Inlägg från: Nimbus |Visa alla inlägg
  • Nimbus

Nigeria

En liten fråga bara: Vad grundar du det på att det inte händer så mycket i SA just nu?
    Ibland stannar det upp lite där pga att de vill matcha fler barn med föräldrar innan de tar emot nya ansökningar. När de sen ger klartecken att ta emot nya ansökningar brukar det flyta på som vanligt igen.
    Just nu uppdaterar inte AC sina listor eftersom de avvaktar för att se hur många sökande de har i registret efter att alla betalat ansökningsavgiften. Detta brukar vara klart i mars.

• Nimbus
    Hjärtat längtar skrev 2011-02-14 13:18:09 följande:
    Åh tack så mycket för svar Nimbus!
    Det låter ju som ett underbart land att adoptera ifrån. Jag kan absolut tänka mig det som ett alternativ!

Hur lång tid är det mellan BB och resan?
    Endel barnhem efterfrågar kristna familjer, alltså kanske det kan vara ett plus att vi är det.
    Matchar de barnen eller går de efter en kö?
    Tycker du inte det är jobbigt med återrapporteringen? Hur funkar det?
    Det var inte Nimbus utan KimKatt du syftade på tror jag .
  • Nimbus
    Nystart skrev 2011-02-14 20:51:38 följande:
    Hej!

BB har börjat trilla in ordentligt  från SA i jan/feb, MEN AC skrev den 16 december att det resan fanns 45 ansökningar på plats och 15 på gång så de skulle avvakta några månader med att starta upp fler. Abba har så många ansökningar de behöver . Men vad "några" månader innebär vet man ju aldrig.
    Det var precis detta jag menade i mitt inlägg, SA brukar göra så ibland och det hände när vi köade till landet också för något år sen. Men det innebär inte egentligen att det är något stopp för när den sen tar emot nya ansökningar så brukar det rulla på extra snabbt.
    Senast detta hände så tog det ungefär 4 månader innan den började ta emot nya ansökningar igen.
Svar på tråden Nigeria