besony skrev 2012-02-07 10:09:22 följande:
Allt bra med er hoppas jag?
Här har Tony börjat sova hela nätter, från midnatt till morgon. Det är underbart... I natt sov han i minst 8 timmar. Men jag tror också att han gärna ligger vaket på morgonen en stund innan han ropar och väcker mamma eller pappa. För när man kommer till hans säng så kan han lägga till världens leende och titta stort på en. :)
På det sättet har jag börjat smyga in rutiner, varje morgon när han vaknat blir det blöjbyte, byte till vanliga kläder och D-droppar innan han får frukost i flaska.
Tycker att utvecklingen går galet fort nu. Han gillar att få sitta upp och ska gärna ligga på mage i babygymmet. Eller så är det kul att få stå på mamma och trycka på med benen. Och han är bara 3 månader! Eller 14 veckor nu.
Ang föräldraträffar så går jag bara på babycafé som svenska kyrkan anordnar där föräldralediga kommer, åldern på barnen varierar lite. Och så har vi oxå babysim snart. :)
Härligt! Går verkligen fort nu!
Alice blir 16 veckor idag. Hon har alltid älskat att ligga i babygymmet, men sen två veckor bakåt så rullar hon över på mage, och hon gillar inte att ligga på mage, så då börjar hon gråta. Hon kan ligga kortare stunder men då är hon mycket mer intresserad av sina fötter än av gymmet.
Det hon gillar bäst just nu är att sitta och vara med så mycket som möjligt, antingen i bumbon, eller i matstolen när man grejar i köket. Har bricka till bägge så då kan man lägga massa skallror och saker där som hon sitter och tuggar på. Eller att stå i mammas eller pappas knä och prata och busa. Dom har verkligen starka ben för att aldrig egentligen ha använt dom
Nätterna går fortfarande bra med, hon lägger sig vid 19, äter vid 03:30 och kliver upp mellan 06-08.
Vi kör som er
besony och smyger in lite morgonrutiner med blöjbyte, vanliga kläder och frukost i flaska.
Alice börjar närma sig 4 månader och nu är det snart tillåtet att börja med "smaksensationer". Hur tänker ni andra kring maten?