• besony

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Då kan jag lika gärna lägga in en jämförelsebild. Glad

Fast jag tycker att det inte är en så stor skillnad. Men något är det i alla fall! Flört Är idag i v18+3. (v19)
  • besony
    strössel skrev 2011-05-20 20:38:25 följande:
    Beso: Du får lägga in bilden igen och sen skulle loppan lägga in en bild oxå Skrattande
    Va? Ser ni inte min bild? :)
  • besony

Så där ja... Hoppas ni ser det nu. Glad För min del kan jag se min egen bild i forumet även om jag är utloggad men inte ni. Det tycker jag är konstigt..
  • besony
    strössel skrev 2011-05-24 09:23:27 följande:
    Hade vi två tjejer här idag som skulle göra RUL i dag ?
    Japp, här är en! Glad Det blir kl 13.30 för vår del att kika på bebben.
  • besony
    strössel skrev 2011-05-24 18:33:14 följande:
    Beso: Hur gick det idag ?
    Jag har jobbat till halv tio ikväll, så jag har inte hunnit sitta här och skriva efter RUL.

Det gick jättebra! Dock valde vi inte att ta reda på könet. BF ändrades inte heller, för vi gjort IVF, det betonade barnmorskan. Annars för att beräkna BF så mäter man tydligen bara lårbenet.

Allt såg bra ut! Hjärtat, hjärnan, magsäcken, navelsträngen, urinblåsan, armar, händer, benen, fötter, ryggen och munnen på det lilla ansiktet. Bebben hade huvudet djupt nere i ljumsken och fötterna uppe. Ansiktet hade bebben gosat in sig mot moderkakan. Såg roligt ut! Jag har moderkakan i framvägg. Bebben var så himla lugn, det är h*n alltid på varenda UL vi gjort.

Köpte med oss hem 4 bilder! Totalt 11 bilder nu har vi från VUL, KUB-UL och nu RUL. Drömmer

Å andra sidan när jag sedan satt och åt middag ur min matlåda på jobbet så kände jag buffar infrån, lite mer starkare än tidigare. Tredje gången på ca två veckor nu. Det är så himla mysigt. Dels därför var jag lite förvånad på RUL att barnmorskan sade att jag hade moderkakan i framvägg trots de små buffarna jag känt då och då nu i två veckors tid.. Men allt kan tydligen hända! Solig
  • besony
    mariaa02 skrev 2011-05-24 10:21:17 följande:
    någon mer här som gjorde  ivfn återinförandet den 26 januari??Glad
    Jag gjorde ÄP 25 januari och återföring 27 januari.
  • besony
    Shibby 78 skrev 2011-05-25 05:33:09 följande:
    Härligt Beso att allt såg bra ut med bebis Det är ju så mysigt att få kika på dom. Rul var sista gången för oss. Händer inget oväntat så får vi snällt vänta tills loppan bestämmer sig för att komma ut. Får ni andra göra fler UL där ni bor? Det som är skönt när man känner sparkar är ju att man får livstecken ändå, och kan känna sig lugn på ett annat sätt än vad man gjorde i början. Hur länge ska ni andra arbeta? Jag tänkte köra på till mitten av sept. minst om jag orkar. Ska ha 4 veckor semester i juli/aug oxå. (måste ta sem då, eftersom jobbet har stängningsveckor. Annars hade jag gärna skjutit på semestern och gått hem tidigare, och tagit semester i höst istället. Nu ska jag åka och jobba, ska sluta tidigare då sonens förskola ska ha sommarfest. Dom ska tydligen ha en teateruppvisning och vara utklädda till en cirkus Ha en bra onsdag alla!
    Hihi... jag gillar helt klart livstecken inifrån! Cool

RUL var det sista vi får. Om det inte blir mer UL, så har vi funderat på att ta en sväng och göra 3D/4D någon dag i sommar. Inget spikat än, men vi har pratat om det. Glad

Ja, jag har tänkt jobba så länge jag kan och orkar, är ju bara timanställd vid behov, så vanlig ledighet kan jag inte ta ut heller, så jag får se hur det blir med det. Tror det ordnar sig förr eller senare! 
  • besony
    mariaa02 skrev 2011-05-26 12:21:46 följande:
    tyckte jag läste att man kan göra ultraljud i 3d? verkar ju häftigt ,vart gör man sånt & vad kostar det?
    Vi har bokat ett sådant UL i Stockholm i juli, då ska jag vara i vecka 27. Tyckte det var lite trist att alla vanliga UL är över då RUL är liksom det sista... Så det kommer bli en dagstripp dit för oss och vi ska även passa på att turista lite grann i storstaden! Flört Du kan googla på vart man gör 3D/4D, så vitt vet jag att det finns 3 ställen, i Stockholm, Malmö och Göteborg. Men det finns nog i fler städer också som har 3D, tror jag.
  • besony

Kul att ni diskuterar barnvagn. Vi hittade vår barnvagn på blocket och slog till i helgen. Den finns nu hemma, jag går ibland förbi den och drar lite och fattar fortfarande inte att det ska komma en liten till oss i oktober. Flört

Det är en Emmaljunga City Cross med både liggdel och sittdel. Fick med oss ett bäddset och lite diverse tillbehör till vagnen som följde med från förra ägarna, en leksakratt till sittdelen och en ståbräda. Även en brukansvisning och kvitton från affären som de förra ägarna köpt ifrån. Kändes seriöst och själva vagnen är från 2007, så vi är helnöjda!

• besony
    Toppenloppan skrev 2011-05-31 11:48:45 följande:
    Beso:

Låter som ett kap ju har kikat på Blocket till oss oxå men de som är till salu just nu har fel färg....
    Liggdelen är ljust, ser nästan ut som vit, men är sandfärgad... och sittdelen mörkblå. Det gör inget för oss att det är två olika färger. Ett svart vore förstås bra, som jag tänkte från början, men så länge det är enfärgat som passar oavsett kön och är rätt så neutral är vi nöjda. Viktigast var att den var hel och ren, vilket den är.

Ni kommer nog hitta er barnvagn så småningom, det brukar komma ut någon/några annonser varje dag! Glad
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !