Hade en HEMSK dag igår, fortfarande helt tagen. Skriver detta inlägg i mer än en tråd, om någon redan läst!
Drömde hemska saker under natten, minns inga detaljer men vaknade och kände mig "ogravid", brösten var oömma och så... Skulle lugna mig med ett gravtest och....TVÅ gravtest var tyligt svagare än innan, teststrecken tom liiiite svagare än referensstrecket!!! FULL panik!!
Ringde maken och grät, bestämde att han skulle ta tåget tillbaka hem, han jobbar en timmes väg bort. Sen skulle jag gå till jobbet och ringa gynjouren och be om hjälp. Fick tag i henne vid halv nio, en jag känner TACK gode Gud. Överdrev min värk i vänster sida av magen men berättade annars precis som det var. Underbara människan tog emot oss efter 15 minuter, tog låååång tid på sig med VUL men Sesam mår toppen!!! Hade växt exakt till 17mm och jag var som beräknat i v 8+1, allt var bra och jag ska INTE ta fler gravtest nu!!! Kan fortfarande se dem framför mig men allt var ju bra!!!
Helt slut nu, efter undersökningen åkte mannen hem och jag torkade glädjetårarna och kastade mig in på akuten och jobbade vidare. Hann inte landa förrän jag kom hem, grät ut all oro och lättnad under kvällen igår.
Idag känner jag mig "löjligt" gravid igen, mått mest illa av alla dagar, ont i brösten och tröttheten ska vi inte ens tala om.
Kan "tipsa" om att bli livrädd, det tog bort illamåendet hela dagen igår