Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

"anonyma" vagnmissbrukare

yodi skrev 2011-06-18 13:34:04 följande:

okej tjeer, jag är i stort behov av lite brain storming hjälp.

så snälla kom med lite synpunkter på dom båda vagnarna, sambon är inte till så mycket hjälp direkt

Men du...
    Om vagnen är sliten, gissar jag att dte är chassit du menar. Behåll då sittdelen, skrota skrot-chassit och köp en nitro. Jet sittdelen passar på, och vips så har du både nitro och "ozone"
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-06-18 20:06:01 följande:
    desvärre är det både chassit och sitdelen som börjar bli slitna men jag har funderat på att göra så .-)
    det är inte omöjligt att få tag på en jet-klädsel i bra skick begagnat, eftersom tydligen många har haft svårt med det där att ha den i liggläge vid fällning. Jag köpte ju en sån sittdel, och klädseln är i princip oanvänd vad man kan se (inte nu då, den har ståt i garaget över vintern och behöver tvättas rejält...
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-06-18 23:22:54 följande:
    Förresten, vad tycker du om Cresent Classic? Har provkört den i butik och den var nog den klumpigaste och tyngsta vagn jag någonsin provat Skrikandes Om ni köper Nitron kommer det att bli en ENORM skillnad!
    En kompis köpte den, fast de villa ha CC egentligen, för att den var mycket billigare. Men när sonen var 10 månader sålde de den och köpte en CC iallafall, för det var ås extremt mycket problem, de fick vagnen reparerad flera gånger osv. Och nu är de så lyckliga med sin CC, specieltl som de väntar bebis igen, och cresenten var minst sagt bökig att fälla ihop om du haft barnet mot dig.
  • stor grön drake
    ss24 skrev 2011-06-19 00:22:15 följande:
     Håller dock inte med om att den är svår att fälla ihop.
    Det är väll olika hur man uppfattar saken tror jag. De hade bara sittdel, och var pojken vänd mot henne måste hon fälla över handtaget, vilket betydde att hon måste vålda det över sufletten (varför i hela friden det var så tajt vet jag inte) till "framvänt" läge innan det gick att fälla vagnen.
    De hade samma problem som du med suflett och skruvar.
    t0va skrev 2011-06-18 23:37:58 följande:
    Vi kör ju också med den kombinationen, fast jag funderar på att sälja cityjet-delen, sonen vill ju bara sova på mage eller sida nuförtiden och ska vi iväg och jag vill ha en lättare kombination så tar jag softyn istället. 

Är det dumt eller kommer jag få behov för den igen, den var ju oslagbar i början när vi gick från liggdel till sittdel, han kunde sitta upp i cityjeten redan vid 3månader och behövde inte ligga ner precis som han ville.  
    Ska ni ha fler? Då kan den ju vara bra att ha. Sen kan den även vara ett bra "tillbehör" för att öka nitrons värde vid försäljning, precis som city korgen.
  • stor grön drake
    yodi skrev 2011-06-19 10:13:55 följande:

tråkigt nog är det sjäva sittdelen och inte tyget som börjar bli slitet, den har börjat släppa när man har den upprät, så rätt som det är släpper den och hon hamnar i liggläge.

men man kanske kan hitta en hel beg sittdel någon stans.

just så. Skruva isär och ha någon händig man/kvinan att löda/svetsa lite på det för att förstärka det. Använd bara rätt mejslar så är det lätt att skruva isär en jet
    t0va skrev 2011-06-19 09:48:55 följande:
    Smart sng försäljning ihop med nitton har jag inte tänkt på, något mer barn blir det troligen inte jag vill ha hund, kan den åka vagn? ;)
    http://www.justpetstrollers.com/petzip-first-class-jogging-pet-stroller-yellow-220.jpg
    http://www.funstufffordogs.com/Qstore/uploads/happytrailspink.jpg
    http://www.petpossibilities.com/prodimages/lpet-valet-dog-travel-stroller-and-carrier-combo.jpg
    http://www.petstorebyconny.com/members/785824/uploaded/dog_stroller-jogging.jpg
    http://www.trekpet.com/images/products/Carriers/large-dog-stroller-3.jpg
  • stor grön drake
    Nika10 skrev 2011-06-22 16:39:35 följande:
    hallo tjejer.
    ni verkar ju ha koll på allt ang barnvagn! Hjälp mig.. första barnet i oktober.. har kollat runt på BRIO happy, vill ha en lätt vagn (den kanske inte är lätt ?!) min kompis har en urban jungel och säger att hon är såååå nöjd med den. Undrar om man kan ha "sviffel hjul", som jag kallar dom :) till BRIO ? vill kunna svänga lätt utan att göra knycket ni vet.. Emmaljunga kan också tänkas, men som sagt en lätt vagn.. hjälp.... snö? små hjul tre hjul? åhh! tar tacksamt emot tips.. :D från en velig snurrig blivande mamma :)
    var bor ni? stad, landet, teräng, grus, asfalt, trottoar.
    ska den mycket i/ur bilen?
  • stor grön drake

Jag har sålt 2 vagnar (och köpt en halv...)
    Paraplysulkyn och ena edgen har åkt, så nu finns "bara"
    Emmaljunga Edge 2006
    Graco Trekko 2010
    Emmaljunga Softy 2004
    Emmaljunga NitroJet 2009/2007 (nitrochassi, jet sittdel)

och så då ägget från 1954, men det är ju hos mamma och kommer förbli där, urväxt numera

• stor grön drake
    spratteldockan skrev 2011-07-18 14:26:23 följande:
    Jessika82 skrev 2011-07-17 23:45:16 följande:
    Jag har fått sålt en av mina vagnar :)
    Grattis!
    Måste också börja sälja av lite. Men det känns svårt. De är ju ens bebisar de med. Flört
    det gjorde nog lite ont med edgen
    men jag köpte ju ett nitro-chassi som jag suktat efter, så får trösta med det
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare