• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

strössel skrev 2011-04-18 11:21:15 följande:
    Jag får vänta i hela 5 veckor till RUL kommer hinna oroa mig hundra gånger på dom veckorna att nåt har gått snett ! Jag hoppas jag kan få en lite större mage snart så man ser att det går åt rätt håll Skrattande
    Vi har exakt 5 veckor kvar oxå, måndag den 16 maj ska vi gå Vilken dag har ni fått?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    Shibby 78 skrev 2011-04-18 11:48:48 följande:
    Vi har exakt 5 veckor kvar oxå, måndag den 16 maj ska vi gå Vilken dag har ni fått?
    Nej, skrev fel, 4 veckor var det ju
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Idag har jag ringt sjukgymnasten och bokat tid. Hoppas man kan få hjälp med foglossningen, det gör hysteriskt ont. I fredags låg jag i soffan och grät hela kvällen, i lördags var det bättre men jag fick nästan krypa upp för trappan, i söndags var det ok, men ömmade.
    När jag vaknade imorse kändes det helt ok, men efter en dag på jobbet så gör det så ont så jag inte kan gå igen. Så trist att bara ligga i soffan hela kvällarna.
    Självklart är det värt det, men fy sa*an vad ont det gör. *morr*

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-18 20:37:39 följande:

Shibby:

Man FÅR klaga och gråta trots att vi äntligen är gravida Hoppas du kan få någon bra hjälp, jobbigt att ha så ont!

Tack! Jag hoppas man kan få gå på lite vattengympa och kanske få en tens (om det hjälper). Får se vad dom säger
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-19 20:43:52 följande:
    Jag ska till bm i v 25 nästa gång, få ni gå dit tidigare ? Nästa som jag har framför mig är Rul 26 maj, tror ni man kan ringa bm om man vill komma tidigare och lyssna på hjärtljud ?
    Jag har som dig, RUL 16 maj, och nästa BM-besök när jag är i v.25. BM säger alltid att jag ska höra av mig om det är något, men jag kan nog vänta några veckor till och lyssna (tror jag) så jag väntar nog till v.25. Bara jag får känna rörelser så kan jag nog känna mig lugn. Skulle det å andra sidan dröja, så ringer jag nog.
  • Shibby 78

Igår och idag har inte varit några bra dagar... Är så stressigt på jobbet och både igårkväll och under dagen idag har jag haft en massa sammandragningar. Om jag vilar försvinner dom och dom gör inte ont alls, men jag blir ändå orolig för vår lilla Loppa.
    Något roligt som däremot har hänt är att jag har känt dom första rörelserna!! Inga starka sparkar, men som ett bekant fiskfladder i magen, låååångt ner mot blygdbenet. Idag efter jobbet när jag låg på sängen och vilade så kunde jag känna dom utanpå magen jättesvagt så jag ropade på mannen, men han kände inget. Måste vara kombinationen att jag känner dom på insidan oxå som gör att det känns mer för mig. Går ju in i v.17 imorgon så det är två veckor tidigare än med Isac, men dom säger ju att man kan känna tidigare som omföderska och från och med idag är jag helst säker att det inte var inbillning.

Det lär väl ta ett bra tag innan dom blir starka och regelbundna, men det är så mysigt med livstecken där inifrån Hjärta

• Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-21 13:30:43 följande:
    Shibby:

ÅHHHHH så mysigt med fladdret!!! Längtar till jag känner det oxå!
    Du MÅSTE ta det lugnt, sammandragningar så här tidigt är INTE bra!! Min BM förelästa i föebyggande syfte för mig! Var rädd om dig och er lilla "Loppa"....
    Ja, jag får vila och ta det lungt nu under helgen. Parkera mig i en solstol, äta påskgodis och bli upppassad på Fortsätter dom får jag kontakta BM och kolla så jag inte fått UVI eller nåt, för jag har hört det kan ge sammandragningar.

Ta hand om er i påsk nu alla

Vi ska mestadels vara hemma då mannen håller på att bygga en ny altan till huset så jag kommer säkerligen kika in här emellanåt.

Kramar!
  • Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-21 21:26:49 följande:
    Idag har jag inhandlat lite mer kläder, det blev en jeanskjol 3/4 byxor och en lite längre skjorta som man kan ha som tunika/klänning. Trodde inte jag skulle handla så mycket så här i början men insåg att jag har inget som passar till sommaren Skrattande Har ni andra inhandlat nått nytt till er eller bebis ?
    Jag har vuxit ur de flesta byxor och kjolar så jag har köpt lite mammakläder. Bebis har fått lite smått och gott från Ullared än så länge
  • Shibby 78

Ikväll har bebis levt rövare i magen! Så mysigt! Till och med mannen fick känna av rörelser.  Nu börjar den bästa biten av graviditeten efter allt jobbigt, det är ju lätt värt all foglossning i världen. Lycka! Hjärta

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !