Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Hoppas att allt är bra med er. Jag har inte klarat av att läsa i tråden. DEt gör för ont.
Så fint ni gjort för er son. Han kommer vara omhändertagen däruppe! Massa kramar till er!
Sitter och äter mackor med skivade och stekta champinjoner på. Mitt senaste cravings!
Tidigare var jag besatt av köttbullar och körsbärstomater. Nu är det champinjoner - helst stekt!
Någon annan som också fått cravings?
Spännande med diverse inköp! Senaste inköpet här hemma har blivit en skötväska! (Som en gångs skull var helt ny och inte begagnad!)
Någon annan som känner av att det gör ont i fötterna om man står för länge eller promenerar mycket? Det är vad jag börjar få. Även har det också börjat kännas lite i ryggen, lite grann... Det får jag av mina jobb, där jag rör på mig för det mesta, både stående och gående. I veckan har jag fått jobba mycket, till och med fått ta extrapass, idag var det 7:e arbetsdagen i sträck och när jag kom hem idag var jag helt utslagen och trött! Sov bort några timmar och är fortfarande seg! Har i alla fall en ledig helg nu att se fram emot... Men på måndag är det dags igen att jobba.
Men vet någon hur det står till med ev sjukskrivning eller graviditetspenning om man bara är anställd vid behov? Jag har 3 olika timanställningar. Är det en risk att stå utan inkomst när man inte orkar jobba senare i graviditeten?
Börjat fundera på namn? Våra mellannamn är klara, men inte tilltalsnamn än.
Flicknamnet är mer klart, fast idag är den inte så populär men däremot tidlös vilket vi gillar. Men pojknamn var mer svårare, sambon hade fastnat för ett namn som jag inte gillade och sedan enades vi om ett annat namn, det var i mars/april som vi diskuterade detta, till och med svärmor föreslog detta namn...
Sedan har vi en vän vars son som har samma pojknamn vi tänkt oss till en eventuell son... Och vi återkommer till det namnet igen nu, då inget annat pojknamn tilltalar oss... Känns konstigt att ta samma namn, fast jag vet att man paxar ju inte liksom namn. Ett litet dilemma här... Hur skulle ni göra?
Jag har suttit här och googlat fram till olika skötbord. Det är det som saknas här hemma av de alla "stora" bebisgrejerna..
Vi bor i ett enplanhus och har två badrum, ett större och ett litet. Den ena använder vi och den andra är tänkt till gäster och ev. barn. Det andra badrummet har ett vanligt badkar och är mer anpassat till barn.
I vårt badrum som är större har vi tvättfat byggd i ett stort badrumskåp, toa, en hörnjazucci och en duschkabin. Något vanligt golvskötbord passar inte där, inte heller i lilla badrummet och i tvättrummet är det omöjligt då bänken nära vattenkranen/diskhon är för kort för att en skötbädd ska ligga där och vår torktumlare är ovanpå tvättmaskinen.
Så vårt enda val är att ha ett skötbord till badkaret i den lilla badrummet som vi själva knappt använder. Det får bli barnets egna badrum. Jag har sett sådana där skötbord som Tvättbjörne har, men både jag och sambon tycker att det är dåligt med förvaringsmöjligheter. Vill kunna ha det mesta nära när man står och sköter barnet ovanför badkaret och förstås närheten till vatten. Sambon har nu tänkt bygga ihop något eget på badkaret med mer förvaringsmöjligheter. Vägghängda skötbord är uteslutet, då vi inte vill ha borrhål på det fina kaklet.
Men när jag googlar så hittar jag inte något hemmabyggt skötbord på badkar, däremot ovanpå tvättmaskinen eller golvskötbord man snickrat ihop själv. Som vi inte kan ha. Någon mer som funderat på skötbord, eller har tips om man vill bygga eget?