Nimbus skrev 2011-02-15 07:09:38 följande:
Det var precis detta jag menade i mitt inlägg, SA brukar göra så ibland och det hände när vi köade till landet också för något år sen. Men det innebär inte egentligen att det är något stopp för när den sen tar emot nya ansökningar så brukar det rulla på extra snabbt.
Senast detta hände så tog det ungefär 4 månader innan den började ta emot nya ansökningar igen.
Det är många länder som gör så här då och då. När de för tillfället har tillräckligt många ansökningar tar de inte emot fler på ett tag. Det är normalt, och inget att oroa sig över. När de har hunnit beta av sina köer meddelar de organisationerna att de kan skicka nya ansökningar. Personligen tycker jag att det är mycket bättre än det system som Kina tillämpar, där det är fritt fram att skicka hur många ansökningar som helst som sedan blir liggande i åratal. Det är inte schysst mot de sökande.
Hjärtat längtar skrev 2011-02-14 23:20:56 följande:
Hej!
Vet du hur många BB ungefär? De 15 som är på gång finns de med på listan tror du? =)
De 15 som är igångsatta ska inte finnas kvar på listorna, förutsatt att AC har hunnit uppdatera listorna förstås. På listorna ska det bara finnas de som har färdiga medgivanden och som väntar på att bli på gång.