Inlägg från: Hjärtat längtar |Visa alla inlägg
  • Hjärtat längtar

Nigeria

Hej!
    Vi har köat i AC ett år och ska göra utredningen till hösten, så förhoppningsvis har vi medgivande i dec, det är planen. Då har vi köat i nästan två år. Vi ville adoptera från Sydafrika. Men det verkar ligga på Is. Det verkar som de inte skickar ansökningar dit nu på ett tag.

Därför började jag fundera lite på Nigeria. Det är dyrare och längre vistelsetid och återrapportering till barnet är 18 år.  Ålder på barn: upp till 3 år.
    Finns det någon här som adopterat från Nigeria och vill berätta lite. Hur gamla brukar barnen vara?
    (Vi är även medlemmar i BFA) 

• Svar på tråden Nigeria
  • Hjärtat längtar

I slutet av december var det någon som skrev här på FL,  att det skulle införas nya regler eller nåt sånt i SA, och därför skulle det ta tid innan fler kunde skicka sina ansökningar...jag tyckte det verkade stämma eftersom kölistan för Sydafrika bara ökade.

Men nu skrev nån i SA-tråden att det börjar rulla in BB, så det verkar ju gå åt rätt håll!! Skrattande

Jag hoppas att listan är betydligt mindre i mars då!

• Hjärtat längtar

Åh tack så mycket för svar Nimbus!
    Det låter ju som ett underbart land att adoptera ifrån. Jag kan absolut tänka mig det som ett alternativ!

Hur lång tid är det mellan BB och resan?
    Endel barnhem efterfrågar kristna familjer, alltså kanske det kan vara ett plus att vi är det.
    Matchar de barnen eller går de efter en kö?
    Tycker du inte det är jobbigt med återrapporteringen? Hur funkar det?

• Hjärtat längtar
    Nimbus skrev 2011-02-14 15:59:37 följande:
    Det var inte Nimbus utan KimKatt du syftade på tror jag .
    Ojdå det blev lite fel, kimkatt menar jag ju! =)
  • Hjärtat längtar
    KimKatt skrev 2011-02-23 18:12:43 följande:
    Tiden mellan BB och RB varierar, kan variera från två veckor upp till några månader för en del. Nigerianerna är ett religöst folk så jag tror de gillar rent generellt att man framhäver det. De försöker matcha barnen är det enda jag vet. Återrapporteringen är det inte mkt jobb med alls.
    Ok. Tack så mycket för svar!
Svar på tråden Nigeria