• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Vecka 29 här oxå och 7:e kalendermånaden Har börjat känna mig tung och otymplig och ryggen bråkar, hur mår ni andra nu??

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Vi har ännu inte köpt täcke och kudde, super att veta att det skiljer så!! Jag är lite "chockad" över hur dyrt lakan och påslakan är till bebisar, till vuxna kan man ju köpa för 50-100:- på IKEA!! Tänkte köpa täcke + kudde till vagn/vagga på www.jollyroom.se och unna lilltösen ett set lakan från Färg och Form...sen köper jag vuxenlakan alt tyg på IKEA och syr om!!! Större täcke och kudde blir det när hon är större, vi ska köpa en vagga på höga ben från Troll så hon får plats bredvid min säng första 4-6 månaderna. Annars har vi nog köpt alla bebiskläder och har bestämt men ännu inte beställt allt annat från nätet. Har kikat på tex Babyproffsen men köper på nätet så sparar vi en hel del.

• Toppenloppan

Vi har ju oxå valt en Teutonia Spirit S3, en helt svart men med röda liggpåsar, sk Babynest först och sen en vanlig liggpåse till sittdelen när den behövs.

• Toppenloppan

Jag har oxå ont neråt från och till, jag antar att all tyngd pressar nedåt och det känns! Vissa dagar riktigt värker det när jag står, går eller sitter på toa, ligger jag ner så släpper det. Smärtstillning ja...har jag skitont och kämpigt när jag bara öppnat mig 4-5 cm, då blir det nog EDA, annars är jag nog helt förbi av smärta när det är dags att krysta! Har fått tips av läkarkollegor som sett just det för många gånger! Annars hoppas jag klara mig utan just EDA, tänkte gå en profylaxkurs på nätet, hoppas gilla lustgasen och TENS

• Toppenloppan

Kenai: Rejäl lista det där men bor man långt bort så gör man!! Handdukar finns på sjukhuset i olika storlekar, men det vet du säkert Bedövningssalva Xylocain kan vara bra om man spruckit mycket eller bara är "vanligt" öm efter förlossningen! Jag har inte köpt amningsbh än, hur tänkte du med storleken eftersom de växer massor efter förlossningen??? Tycker det är svårt!

• Toppenloppan

Shibby: Vår tös ligger mest med huvudet nedåt men vänder sig fortfarande ibland. Vecka 31 nu... Förstår att du oroar dig för SF-måttet men det är säkert ingen fara, bra att de kollar dig noggrant! Du får be om ett TUL annars!

• Toppenloppan

Strössel: Fin vagn! Bra att ni kunde byta, det är ju mycket pengar så man ska vara nöjd!

• Toppenloppan

Klurigt när man är liten runt bröstkorgen men har stora bröst! Har en kompis med det problemet, hon köper ofta större storlek och syr om, dvs kortar omkretsen, då motsvaras ju tex 70 D av 80 B.....utbudet blir större minst sagt!

Jag är lite mer "vanlig" med 80C innan graviditeten så jag hoppas kunna köpa första BH'n på HM och sedan blir det Change, som mycket lämpligt öppnat på närmsta köpcentrat här!

• Toppenloppan

beso:

Jag har haft ganska mycket förvärkar/sammandragningar sedan juni, ibland drar magen bara ihop sig och blir stenhård och det känns lite skumt men gör inte ont. Ibland har jag riktigt onda sammandragningar när jag typ håller i mannens arm och pustar lite.
    Vid båda sorterna blir magen = livmodern verkligen stenhård och det krampar på i max 2 minuter, sedan släpper det igen. Ibland kommer det flera sådana attacker under en timme, ibland bara en....

• Toppenloppan

Vad skönt att det gått bra hos alla 3 hos BM igår och idag!
    Varja gång jag är hos min Bm tar hon blodvärdet i fingret, kollar mitt urinprov, mäter magen och lyssnar på bebisens hjärta och så mäter hon blodtrycket ("saken runt armen" )

Jag känner som sagt en hel del sammandragningar, allra mest om jag är väldigt kissnödig eller går för snabbt!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !