• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Kenai: Vad kul att gå in i v 13 , varför har du ätit kortisontabletter ? Jag tar progesteron tre gånger om dagen fram till v 12 är skitnervös när jag ska sluta med dom så jag föstår om du är orolig. Men det är säkert inget fel håller tummarna.

Vi har berättat för mina föräldrar och svärföräldrarna att vi gjort ivf, mina närmaste kompisar vet om det med. Till den övriga släkten tänker vi inte berätta att vi gjort ivf. Och för mina ytliga vänner tänker jag inte heller berätta det för, för dom räcker det med att jag är gravid Skrattande 

• strössel

majsanna: Vad skönt att det såg bra ut , vad beror dom bruna flytningarna på ? Vad roligt att flytta till hus vi vill oxå köpa hus men vi vill inte bo kvar här utan flytta till kusten så det är våra framtidsplaner Skrattande

Kenai: Har du tagit progesteron så här länge ? Vanligast är att man tar det hela v 12 och sen slutar. För sen har progesteronet ingen funktion när moderkakan tar öve, jag tar trombyl och det ska jag ta till v 36 och progesteron till v 12.

• strössel
    majsanna skrev 2011-03-29 17:37:40 följande:
    Vet inte vad de bruna flytningarna beror på. Jag tar ju två olika typer av blodförtunnande mediciner så det kan ju naturligtvis ha en del i det hela. Läkaren kollade idag jättenoga efter blödningar och det fanns inga! Skönt!
    Ja skönt att dom inte såg några blödningar, lycka till med flytten ta det lugnt Skrattande
  • strössel
    SkrattandeDreamBear skrev 2011-03-31 08:54:35 följande:
    Sovit urdåligt inatt. Bara haft dåliga drömmar om att det inte finns något hjärta som slår på den lill*.
    Fy katten vad jag är nervös.
    Om ett par timmar är det dags. Har en tid sent, kl 16.
    Nervös!
    Tror oxå det kommer gå toppen kram !

Mitt illamående vägrar ge med sig, det är så lurigt ibland tror man att det är på väg att vända och sen smäller det bara till. Går in i v 12 i morgon kan inte förstå att jag redan har kommit till v 12 Skrattande
  • strössel

Loppanlängtan: Vi ska göra KUB den 14/4 hur påverkar ivf blodprovsvaren ? Gäller det bara vid ET eller vid FET oxå ? Ja det är inte vem som helst som gör KUB testen.

• strössel

Kenai: Låter helt rätt att tänka så njuta av nuet och vad skönt att allt såg bra ut Skrattande Våran lilla rörde sig vid vårat sista vul boxade och vinkade helt otroligt att kunna se det Flört går in i v 12 idag så glad för det !

• strössel

Hur är det tjejer ? Hoppas ni alla haft en trevlig helg !

Jag kräks hela tiden nu varje dag igår hann jag knappt reagera det bara kom på håret att jag hann få fram hinken, nu åt jag frukost och maten kom upp efter 5 minuter. Tycker inte magen har blivit större men det kanske blir så när jag kräks så mycket och kanske för tidigt att ha en stor gravidmage, men jag vill att den ska börja växa Skrattande UL i morgon kl 13 är skitnervös.  Men med allt illamående och kräkningar så borde det finnas en liten där inne tycker man som har växt och mår bra.

• strössel

Shibby: Jag gjorde ett vul i v 10 då såg allt bra ut nu är jag i v 12 (11+2) fick detta UL på Mvc och den 14/4 ska jag göra ett KUB test då kommer jag vara i v 13 (12+6 ).

Jag ska åka till Ullared framöver och shoppa massor till bebis Skrattande blir nog till sommaren när jag har kommit en bit in i graviditeten. Sätter in pengar på mitt bebiskonto varje månad. Vad kul att dina kompsar tycker att din mage har växt, tror med som du skriver man ser nog inte på sig själv lika lätt eftersom man ser sig själv varje dag. Shoppade du nåt till bebis när du var i Ullared ?

• strössel
    Shibby 78 skrev 2011-04-03 11:28:55 följande:
    Ja, jag kunde faktiskt inte hålla mig. Är inte så ofta man är där och även om jag och mannen ska dit och shoppa i sommar så tjuvstartade jag.
    Köpte en jättemjuk kanin som även är en snuttefilt, två supermjuka och gosiga babyfiltar, en barbapappaskallra och så hade dom massor med bodys från Lundmyr så jag köpte tre sådana i olika storlekar. Dom kostade bara 79 kr så det är ju mer än halva priset jämfört med vanliga butikspriser
    Vad kul låter jättefint jag säger att jag ska vänta till sommaren men ju längre in i graviditeten så tror jag det kommer börja klia i fingrarna Flört 
  • strössel

Shibby: Du får lägga upp bild på det du handlade om du vill , alltid kul att se Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !