• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Jag gillar att den har stora hjul, hoppas det ska gå bra i snön

Tänk Strössel! Nu är det inte länge kvar tills vi får inviga våra fina vagnar! Lääääängtar

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Jag tänkte försöka få ner allt i en lite större bag tror jag. Sist stannade vi två nätter, men om allt känns bra hoppas jag på att få gå hem efter en natt max. Tänkte att jag inte skulle behöva så mycket med mig mao.
    Bebisen plagg tar inte så mycket plats, och till mig själv tänkte jag ta med två ombyten, 3-4 par sköna boxertrosor, 2 amningsbh, tofflor och en eller två amningstoppar. Behövs det mer saker efteråt för att man blir kvar längre så får mannen åka hem och hämta Vi bor hyfsat nära Östra, där jag hoppas få föda. 

Tips! Köp sköna nattbindor på apoteket! Tyckte det var skönare än de stora "blöjorna" de hade på förlossningen. Kommer nog ta med mig en rulle Lambi extra mjuk oxå

Beso: Packa du en väska till babyn och en till dig. Tycker det låter som en bra ide 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Glöm inte att ta med er växelpengar till mannen med om det drar ut på tiden. Är det kväll/natt så måste han kanske handla i automater om han vill ha något i magen eller något att dricka

.

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-08-07 17:30:06 följande:
    Vi har ju oxå valt en Teutonia Spirit S3, en helt svart men med röda liggpåsar, sk Babynest först och sen en vanlig liggpåse till sittdelen när den behövs.
  • Shibby 78
    Kenai: Hoppas du mår bättre nu!

Måste fråga er tjejer om någon känner igen sig. Hur känns era magar?
    Min är STENHÅRD hela tiden.. Känns inte som sammandragningar utan den är bara helt stenhård. Har jag en gigantisk bebis, för mycket fostervatten eller vad?
    Skulle ni kollat upp det?
    Jag har tid hos BM på tisdag till veckan

(går in i v.33 imorgon)
  • Shibby 78

Jag födde sonen utan medicinsk bedövning då det gick så fort, hann inte ens få lustgas utan det blev bara ett bad, sen kom han.
    Denna gången vill jag få lustgasen om jag hinner med, så jag har lärt mig hur man använder den. Annars är planen att klara mig utan. Inte för att jag vill men för att det förmodligen går fortare denna gången så jag hinner väl inte..
    Skulle det dra ut på tiden och göra hemskt ont så är jag öppen för allt utom kvaddlar

• Shibby 78

Din smärta låter som foglossning. Helt ofarligt men väldigt besvärligt. Hoppas det snart känns bättre!
    Jag har varit till BM v.25, 28 och 30. Ska gå v.32, 35, 37 och 39.
    Nästa besök är på tisdag och då är jag 32+5 så dom räknar fulla veckor antar jag.
    Med Isac gick jag varje vecka från v.35 om jag minns rätt. Brukar vara tätare kontroller med första barnet. 

• Shibby 78

Halloj på er 

Var hos BM idag och blev lite orolig. Mitt SF-mått har stannat upp och magen hade inte växt något sen den sista kollen. Bebis har inte vänt sig och det har varit samma BM som mätt varje gång så det beror inte på det.
    Någon av er med erfarenhet av detta? Går in i v.34 nu. Blir extrakontroll nästa tisdag.

I övrigt så mår jag sådär just nu. Är väldigt tungt att jobba, får så ont i ryggen av att sitta still framför en dator hela dagarna. 4 veckor kvar efter denna, bara att bita ihop antar jag..
    Min remiss om planerad förlossning är mottagen av Östra men ännu ej behandlad. Inget nej iaf och det är ju positivt.

Förresten, har era bebisar vänt på sig? Min sitter fortfarande upp med huvudet  vid mina revben. 

Kram! 

• Shibby 78
    http://www.greatestmom.se/produkter/mammaunderklader/amningsbh-sunrise-vit-utan-bygel/

Hittade denna Beso. Är på rea, utan bygel och större strolekar. Fanns tex i 80G.
    Jag har oxå stora. Hade 70E innan graviditeten. Har hittat en hel del på nätet men dom är inte billiga i de större storlekarna.
    Jag har köpt en mjuk bygellös amningsbh på leredoute som jag ska stoppa i BB-väskan. Den var skön och funkar nog i början hoppas jag. Tyvärr tror jag inte den fanns större än F 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !