strössel skrev 2011-05-15 10:49:50 följande:
En fundering ni som har köpt kikat på bebiskläder, hur vet man vilken storlek man ska köpa på bebiskläderna ? Då dom kan väga allt från tex 2500 - över 4000 g ? Tänk om man köper en massa kläder i storlek 50 och så kan dom inte ha dom för dom var för små. Hur tänker ni och vad tänker ni köpa ?
Jättesvårt att veta det där. Jag laddar med ett gäng kläder i stl 50 men det mesta i 56. Min son vägde 3580 g när han föddes och var 51 lång. Han kunde ha stl 50 i några veckor. Något att ha i åtanke är att inte köpa för mycket då besökande vänner brukar bidra med en hel del i stl 56 och 62.
Jag kommer se till att ha lite bodysar, strumpor, mysbyxor, mössa och overall i stl 50. Det behövs ju med en gång. Sist hade vi en overall i stl 56 men den drunknade han i i början så denna gånegn tänker jag investera i en i varje stl tror jag. Roligare när det passar
När det gäller bodysar så rekommenderar jag omlottbodysar som inte behöver dras över huvudet. Detta underlättar mycket i början tycker jag då de små liven är så instabila i nacken. Skönt att slippa dra plaggen över huvudet då.