• Polarlantis

Testing :)

Hänger lite här för att jag följt er ett tag nu trots att jag inte har spottings själv, hoppas det är ok!
    Och så måste jag testa gruppfunktionen! :)

• Svar på tråden Testing :)
  • ceke

Hej Polarlantis Klart det är ok! Alltid välkommen!

Jasså, är det så här det funkar? Kul att du startat en tråd

• ceke

God morgon alla goa

Jag kommer precis från kuratorn. Känns bra. Känns som jag fått en bra coachning inför läkarbesöket idag, för att få fram det jag vill. Hon har ju tillgång till journalerna och där står det bland annat "patienten har inte ont vid djup penetrering"...  Skitsnack säger jag och det är nog nåt jag sagt varje gång jag är där, fast tvärtom: "jag har ont vid sex och därav går många ställningar bort"...

Suck.. Så det är en av de saker som de tagit fasta på när de sagt att jag inte är en typisk endometriospatient. Nåja. Bra att få reda på saker ur journalen så jag kan rätta till det vid besöket idag. jag menar, så de kan göra en vettig bedömning på rätta grunder...

Jag har i a f lovat kuratorn att va där i god tid (är obotlig tidsoptimist), ta det lugnt, ta tre djupa andetag innan jag börjar prata, prata lugnt och sakligt och därigenom få fram att jag är orolig över mina blödningar, att mitt huvudsyfte med besöket inte är att få hjälp att bli gravid, utan att det är blödningarna som är mitt bekymmer och anledningen till att jag söker hjälp, att lugnt och sakligt berätta hur de sett ut, smärtor etc.

Luuuugn och fiiiiin.. haha.. defintivt INTE jag i ett nötskal, speciellt inte när jag är nervös.. Haha.. hon har fått en bild av en virvelvind som yr in, pratar snabbt och forserat, innan jag kommer till ro och blir den mer sakliga Ceke... Och sån är jag när jag är nervös... yr och forserad..

• MissKS

Ja, så blir det ju när man är nervös! Men det är ju bra att du nu är förberedd! Härligt med en egen grupp! Här kommer vi att trivas

• isis bianco

Hej! Jag lägger in  vår bim-lista, fast utan texten, och puttar ner mig till nästa månad

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

Margot - 7 feb

Ceke - 9 feb

Mysgrodan- 12 feb

Smiley - 15 feb

Prodigy79 - 16 feb

bebbe77- 17 feb

YlvaK - 7 mars

Martini - 11 mars

Plus Gravida Plus

Sweetest

• ceke

Och jag uppdaterar den då på en gång!

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

Margot - 7 feb
    Mysgrodan- 12 feb
    Smiley - 15 feb
    Prodigy79 - 16 feb
    bebbe77- 17 feb
    YlvaK - 7 mars
    Ceke - 8 mars
    Martini - 11 mars

Plus Gravida Plus

Sweetest, BF?

• Polarlantis

Ceke: Låter underbart bra att ha ngn att prata med! Vi verkar vara samma typ av person..full rulle och vadå hinna andas? Det är sånt man talar om för andra att dom ska göra! Haha! Bra att hon tar dig på det och ser till att du får lite ro!
    Man blir ju mörkrädda när man hör om journaler och sånt, att dom inte kan få med sig något rätt liskom! Men nu är du ju på G så NU blir det ordning, det känner jag på mig!! Håller tummen inför läkarbesöket!

• isis bianco

ceke

jag frågade om man kan flytta den gamla tråden hit och det kan man. Tror att skaparen måste göra det dock. Detta svaret fck jag:

Ja, skapa en grupp först, sen anmäl den gamla tråden och skriv att du vill ha den flyttad till gruppen (med en länk till gruppen). // Jens Webbutvecklare

• Smiley
    Jag la till mig i nya gruppen, men har inte fyllt i info om mig (sitter med iPhonen).
    Vart hittar jag gruppen sen, ligger länken på min sida vid mina favoriter (vid forumen)?
    När jag går in på MIna favoriter, finns det "boxar" under de gamla vanliga, och en av dem heter "mina grupper". Där borde du hitta den!
    Såg det när jag gick till Mina Favoriter Tack ändå!
    Sweetest: Åh vad härligt! GRATTIS!

Jag var ju till gyn idag och det visade sig att jag har en 4 cm cysta fortfarande/igen. Läkaren sa att man kan ju prova med Provera eller likn. men hon trodde inte att det skulle ta bort cystan och det tror inte jag heller. Hormoner har inte hjälp förut. Hon skulle skriva remiss till kvinnokliniken i Västerås (var i Köping idag) om ca 3 månader för kontroll och eventuell punktering av cystan. Första gången jag blir erbjuden punktering och tömning av en cysta.
    Fick henne att ta progesteronprov och hon ville även ta testosteron-prov som man brukar kolla vid PCO-misstanke. Jag har väldigt mycket acne och har blivit hårigare på kroppen. Angående spottingsarna sa hon att jag kunde prova Provera men jag sa att jag hellre skulle vilja ha Progesteron-vagitorer. Hon kände inte till Prog-vaggisar och hittade inte på dem i Fass helller så det får jag vänta med till nästa gyn-besök då jag ska till en läkare som tydligen håller på med infertilitet. Men jag har ju Progesteronkräm hemma som jag tänker börja med nu. Har sett en antydan till spottings idag :-/
    Vad bra att du får remiss till KK i Västerås, det är bra läkare där. Iaf dem jag har träffat. Hoppas att du får en tid snart då, och att de på något sätt tar bort cystan. Har du känt av cystan, haft ont? Hoppas de ser något på proverna de tog, så att du kan få behandling.
    Ang. din acne, har du fått hjälp av läkare med det? Finns ju bra mediciner (kan inga namn dock) och behandlingar för det, men du kanske redan vet det?! Hoppas det löser sig iaf med allt

Ego: Hade en liiiten antydan till rosa flytning imorse, och då känns det som spottingsen börjar snart. Gick igenom lite statistik igår om vilken dag de kommit på, och spottingsen har bara varit så här sen en gång och det var i juni, men då kom mensen på dag 31. Annars har det legat på dag 18, 19, 20,21. För ett år sedan hade jag spottings från dag 16-24, sen mens på dag 28. Det var en kul månad

Har ju inga som helt graviditetssymptom så jag tror faktiskt att B-vitaminerna och pergon har hjälp mig med mina spottings. Är jätteglad för det Får se hur det blir nästa månad när jag inte äter pergo, utan bara äter B-vitamin om det blir skillnad även då.
    Har ni i samband med era spottings fått svampinfektioner? Jag fick klåda i princip varje månad (i nästan 1 års tid) då spottingsen kom, och någon spricka i underlivet. Så sex var det ju inte tal om alls. Tack och lov (peppar peppar) har jag inte fått något utav det sedan i höstas.

Kopierade in detta från förra tråden.
Svar på tråden Testing :)