• DreamBear

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby 78 skrev 2011-10-10 09:59:05 följande:
    Kenai: Jag har ju sett min, den har lossat i omgångar. Inga blodstrimmor i dock..

BF +4 idag och ingen bebis ännu. Ctg visar fortfarande på värkar men bara öppen 2 cm, samma som i onsdags... Kom nu bebis!! Nu är det vår tur!

Jag skulle så gärna vilja bli kollad därnere för att få veta om något hänt. Har läst att de finns de som inte känner nått förrän på slutet. Men min bm kollar inget. Ska till henne på onsdag för en vanlig koll med vikt, hjärtljud och mäta magen. Har inget hänt så skulle vi få tid på förlossningen för bedömning inför ingångsättning. Men jag vill inte bli igångsatt, jag vill att det startar på egen hand. Börjar bli nervöst nu....
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-10 10:36:36 följande:
    Vi är på BF +4 idag som sagt och nu känner jag att har inget hänt tills på onsdag så vill jag bli igångsatt. Frågan är bara hur man ska övertala dom. Dom är så hårda på Östra och här i Gbg får man gå över 3 veckor innan dom vill göra något...  
    Har hört att om man gjort IVF ska man gå över max en vecka pga att moderkakan försämras på slutet. Men detta verkar vara olika från landsting till landsting (såklart). Fråga min bm förra gången men hon visste inte vad som gällde här. Men enligt en annan här på FL så är det max en vecka som gäller här (Gävleborgs landsting). Får veta exakt vad som gäller på onsdag när vi passerat bf och ska ringa förlossningen för att boka tid för bedömning.
  • DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-10 10:56:36 följande:
    Här i Gbg behandlas man som alla andra även om man gjort IVF och få gå över 3 veckor, men jag vet att det skiljer sig mellan landstingen.
    Tycker det är konstigt att man inte använder sig av samma regler inom sjukvården... Blää

Jag vill oxå gå över max en vecka ju  
    Jo visst är det snett Känns verkligen fel att det skiljer beroende på vilket landsting man bor i. Inte bara i detta ämne utan även vad gäller antal gratisförsök inom IVF. Helt sjukt att det kan skilja fast man bor i samma land. Jag är inte helt hundra vad som gäller här, återstår att se på onsdag. Men förhoppningsvis kommer lillskrutt på beräknad dag, vilket är imorgon
  • DreamBear

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker mig känna en ny molande värk därnere. Det gör inte ont, det kommer inte i intervaller utan molar hela tiden mer eller mindre. Vågar inte hoppas...även om varje ny känsla ger en hopp

Fick dessutom på förmiddagen en idé att ta tag i städningen. Så jag damma alla prydnadssaker i vardagsrummet och torka ur bokhyllan. Sedan åkte dammsugaren fram och hela huset fick en rensning på dammråttor. Tvättmaskingen står och går, och ska snart laddas för en ny omgång.

Så imorgon eller inatt är jag redo att hälsa miraklet i magen välkommen    

• DreamBear

Vår lilla bebis har lugna dagar och aktiva dagar. De lugna dagarna skrämmer mig, men dagen efter är det alltid full fart. Har märkt att de lugna dagarna ofta kommer dagen efter jag varit lite mer aktiv och pysslat på en massa. Kanske blir den trött?

Idag har jag gjort 100% av denna graviditet. Bf-dagen är här I natt hade jag mer ont än innan, men nu på morgonen är smärtan bortblåst och jag känner ingenting förutom en bebis som bökar runt    

• DreamBear
    Shibby 78 skrev 2011-10-10 17:26:37 följande:
    Läste precis om att det enligt gammalt skrock sker fler förlossningar när det är fullmåne, och månen är full imorgon
    Kollade hur väl det stämde in på sonen och han är född strax efter fullmåne faktiskt

Ja, jag vet att jag är desperat och letar tecken  

Läste också det och hoppas så att det stämmer

• DreamBear

Fullmånen hade ingen inverkan på mig. Jag är fortfarande hemma och bebis är i magen. Sovit dåligt. Men har inte haft någon värk. Nu vill jag ha ut bebisen!!

• DreamBear

Shibby: Förstår att du upplever att det räcker med väntan nu. Jag hade bf igår men är redan less på att vänta. De sista dagarna har varit riktigt sega. Man är så nära nu så det känns som att varje timme är en timme för mycket.

• DreamBear

Lika spännanden varje dag att läsa i denna tråd nu. Man undrar ju när våra bebisar ska börja komma ut till oss. Det närmar sig för oss alla
    Jag mår oförskämt bra. Tyvärr. Just nu skulle jag gärna vilja ha värkar och lite tecken på att något är på gång. Men icke då. Jag mår fint, om man bortser från foglossningen, men den räknas inte Men jag är less på att gå hemma, dagarna är ju superlåååånga och väntan börjar bli oliiiiiiiddddllligt spännande  

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !