vi ska gå på imorgon är privat så vi betalar 450 kr för det, men det får det vara värt för att slippa oron. Jag går in i v.12 imorgon (11+0) så om det ser bra ut nu känns det som man borde kunna slappna av litegrann.
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-03-16 14:18:07 följande:
    Shibby: Det är det värt för att slippa oroa sig , jag får mitt gratis på mvc är jättenervös inför det. Tror oxå man kan slappna av efter det ul i den veckan. Då har den hängt med så länge och skött sig Skrattande då tror jag det går strålande resten av graviditeten.
    Tack för peppningen Vilket datum har du vul? Blir det slutet på mars då eller?
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !