Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    JaneDoe10 skrev 2011-10-10 19:51:27 följande:
    Tänkte bara meddela efter allt mitt tjat i tråden att jag nu har en svart/rosa Emmaljunga citycross från 07 eller 08 (hon var osäker). ! Tack för all hjälp :)
    Det finns en "plåt" på chassit, nere runt hjulen, där det står tillverkningsdatum
  • stor grön drake
    Tröttimössan skrev 2011-10-13 14:51:41 följande:

Hej får jag bara fråga om någon vet vad den lilla korgen är till? Ska det föreställa en varukorg?
    det är en extra varukorg så det inte ska bli ett tomt hål brevid sitsen
  • stor grön drake
    nouvellen skrev 2011-10-16 09:57:48 följande:
    Hej!
    Det här verkar vara en bra tråd att ställa en fråga i!

Har en Nitro City som jag tycker är jättebra med det justerbara handtaget och de svängbara hjulen. Relativt låg vikt (ca 12 kg med sittdelen tror jag) MEN jag skulle vilja ha tag på en lättviktssulky med ovanstående egenskaper. Jag har sökt med ljus och lykta men hittar inte den perfekta sulkyn! Hade gärna köpt en Baby Jogger Mini om det inte varit för att den INTE har justerbart handtag. Jag är bara 158 cm lång (kort!) och vagnar som inte har justerbart handtag blir för höga för mig.

Någon som har ett bra tips?
    graco's med helt handtag borde vinkla likadant som nitron.
  • stor grön drake
    Playing the angel skrev 2011-10-23 00:07:37 följande:

Skapade nyss en egen tråd, men lägger in min ts här också för ni om någon borde ju kunna hjälpa mig

Vår barnvagnshistoria är verkligen lång och på gränsen till pinsam, men jag känner nu igen (tyvärr) att det är dags för byte. Behöver verkligen era tips och erfarenheter.

Våra krav:

Ordentlig suflett
    Rymlig att sova i även med vintermundering och åkpåse upp till ca 3 år (har vilan i vagn ute på fsk)
    Smidig att fälla ihop och inte ta upp hela bagageutrymmet i bilen
    Klara av att rulla i snö och skogspromenader
    Stabil

Vår vagnhistoria hittills är:

1. Bugaboo Cameleon (sonen växte ur den på längden, i övrigt grym)
    2. Emmaljunga Scooter 2.0 (för kort och dålig suflett, dålig kvalite, chassit blev skevt direkt)
    3. Babyjogger City Select (syskonvagn) köpte vi när vi fick barn nummer två och barn ett fortfarande ett tag till behövde åka vagn. Helt underbar vagn, mycket bra kvalite, smidig, tog ingen plats i bilen. Dock syskonvagn och onödigt stor att använda när bara ett barn behöver åka.
    4. Emmaljunga Nitro (mycket nöjd med förutom två punkter, tar upp hela bagageutrymmet i bilen och nu när dottern börjar bli lång också så tar hennes huvud i metallbågen som står upp i ryggstödet. Högst obehagligt och vi får bulla upp med kuddar för att hon inte ska ligga mot metallbågen).
    5. Bugaboo Bee - Används som komplement till Nitron när det inte är snö, shoppingvagn. Kommer behållas som extra vagn vid resor, shopping osv.

jag tror att babyjogger city elite kan vara något för dig.
  • stor grön drake

inte jag, men har iof inte sålt så många vagnar, bara 4, nej 5... (kollar bloggen och räknar) fan, 6 vagnar? Men inte upplevt några bråkiga köpare, iof har jag sålt bort vgnar i dåligt skick för väldigt lite pengar, och verkligen påtalat alla nackdelar.

• stor grön drake
    Norrlandssyster skrev 2011-11-05 06:47:15 följande:
    Vilken vagn med liggkorg blir minst ihopfälld? Kommer ha barnstol plus babyskydd i baksätet och halva skuffen är upptagen av en hundbur.
    begagnad eller ny?
    snabbt vet jag at emmaljunga city jet chassit blir litet ihopfällt, och på den passar citykorgen som inte heller är stor
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-06 13:23:48 följande:
    Ska se vad hon säger men hon verkar inte vilja sälja. Har fått napp på en blocketannons en bra bit härifrån men de vill ha 1700 och suffletten har en skada. 1500 är nog min smärtgräns just nu och då blir det att sälja lite andra saker som ändå bara ligger men ändå.  
    classic chassi kanske skulle vara något?

om man inte får avbryta pågående försäljning (är med i liknande grupper) så anmäl till admin
  • stor grön drake
    t0va skrev 2011-11-06 13:48:18 följande:
    Jo jag har kollat lite på classic också, men den blir längre än nitron som går in precis i våran bil på längden nu, nitrojeten går inte in utan måste vara på bredden och tar upp stort utrymme, blir samma med en classic sen att den väger 3.5kg mer än nitron skrämmer lite också även om det troligen inte blir så mycket lyfta in och ur bilen.  
    Nej nej nej, classic vänd mot dig är kortare än nitron. Hur jag än gör går inte nitrochassit in på längden i vår bil, men classic med sättet i sittläge, fotstödet uppfällt, handtaget vikt i botten och bromsen innåt går som smort.

Jag var med om en säljare som tog bort sina annonser och mailade mig privat, erbjöd två varor (jag visade intresse för både men bjöd bara på ena) för 3-400 mer totalt än vad utgångsbudet var. jag var enda som startat budgivning, men iom att hon hade tagit bort annonserna kunde jag ju inte bevisa något, så jag tackade nej, det var knappt jag skulle haft råd med utgångsbudet.
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare