• Wielkip

GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

Istället för att det skapas hundra trådar varje vecka av folk som har vissa symtom som undrar ifall det kan vara tidiga grav-symptom tänkte jag starta en där ni som VARIT/ÄR gravida kan berätta vilka symptom ni hade innan ni plussade.

Så tjejer, vad hade ni för symptom de första 5 veckorna i er graviditet?

• Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?
  • becaa

Jag upptäckte att jag var gravid första gången när jag spydde varenda natt i ca 1 vecka (trodde det var magsjuka). Denna gången kände jag att min mage svullnade som en ballong!! Är i v 39 nu!

• Inelg

Började nysa dagligen vid ÄL +7, ömma bröst också! Inte superömma utan jag kunde sova på dom och allt. Nu runt BIM är dom ganska känsliga.
    Törstig som fasen från ÄL + 8 ungefär.

• Morethanafeeling

Inga symptom ALLS!! Helt vanliga "innan mens" symptom vilket för mig bara är lite molvärk i tjejmagen. Trodde inte jg var gravid alls.. Lite grinig dagen innan BIM och på den dagen sa det bara poff så hade jag brännande bröst, lite illamående och feberkänsla! Tro inte att du INTE är gravid bara för att du inte har symptom innan bim! :) Jag trodde det var helt kört när jag inte kände nånting alls :)

• aicilef321

Hejsan! Har en fråga till er som vet!! Hur tidigt kan man testa? När testade ni?? är på äl+13 ungefär.

• novaaaa

Jag hade jätte ont i brösten + ilningar bara några dagar efter ÄL...

Fick även som "träningsvärk" i magen...

Plussade på BIM-4 förra veckan :)

• Negativia

Plussade idag =)

Bara någon dag efter ÄL så mådde jag skitilla i 3 dagar, hade sån molvärk så jag hade svårt att gå upprätt vid vissa tillfällen. Jag var tvungen att äta Alvedon och Postafen för att kunna jobba. Mina bröst var jätteömma.

Det avtog sedan och jag trodde det inte var något. Tog en massa negativa tester och det kändes hopplöst.
    4 dagar innan BIM så fick jag jättekonstig mage, hade gaser och var lös och var det i 3 dagar.
    2 dagar innan BIM så var jag helt säker på att mensen var på g och kände av som mensvärk. En dag innan BIM (idag) så plussade jag =) 

Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?