• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Själv har jag inga känningar ännu. Vecka 39 idag (38+0)... Dock skulle jag vilja känna åtminstone något, som fler förvärkar eller liknande. Har bara fått EN sådan förvärk igår morse. Sen ingenting....

Så jag läste lite om basilikate och kanelte. Så jag kokade ihop några basilikablad som vi har hemma med en tesked kanel. Det var nog första och sista gången jag drack en sådan te! Kräks Drack inte ens upp allt heller, så vidrigt var det! Andra huskur-knep är jag inte mycket för heller... Så bebisen kommer när den kommer, fast det kan kännas liiiite segt då man vet att den är färdig nu för att kunna komma ut till denna värld! Hoppas ej på övertid dock. 13 dagar till BF nu....

• besony
    strössel skrev 2011-10-04 21:14:08 följande:
    Hur ofta går ni till bm ? Jag går varannan vecka fast jag är i v 38 och nu sist för jag inte ta några prover bara blodtryck och vikt och lyssna på hjärtljud och mäta magen. Ska dit igen den 14/10 !
    Jag går varann vecka. Jag var där i torsdags och nästa gång jag ska dit igen är nästa vecka, den 11 oktober. Helt lagom... men jag tycker mig se lite skillnader beroende på vart man bor och hur ens graviditet är. Eller är jag ute och cyklar?

Hittade en bild någonstans om diverse besök under graviditet på en blogg som jag sparat.. Men jag vet inte vilket ställe det gäller.

• besony
    DreamBear skrev 2011-10-05 13:37:47 följande:
    Tillbaka från barnmorskan och det besöket gick inte riktigt som väntat. Bebis har gått från fixerat läge till ruckbart/rörligt. Bm trodde det berodde på att det nog fanns mycket plats därinne. Men hon är en svammlig tant som jag har lågt förtroende för. En vecka kvar till bf och det blir bedömning om två veckor om inget hänt innan dess. Men jag ska tillbaka till bm nästa vecka för en extra koll.

Blodvärdet hade gått upp

Sedan skulle hon lyssna efter hjärtljuden. Återigen direkt efter att hon klämt rejält på min mage. Hjärtljuden var för höga, låg på 170,  så vi fick sätta oss i väntrummet medan hon träffade en annan patient innan vi åter fick komma in för att lyssna. Då pendla hjärtljuden mellan 128 och 150. Detta var tydligen bra enligt henne.

Känns lite sisådär just nu. Orolig över att inte bebis är fixerad längre. Och sedan blir man ju fundersam över hjärtljuden. Men men. Jag måste försöka lita på bm även om jag har svårt för det. Hon borde ju veta vad hon gör.         
    Oj, det närmar sig för dig med... Men det förvånar mig också att en bebis kan återgå från fixerat läge till ruckbart/rörligt läge... Förvånad Men bra att du får koll nästa vecka igen! Hoppas bebisen sköter sig då! Glad

Jag hade nöjet att googla lite och så hittade jag det här: www.niomanader.se/content.asp om olika lägen i magen. Intressant det där.
  • besony

8 dagar kvar till BF för min del... Händer inget heller, förutom en och annan småkänning ibland, som jag inte ens har ont av. Så vi väntar också nästan otåligt. Jag ska jobba imorgon och på tisdag blir det MVC igen, få se vad som händer i veckan som kommer! Vill att det ska hända något nu snart, när det är så spännande nu i slutet. Som att titta på film och vänta på det där stora händelsen som knappt kommer...! Segt med andra ord.

• besony
    strössel skrev 2011-10-10 17:30:30 följande:
    Shibby: Jag har 11 dagar kvar till BF och redan rastlös så jag förstår mycket väl om du letar tecken hela tiden Glad

Så nojig efter att bm inte hittade hjärtljud som fanns där men nu är jag orolig borde inte vara det, men hur mycket känner ni era bebisar ? Jag känner inte så mycket buffar utan mer att den trycker med rumpan och mycket SD.
    7 dagar kvar nu! Solig

Min bebbe är rätt lugn, knappt en vilding ens...

Har jag inte känt h*n röra sig så buffar jag och har mig på magen och dricker något kallt. Det gör jag under ett tag innan jag känner någon respons. Men det är viktigt för mig att det blir minst några ggr om dagen... Vissa dagar känner jag mera, andra dagar jättelitet... På sistone känner jag mest som att bebben trycker med kroppen som den verkar sträcka på sig istället för sparkar. Antar det är mer trångt nu kanske. För så här har h*n gjort ofta igår och idag.

Men samtidigt om man är orolig så får man ju ringa och se till att bli kollad.
  • besony

På tal om övertid, så var jag till MVC idag och frågade om detta. I Örebro län får man gå max 13 dagar övertid. Så det innebär ju att senast den 30 oktober ska vår bebis vara hos oss! Solig

Även om jag bara har 6 dagar kvar till BF nu, så hoppas vi inte att jag ska behöva gå över tiden. Verkar ju inte så kul att bara gå och vänta liksom!

Såg fullmånen ikväll genom fönstret och tänkte på Shibby, Kenai och ni andra som också väntar. Kanske fullmånen gör susen? Flört

• besony

Inte någon bebis här inte.... 3 dagar kvar till BF. Sover så himla gott om nätterna. Magen är dock rätt låg, så det känns bara som vi går och väntar på att jag ska känna något mera! Segt.

Dock märkt att jag blivit hungrig oftare, känns som i början då jag bara nästan ville äta konstant för att få still på suget i magen liksom... Någon annan som har det likadant?

• besony
    Shibby 78 skrev 2011-10-16 11:30:32 följande:
    Eller Beso kanske fått?? Hon har inte skrivit på 2 dagar
    Nej, tyvärr har ingen bebis kommit. BF imorgon! Dock åkte vi in sent igår kväll till förlossningen för koll med CTG och ultraljud då jag tyckte att bebisen rörde sig mindre än vanligt. Så klart måste den envisa busungen skrämma mamma och pappa så där!

Var inne i drygt 2 timmar i natt och allt såg bra ut. Förlossningsläkare träffade vi också och han gjorde UL för att mäta fostervattnet och tyckte att det såg normalt ut, men vi fick en ny tid på tisdag (BF+1) hos Spec-MVC för ett UL av fostervattnet igen. Om det har blivit mindre, så kommer de undersöka mig om jag öppnat mig något...  (Och då lär det säkert bli igångsättning tror jag. Eller inte.)

Annars har jag knappt känningar alls... Känns lite segt. Annars skulle jag på den vanliga MVC den 24 okt och om inget hade hänt skulle de hänvisa till Spec-MVC och så.. Men nu verkar allt bli tidigare så bara det känns skönt! Tror det beror också på att det är en IVF-graviditet och läkaren vet ju att saker och ting kan förändras ju mer man närmar sig slutet av graviditeten. Märker också att förlossningsavdelningen kollar betydligt mera än vanliga MVC gör. MVC behandlar mig precis som jag har en vanlig graviditet som andra har... Så det hänger nog på vart man får vård på liksom.  
  • besony

Ja, det där med hungern har jag också känt för ett par dagar sedan, känns som man bara vill äta en massa gott pasta och bröd...! Jag ligger på ca 75 kg nu. Så jag har gått upp ca 14 kg sedan ÄP, men bara +12 kg från inskrivningen... Så det är bara att promenera med barnvagnen sedan! Flört

Men nu är det sömnen som lockar mig mest. Känns som jag sover mer och mer på dagarna även om jag sovit på nätterna. Sovit halva dagen idag nästan! Den tröttheten är inte så kul precis.... Någon annan som känner sig tröttare än normalt?

• besony

Blev en lång väntan på Spec-MVC nu på förmiddagen. Resultatet blev att jag har bra med fostervatten på UL (dessutom en piggare bebis) och ingen undersökning behövde göras. Allt jag kunde göra var att åka hem och invänta värkstart.... Har ju inga som helst några tecken på det ens... BF+1 idag.

Börjar nästan tro att det här numera är en övertids-tråd! Flört

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !