• Wielkip

GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

Istället för att det skapas hundra trådar varje vecka av folk som har vissa symtom som undrar ifall det kan vara tidiga grav-symptom tänkte jag starta en där ni som VARIT/ÄR gravida kan berätta vilka symptom ni hade innan ni plussade.

Så tjejer, vad hade ni för symptom de första 5 veckorna i er graviditet?

• Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?
  • Tuffsan

Jag plussade i fredags och mina symtom innan var bland annat jätteömma bröst, lite lite molvärk, trötthet, mer hunger och att jag var/är extremt känslig. Börjar gråta för ingenting och har knappt tålamod till nått. ;)

• Bebski

Jag skulle ljuga om jag skrev att jag hade några symptom alls innan vecka 5. Eftersom jag så gärna ville vara gravid tror jag att jag inbillade mig en massor just då, men nu i efterhand så tror jag inte att det vara några symptom alls innan vecka 7-8 då illamåendet kom :)

• Silly

Egentligen inga symtom alls, hade väl lite ömma bröst men trodde att det var pga att mensen skulle komma.. Drömde dock om att jag gjorde ett gravtest som blev positivt, så nästa köpte jag ett och visst, det var ett stort plus :) Lite creepy hehe :)

• gina2012

Svullna ömma bröst, Uppblåst mage, och väldigt trött och känslig. Gråter för allt.  

• Illusion

Är i v 13 nu och plussade sent, men jag minns några av symptomen som fick mig att testa.

utebliven mens (!)
    extremt känsliga bröstvårtor som sved och brände
    trött
    molvärk, det kändes hela tiden som jag skulle få mens men fick det ju inte
    rikliga flytningar
    gråtmild

senare kom allt annat som nu börjat avta. det enda jag har kvar är trötthet, lite sveda i bröstvårtorna och avsmak för viss föda och lite kvar av doftkänsligheten.  

• Idahh

Jag plussade i förrgår och mina är;

Ömma bröst
    Molvärk
    Fryser till och från.  

• LinaLoj

Jamen tummen upp för en bra bra tråd!

• Randig

Mitt tecken var:

* Lite större bröst (jätte snyggt faktiskt)
    * Känsligare bröstvårtor, ena (?) bröstvårtan blev också mörkare. Sen blev dem lite "knottrigare".
    * Molvärk
    * tröööött.
    * En dröm där jag drömde att jag plussa och en känsla dagen efter, då tog jag ett test och fick + :)

Tyvärr slutade denna graviditeten tidigt i ett missfall.

Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?