• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Vaknade i natt av spysmak i munnen. Satte mig upp och var tvungen att hosta och det kom ännu mer magsyra. Kändes som jag hade något i halsen och harklade mig och varje gång jag gjorde det kom ännu mer magsyra. Tog nog 20 minuter innan det gick över. Jätteobehagligt!

Var det halsbränna? Har adrig haft det innan så jag vet inte hur det känns

Några tips vad man gör åt det?

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Jag har hört att det är vanligt under graviditeten. Är oxå osäker vad man får äta för tabletter när man är gravid. Får kolla med BM på måndag annars. Äckligt som tusan var det...

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    besony skrev 2011-05-15 01:32:20 följande:
    Det är efter midnatt nu, men måste bara skriva det här... Flört

För ett par timmar sen (innan midnatt), låg jag stilla i soffan och tittade på film, då kände jag 1-2 bubblor i nästan längst ner på magen... Det upprepades ca 3 ggr till. Går absolut inte ta miste på att det är bebben som säger hej! Hjärta Aldrig känt något likadant tidigare, så det var helt solklart för mig... Helt fantastiskt! Solig

Är i vecka 18 nu, så minibuffarna kom på v 17+4. Just nu när det nu är efter midnatt, så i v 17+5.
    Visst är det härligt! Jag njutera v varje sekund. Är i v.20 nu och sen ett tag tillbaka så känner jag dom små buffarna utanpå magen, helt fantastiskt!
    Fick jag bestämma skulle bebisen hålla igång jämt
  • Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-05-15 10:18:39 följande:
    Jag vet inte vilken sovställning du har, men jag läste i en bok att den bästa sovställningen är att ligga på vänster sida. Magmunnen lutar åt motsatt håll, så man minska risken för halsbränna stod det. Plus att denna sovställning ger bästa blodcirkulationen till mamman och barnet.
    Ok, tack för tips! Jag låg på höger sida då detta hände. Ska tänka på att ligga på andra då Har lagt en tunn kudde under den vanliga oxå så jag kommer upp lite mer. Har inte hänt igen, har jag tur var det kanske en engångsföreteelse
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-15 10:49:50 följande:
    En fundering ni som har köpt kikat på bebiskläder, hur vet man vilken storlek man ska köpa på bebiskläderna ? Då dom kan väga allt från tex 2500 - över 4000 g ? Tänk om man köper en massa kläder i storlek 50 och så kan dom inte ha dom för dom var för små. Hur tänker ni och vad tänker ni köpa ?
    Jättesvårt att veta det där. Jag laddar med ett gäng kläder i stl 50 men det mesta i 56. Min son vägde 3580 g när han föddes och var 51 lång. Han kunde ha stl 50 i några veckor. Något att ha i åtanke är att inte köpa för mycket då besökande vänner brukar bidra med en hel del i stl 56 och 62.
    Jag kommer se till att ha lite bodysar, strumpor, mysbyxor, mössa och overall i stl 50. Det behövs ju med en gång. Sist hade vi en overall i stl 56 men den drunknade han i i början så denna gånegn tänker jag investera i en i varje stl tror jag. Roligare när det passar

När det gäller bodysar så rekommenderar jag omlottbodysar som inte behöver dras över huvudet. Detta underlättar mycket i början tycker jag då de små liven är så instabila i nacken. Skönt att slippa dra plaggen över huvudet då.
  • Shibby 78

RUL i morgon kl 8.00. Känner mig nervös men längtar självklart oxå... Bebisen har sparkat massor idag, får hoppas det är ett gott tecken att allt står bra till med vår lilla loppa

• Shibby 78

Det gick bara bra. Vi fick veta att vi väntar en liten tjej Allt såg ut som det ska, tack och lov!
    Frågade BM hur storleken stämde med tiden och om det hade varit en "vanlig" graviditet så hade vi blivit flyttade en dag från den 6:e till den 7:e så det var ju ingen större skillnad. Nu blir vi ju inte flyttade.

Hon var vaken när vi var där, kände sparkar i bilen på vägen dit, så hon vände och vred sig massor. Viftade med händerna och fötterna och hade sig. Så mysigt att se

• Shibby 78

Idag är det halvtid för mig! Går in i v. 21 och har 140 dagar kvar av 280 Mysigt nu, mår toppen och bebis sparkar och har sig. Nu kan man verkligen njuta

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !