• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Liam har börjat äta lite dåligt i bland, i helgen var det bara 5 minuter han ville äta sen blev han ledsen. Nu är det bättre försökte ge han tillägg men han ville inte ta flaskan, nu äter han i ca 15 minuter och vi vägde honom och  han hade gått upp 160 g på en vecka. Han har lite ont i magen när han ska bajsa och fiser ofta så nu äter jag mat som är helt mjölkfritt och har köpt tillägg på apoteket i reserv om det skulle behövas. Ger han sempers magdroppar får se om det ger effekt tycker inte att Minifom har gett nåt resultat.

• strössel

Beso: Testat med lite babyolja ? Liam var lite torr i huvudet och vi fick rådet av bvc att ta babyolja.

Liam sover inte hela nätterna, vill äta två till tre gånger per natt och sen sover han mer på dagen Flört borde vara tvärtom tycker jag Glad

Liam är 6 veckor idag och vägde 4720 g och var 55,6 cm lång och följer kurvan perfekt, han får tillägg en gång på natten annars helammar jag.

• strössel

Loppan: Ja det var inte många dagar emellan, så kul att vi alla har fått barn nu helt underbart Glad

Nån som har börjat tänka på bebis nr 2 ? Vi ska försöka och se om det kan gå utan ivf , vi har lyckats förr men fått missfall men nu när man har bebis och inte har tid att tänka på att det är svårt kanske det går om man har tur.

• strössel

Liam har börjat strula vid amningen, tar bröstet släpper gråter tar igen släpper och gråter det är jättejobbigt. Ibland drar han upp benen och sen fiser eller bajsar. Ibland pumpar jag eller ger han tillägg en gång per natt och det äter han utan några helst problem. Är rädd att jag får sluta amma, för så här kan vi inte ha det. En ständig kamp.

• strössel

Beso: Vi var på bvc idag och Liam hade bara gått upp 110 g på 10 dagar så det var på gränsen, han har strulat och skrikit när han ska äta. Hoppas verkligen han har gått upp mer inför nästa bvc besök. Annars lär det bli flaska här med för han måste få i sig mat.

Kenai: Vad roligt att ni ska gifta er Glad

Fått tillbaka min mens idag när Liam är drygt 7,5 vecka, läste att den kunde försvinna igen när man ammar.

Hur är det med knipövningarna ? Jag är jättedålig på det, glömmer bort hela tiden.

• strössel

Kenai: Nej det var lagom kul att få mens lagom till jul , funkar det att bara amma morgon och kväll ? Att man har tillräckligt med mjölk ? Liam strulade förra veckan sen åt han bra två dagar tror jag det var och nu har han börjat strula igen, känner att det här funkar inte längre och flaskan tar han hur bra som helst. Pumpade ut 125 ml på morgon och han åt ca 70 ml men innan när han skulle få bröstet så tog han tag sen skrek han tills han vägrade. Kanske ska testa morgon och kväll jag med och ge han tillägg på dagen, hur mycket tillägg ger du ? Liam brukar bara orkar max 60-70 ml sen vill han inte ha mer.

• strössel

Beso: Vi hade en underbar jul med jättemånga julklappar till Liam Glad men har fått det jättejobbigt med amningen nu pumpar jag för han tar knappt bröstet och gallskriker och jag orkar inte bråka mer med honom.

• strössel

Majsanna: Håller tummar för dig massa kramar Hjärta

Kenai: Liam lägger sig när jag lägger mig kan bli allt mellan 23-01 beroende på om han har sovit och vaknar osv. Men det funkar jättebra sen vaknar han när han vill äta, sen kommer vi ha läggningstid ju äldre han blir för att få in rutiner det tror jag är väldigt bra gör barnen. Liam sover fortfarande hos oss än så länge och han brukar lyssna på sin sjöhäst som spelar när han ska sova.

• strössel
    Shibby: Här går det bara bra, Liam får mer tillägg än bröst just nu plus att jag pumpar. Vi brukar göra 90 eller 120 men han äter aldrig upp 120 ml inte än iallafall. Var nära att lägga ner amningen pga att det strulade men det vände och blev bättre, därför fortsätter jag att pumpa och håller igång det så länge det går. Och han får Althera som är helt mjölkfritt för det mår han bäst av.

Liam har börjat sitta i babysittern och ligger i gymmet ibland. Jag brukar leka lite med skallror och då ler han men han kan inte hålla egna saker än. Och sen gosar vi väldigt mycket Glad

Han ska få första sprutorna den 1 feb.

Jag älskar att vara mamma, det bästa jag nånsin har varit med om Hjärta
  • strössel

Shibby: Vi kommer ha smörgåstårta och sen en trevåningstårta som jag har designat, hoppas bara den blir fin är rädd att jag har valt för mycket saker att ha med på tårtan Förvånad men jag hoppas hon som ska göra den ser om det blir too much.

Beso: Hur många gjorde du smörgåstårta till ? Vi har beställt till 36 personer och vi är 32 personer, och sen en tårta till 32 personer men med extra fyllning så det kommer räcka till 35 enligt tjejen. Är rädd att det inte ska räcka, men har erfarenhet från bröllopet och då blev det hur mycket mat som helst över och vill inte få så mycket över.

• strössel

Kenai: Vi hoppas vi ska lyckas bli gravida på egen hand, vi har lyckats förr och dom hittar inga fel på oss heller. Annars får vi se framöver jag vill så gärna ha ett syskon till Liam, och blir det ivf blir det när vi har lyckats spara ihop pengarna.

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !