• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Låter dumt att påslakan och örngott ska passa till företagets egna kuddar & täcken...Borde egentligen fungera som med vuxenlakan som passar till det mesta... Skrikandes

Vi har ett lakan-set från IKEA och ett från Coop. Täcke och kudde har vi inte ännu. Med tanke på det här, finns det överhuvudtaget någonstans kudde och täcke som passar till spjälsängslakan oavsett vart de kommer ifrån?

• besony

Nu har jag kollat hemma...

IKEA-setet har en örngottmått på 35x55 cm och påslakan på 110x125 cm.
    Den från Coop har örngott på 35x55 cm och påslakan på 100x130 cm.

Så kudden blir inga problem att inhandlas. Men täcket... hmm.. Obestämd

• besony
    Shibby; Vi har inte köpt själva täcket ännu... Men på påslakanen är det lite skillnad på i mått. Så när vi ska köpa täcke, så är frågan vartifrån vi ska handla så det kan passa till bägge påslakanen.
  • besony

Blev en Emmaljunga CityCross för vår del. Köpte den begagnat i början av juni. Tycker det ska bli spännande att äntligen få dra vagnen på promenad med bebben där i. Flört

Vi har idag köpt en skötbädd från NG Baby, den med blåa, turkosa och limegröna nallar på. Vet det finns bädd med rosa, röda och orange nallar på. Men gillade den blåa bäst. Får mig tänka på vatten och liknande, då vi ska ha skötbordet i badrummet. Nu ska sambon så småningom bygga ihop ett skötbord efter skötbäddens mått samt det som kan tänkas behöva till att sköta bebben. Ska bli spännande att se hur det blir till slut.

Så nu är det mest googlande efter smågrejer att sköta bebisen med. Och så förstås kuddar och täcken som vi diskuterat här... Har också vunnit hem en vit/krämfärgad ytteroverall i storlek 56 på Tradera för ett par dagar sen! Den ska vi börja med, tänkte vi. Annars har dock vi inte en massa kläder redan... Lär nog få det som presenter till lillbebben sen, som kan komplettera det vi har redan.. Glad

Dessutom har sambon börjat snacka om BB-väskan... Vi har inte precis en så där stor väska att packa ner allt i. met kan bli en väska och en ryggsäck i så fall. Vi har också funderat på att låta skötväskan bli bebbens väska med babygrejer och så en väska som bara räcker för mig att ha med oss till sjukhuset. Hur har ni tänkt?

• besony
    Shibby; Min mage är ganska mjuk, men på nätterna blir den lite hårdare.. kanske för jag ligger ner och speciellt när jag är toanödig. I natt vaknade jag och gick varje timme till toaletten! Tröttsamt. På så sätt har min sömn avbrutits och drömmarna likaså. Det sägs att man minns det dröm mest om man precis vaknat efter det.

Så jag har drömt om att jag ligger på förlossningen, fast utan värkar och inte föda alls. Utan mest förberedelse liksom inför det. Nästa sak jag drömt om är att jag fått en pytteliten bebis och kämpar med amningen. Den bebisen är lätt att försvinna så jag måste leta efter den. Och så hittar jag den ihopklämd under mina ben osv. Hemska tanke, usch! Snacka om ansvarsdrömmar.....

Dessutom har jag blivit sjuk. Några dagar efter sambon. Förkylning, halsont och allmänt seg! Suck...

Hur mår ni?
  • besony

På tal om amnings-BH...

Amnings-BH är en rejäl djungel för mig. Svårt att hitta den rätta storleken. Jag som hade 70F innan har numera 80H, redan 2 storlekar upp.. Och de lär växa mer i och med när mjölken kommer. Läste någonstans om att det kan bli en eller två strl större.. Så jag har bestämt mig för att vänta med amnings-BH och köpa först efter när jag fött.

Å andra sidan har jag googlat och letat efter den butik som har stora storlekar, och jag tror mig ha hittat en.
    Change, som har upp till J--kupa på amnings-BH. Dock bara med bygel, men jag har inte mycket till val.
    Verkar vara den affär jag kommer handla hos sen. Glad

Men finns det något jag kan ha tillfälligt i samband med förlossningen och efteråt innan inköp av amnings-BH någonstans, som kanske är utan sömmar osv. Någon som vet?

• besony
    Shibby; Tack för tipsen! Fast jag tror jag lär hamna på I eller J-kupa... Så jag kommer att avvakta. Har kollat på Details och Change och sett att de har stora storlekar. Jag föredrar att prova på plats med expedit, så det blir rätt.

Tyvärr är det dyra BH man får köpa när man har så stora. Jag har bara använt ett visst märke i flera år (förutom under graviditeten som det blev ett par andra märken) och de kostar runt 400-500 kr, det är minst det summan jag räknar med när jag ska köpa BH. H&M och Lindex m.fl. kan jag bara glömma, tyvärr.

Funderar också på t ex BH liknande Carriwells, som bara har storlekar som S, M, L... Men problemet är nog att de förmodligen inte följer kupans storlek, utan "tröjstorlek"...  Eller ska man chansa ändå?
  • besony
    Shibby; Jag bor inom Örebro län, och där finns det Details, Change, Triumph och Twilfit att åka till, för att nämna några. Jag har vanliga BH:ar från Details och Triumph. Men när det gäller amnings-BH, så tror jag det blir från Change. Få se!

Ang. magen, jag tycker den har växt, då min navel är inte riktigt densamma som i förra veckan, så liten skillnad är det nog. Är i vecka 32 (31+5 idag)... Idag på eftermiddagen har jag haft grymt ont i magen trots jag låg och vilade i soffan, det kändes lite som värk, fast mest på sidorna... Efter någon timme med X antal onda attacker så försvinner det helt och hållet och jag är som vanligt igen. Undrar om det ev. är sammandragningar som känns eller rentav förvärkar? Hur vet man det? Någon?
  • besony

Det är nog klokt att vänta med amnings-BH... Jag är säker på att det kan funka med vanliga BH:ar men det blir bara extra jobbigare när man ska amma. Fast det skadar inte att vänta med köp, så tänker jag. Solig

• besony
    Kenai; För mig kollas urinet varje gång, likaså blodtrycket, hjärtljud och magmåttet.
    Men blodprov för blodsockret och blodvärde blir det inte lika ofta, även viktkoll hoppar de ibland över.
    För övrigt lämnar jag blodprov vart 6:e vecka för sköldkörteln, då jag äter Levaxin.

Tycker det verkar som att det kan se så olika ut beroende på vilken BM man träffar. Jag har haft 3 st, varav en ordinarie och två vikarier... Nästa gång är det en ny BM igen, vikarie för min ordinarie som är sjukskriven. Min ordinarie BM har jag bara träffat ett par gånger i början av graviditeten. Lite synd att man inte har en och samma BM, men det har varit sommarsemestrar osv.

Önskade också info om föräldragrupp, men min vårdcentral har inte ens startat igång en grupp än. Det skulle bli i september sade BM... Känns lite så där sent liksom. Så man har istället sökt information själv om en massa.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !