-
Helt perfekt liten tös och vilket fint namn!DreamBear skrev 2011-10-28 12:08:00 följande:Hon var 50 cm lång och vägde 3560 gram. Hennes namn är Elin
-
Jag trodde jag skulle få en stor bebis då jag nästan gick över två veckor. Blev superförvånad att hon var så liten och bara vägde 3215 g. Strössel: Du kan ju ha mycket fostervatten oxå? Kanske därför bebis trivs så bra där inne
Jag hoppas era bebisar kommer ut snart så ni slipper igångsättning, men blir det så kommer det så klart gå bra för er oxå!
Man vet aldrig när det startar, min tvärstartade ju från ingen känning till täta värkar med en gång, allt kan hända
-
Åh, vad spännande Strössel!! All lycka till er! Snart håller ni er bebis i era armar
-
Strössel & Beso, hur går det? Hoppas ni snusar bebis nu!
-
Strössel: Har tänkt på dig idag, undra om du snusar bebis nu och igångsättningen gått bra
-
Grattis Loppan till ert mirakel! Hon är verkligen jättesöt!!
Kramar!
-
Grattis Strössel! Vilken fin liten kille!
-
Ja, det har krånglat lite för oss med amningen med. Det tog nästan 5 dagar innan mjölken kom igång ordentligt så hon var så hungrig så vi gav lite ersättning och det gör vi fortfarande på kvällen/natten ibland då det känns som brösten är "tomma" efter mycket snuttade. Försöker få henne att ta napp nu så jag ska slippa vara det då hon har ett stort sugbehov.
Magen krånglar lite för henne emellanåt med. Ger Sempers magdroppar, och idag köpte vi även Minifom att kombinera med. Får hoppas att vi får ordning på gaserna.
Var på Bvc i fm, hon är 16 dagar idag, och hon hade gått upp från 3090 g förra måndagen till 3470 g idag och växt från 48 cm till 51,2 cm. Med andra ord så svälter hon ju inte iaf.
-
Stort grattis Beso! Skönt att allt gick bra!
-
Här går allt bra med!
Alice blir tre veckor imorgon och går upp fint i både vikt och längd sen vi fått lite bättre ordning på amningen. Det är en matglad liten tjej som gärna ammar så ofta hon kan
Annars är hon mest glad och pigg förutom när magen krånglar lite. Vi ger henne både Sempers magdroppar och minifom, och nu tycker jag att det börjar bli bättre och hon verkar ha mindre ont.
Idag var vi iväg på ett babycafe för första gången. Var skönt att komma ut litegrann.
I övrigt går livet sin gilla och lugna gång här. Vi försöker njuta av den korta babytiden så mycket det bara går