• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

majsanna skrev 2011-05-09 14:00:17 följande:
    Jag har inte känt någonting från bebis än. Jag är i vecka 19.  En kompis till mig sa att hon började känna när hon var på ultraljudet för då kunde hon koppla ihop bild och känsla på något sätt.

Strössel: Vad jobbigt att ditt illamående inte vill ge med sig. 
    Då är jag inte ensam, kanske är svårare för oss som väntar första barnet att förstå hur det ska kännas. Och det tar kanske lite längre tid innan vi känner nåt. Ja jag är så trött på illamåendet nu mår jättedåligt över det, har sluppit illamåendet i 2,5 vecka sen plusset v 5 och 12 och halva v 13. Vissa dagar är bättre men det är ändå jobbigt, tycker man blir lite nere av att må dåligt orken och lusten finns inte kvar.
  • strössel

Kenai: Vad kul det låter ser fram emot mitt nedräkning nu, var och gjorde UL idag pga att min ena hund sprang rakt över min mage och jag fick jätteont som inte ville försvinna så jag ringde och dom ville jag skulle komma in så dom fick kolla och allt såg toppen ut Skrattande

Majsanna: Ska bli kul att höra om ditt RUL i morgon !

• strössel

Majsanna:Läser andras inlägg och förstår att det inte var bra , hittar inget inlägg i din blogg vad har hänt om du orkar berätta ? Kram !

• strössel

Majsanna: Vad fruktansvärt att behöva  vara med om en sån här sak, gör ont i hjärtat att läsa. Vi som har kämpat så mycket för att få det efterlängtade plusset ska inte behöva vara med om detta. Tänker på dig och din man och ta hand om varandra det är viktigt när sånt här händer massa kramar !

• strössel

Shibby: Jag har aldrig haft halsbränna men har läst lite olika som har funkat för vissa människor tex mjölk , vanligt mineralvatten, annars finns det tabletter mot halsbränna på apoteket finns en hel del att välja emellan men vet inte om gravida kan ta alla. Läste att starka kryddor kan ge halsbränna ifall du äter stark mat. Men jag tror halsbränna är vanligt när man är gravid.

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-05-14 11:03:30 följande:
    Jag har hört att det är vanligt under graviditeten. Är oxå osäker vad man får äta för tabletter när man är gravid. Får kolla med BM på måndag annars. Äckligt som tusan var det...
    Ja kolla med BM hon borde veta vad man kan äta för tabletter annars vet dom säkert det på apoteket, men kolla med henne om du ändå ska dit. Kan tänka mig att det var äckligt.
  • strössel

Beso: Jag har oxå kännt nåt i magen i två dagar för en liten stund på kvällarna första gången efter jag hade badat och igår när jag tittade på tv. Vet inte om det är bebisen men det är inget jag har upplevt innan. Låter supermysigt att du har kännt din lilla bebis.

Majsanna: Du finns i mina tankar var inne och kikade i din blogg och man får tårar i ögonen stor kram !

• strössel

En fundering ni som har köpt kikat på bebiskläder, hur vet man vilken storlek man ska köpa på bebiskläderna ? Då dom kan väga allt från tex 2500 - över 4000 g ? Tänk om man köper en massa kläder i storlek 50 och så kan dom inte ha dom för dom var för små. Hur tänker ni och vad tänker ni köpa ?

• strössel

Shibby: Tack för tipsen man får köpa lite i storlek 50 och sen lite i 56 och som du säger man får nog massor av vänner och släkt Skrattande ska kika på omlottbodysar när det väl blir dags.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !