-
-
Jag tycker det första avsnittet var bra och intressant, men kanske att man skulle belysa just ivf-delen som är det vanligaste, lite mer. Man kanske skulle haft något till par som höll på att genomgå behandling. Orättvisorna i vården borde precis som du säger belysas mycket mer, men det kanske kommer som sagt..
Första programmet störde jag mig en del på hon som var där och inte vill ha barn. Lite svårt att lyssna på sånt men det kanske är för att man har så skiljda åsikter, alla har ju rätt till sin egen,även hon. Kände dock att det kanske inte var rätt forum för henne, jag vet inte?
Var hon med ikväll oxå?
-
Jag känner mig orolig med! Häromnatten kom jag på att bebisen ju faktiskt ska ut och började gråta av panik.
Jag har ju gjort det förr, och jag vet ju att det kommer att gå bra, men på ett sätt var första förlossningen bättre. Var lugnare då, "ignorance is a bliss"
Med andra ord känner jag mig inte lugn, men mer redo än vad jag är nu kommer jag nog inte att bli.
Jag vet ju att efteråt kommer man tycka det var fantastiskt
Kenai: Jag förstår verkligen din oro, men förmodligen kommer du tycka att det är något av det mest fantastiska du gjort, efteråt iallafall. Det är ju värt varenda värk när man ligger där med sitt lilla knyte i famnen
-
Kan ju betyda att kroppen förbereder sig inför förlossningen, men man blir ju även lätt konstig i magen nu på slutet. Tarmarna har inte mycket plats därinne att jobba på Du får vänta och se om det kommer några värkar eller andra ytterligare tecken. Kroppen är lurig så här i slutet.
-
Dom brukar ju säga att när det är på riktigt så känner man det. Jag hade ju aldrig sammandragningar med första utan bara riktiga värkar, men jag tror du kommer att känna skillnad.strössel skrev 2011-10-04 16:32:43 följande:Har SD som känns mer än vanligt, men har inte känt bebisen så mycket idag !
Jag hade ju en stilla bebis under helgen, men jag svepte en iskall sprite i söndags och då blev det fart.
Testa att dricka något kallt eller bubbligt, eller kanske en glass?
Som min BM sa igår, man ska ju känna dom varje dag, och är man orolig ska man inte tveka att ringa förlossningen för en koll.
Hoppas du mår bättre nu -
Jag går en gång i veckan nu. Oftast tar vi bara blodtrycket och lyssnar på bebis samt mäter magen. Vad gör ni ikväll? Vi kollar på hemmafruarna och äter nybakta kanelbullar. Östra i morgon kl 8:00 och 2 dagar till BF. Kom nu bebis!!!! Med tanke på lä mimar och förvärkar, inga här heller. Bara samma gamla mensvärk. Idag har jag dock känt något nytt, ett surrande i underlivet som jag inte kännt förut. Googlade och det är tydligen bebis huvud mot blygdbenet som kan kännas så.
-
Nu är vi tillbaka från kollen på Östra. Fick sitta med ctg nästan en timme och den visade att jag har regelbundna och rätt starka värkar så nu verkar det kanske hända lite saker hoppas vi. Tappen var ännu lite kortare än i måndags men fortfarande bara strax över 1 cm öppen.
Bestämde oss för att åka hem och vila, får se om värkarna fortsätter eller om de stannar av. Barnmorskan tyckte dom var lite för korta ännu så jag hoppas det ska fortsätta och öka på nu. Bf imorgon, kanske man skulle få tillhöra dom 5 % som föder på utsatt dag då för en gångs skull Hoppas!
Bara att se tiden an... -
Wihoo!!
Idag är den här, denna efterlängtade dag! Har firat med att dammsuga och färdknäppa då mannen är ledig idag. Nu blir det lunch med en kompis och i eftermiddag tänkte jag baka
Ska på föräldramöte på sonens skola oxå, men efter det får hon gärna komma!
Komsi nu min älskade lilla bebis -
Jag åt nästan en hel ananas igår heheDreamBear skrev 2011-10-06 12:01:37 följande:Håller tummarna för att bebis kommer efter alla aktiviteter du har för dig idag Kanske skulle du avsluta dagen med att äta en ananas? Har hört att det är ett ämne i den frukten som sätter igång det hela.
Fick nog en överdos för tungan blev helt sträv och började klia. Inga värkar dock..Tack! Känns som tummarna behövs!strössel skrev 2011-10-06 12:01:42 följande:Shibby: Håller tummarna att hon vill komma ut idag eller till helgen så spännande ! -
Kenai: Du har ju bara 5 dagar kvar! Jag lovar att du hinner före migDreamBear skrev 2011-10-06 12:01:37 följande:Håller tummarna för att bebis kommer efter alla aktiviteter du har för dig idag Kanske skulle du avsluta dagen med att äta en ananas? Har hört att det är ett ämne i den frukten som sätter igång det hela.