• Wielkip

GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

Istället för att det skapas hundra trådar varje vecka av folk som har vissa symtom som undrar ifall det kan vara tidiga grav-symptom tänkte jag starta en där ni som VARIT/ÄR gravida kan berätta vilka symptom ni hade innan ni plussade.

Så tjejer, vad hade ni för symptom de första 5 veckorna i er graviditet?

• Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?
  • Blåhimmel

Är det någon av er här som haft som ilningar eller stick i underlivet? kan det vara ett symtom? är påå BIM +4 idag :)

• blomblad
    novaaaa skrev 2013-04-23 20:18:30 följande:
    Jag hade jätte ont i brösten + ilningar bara några dagar efter ÄL...

Fick även som "träningsvärk" i magen...

Plussade på BIM-4 förra veckan :)
    En lite undran bara för en som har noll koll på det här :), vad betyder ÄL och BIM och siffrorna?
  • SarkastiskRealist

Min sambo blev precis gravid igen efter ett missfall för fyra månader sedan. Då liksom denna gång fick hon otroligt ömma bröst och bröstvårtor 5-6 dagar efter ägglossning. Dessutom illamående och huvudvärk. Hon märkte även av en del yrsel. Tre dagar innan beräknad mens fick hon annorlunda genomskinliga flytningar vid sex. Nu 14 dagar efter ägglossning när graviditetestet var positivt.  :D

Värt att nämna är att hon fått dessa identiska tecken vid båda tillfällena! 

• SarkastiskRealist

Min sambo blev precis gravid igen efter ett missfall för fyra månader sedan. Då liksom denna gång fick hon otroligt ömma bröst och bröstvårtor 5-6 dagar efter ägglossning. Dessutom illamående och huvudvärk. Hon märkte även av en del yrsel. Tre dagar innan beräknad mens fick hon annorlunda genomskinliga flytningar vid sex. Nu 14 dagar efter ägglossning var graviditetestet positivt.  :D

Värt att nämna är att hon fått dessa identiska tecken vid båda tillfällena!

• novaaaa

Får ju inte med hela min text :/

ÄL=Ägglossning BIM=Beräknad Icke Mens (man vill ju inte att mensen ska komma ;))

BIM +3 är ju när man gått 3 dagar över tiden, mensen har inte kommit... BIM -3 är ju då 3 dagar innan man beräknar att få (inte få) sin mens..

ÄL +3 blir ju då alltså 3 dagar efter Ägglossningen och - såklart tvärtom :P

• blomblad
    novaaaa skrev 2013-08-02 20:48:02 följande:
    Får ju inte med hela min text :/

ÄL=Ägglossning BIM=Beräknad Icke Mens (man vill ju inte att mensen ska komma ;))

BIM +3 är ju när man gått 3 dagar över tiden, mensen har inte kommit... BIM -3 är ju då 3 dagar innan man beräknar att få (inte få) sin mens..

ÄL +3 blir ju då alltså 3 dagar efter Ägglossningen och - såklart tvärtom :P
    TACK! Nu fattar jag lite mer i den här tråden ;)
  • Dropparsglitter

Hej! Är i vecka 6. Innan pluset hade jag ont i bröstvårtorna, var vansinnigt trött och blödde näsblod samma morgon som jag plussade.

• Knottet

Jag plussade igår. "Mensvärk" som började i måndags, ömma bröst och en nidblödning. Trodde det var kört och att mensen skulle komma men se där :)

Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?