• imsel

"anonyma" vagnmissbrukare

Alexis mamma skrev 2011-08-29 20:45:02 följande:
    Har köpt en uj swift! Såååå nöjd!! :)

Åh vad kul Skrattande
    Då måste vi få en bild på den i bildtråden  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

När vintern kommer så tror jag att jag kommer känns mig helt nöjd! Förvånad
    Nu under sommaren hade jag ju velat ha en brio spin, men när det är snö så funkar inte den, och typ inga andra med rörliga hjul, så då är jag nöjd med min Kronan sulky Skrattande
    Det är nog den bästa vagn jag haft.
    Får se sen till våren/sommaren vad jag tänker..
    För Noa lär ju åka vagn ibland fast han kommer vara över 3 då. Och då vill man ju ha smidigast möjligt Flört    

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Uliise skrev 2011-09-01 18:02:56 följande:
    Imsel: Jag är såå nära att köpa en kronan sulky men tvekar pga längden på sittdelen, det är aldrig något som stört dig eller din son?

Nej inte alls. Jag tror hans huvud slutar precis där ryggstödet slutar, han är 2,5 år.
    Det bästa med kronan är att den har luftdäck, annars hade jag säkert lika gärna kunnat ha en scooter, för visst var den längre i ryggen?
    Så om du inte väldigt gärna vill ha luft/gummidäck så kan du ju köpa en scooter ist.
    Jag bara hatar såna plastdäck på snön.. och jag bor långt uppe i norr så det är snö halva året här.

Fast hur många cm skiljer det i ryggen på kronan vs scootern?     
    april 09 kom min bebbe
  • imsel
    EeMe skrev 2011-09-04 20:48:22 följande:
    Rätta tråden att fråga i tror jag!

Berätta allt, bra som dåligt, om Kronans barnvagnar!! (handtagsväskan är bra är noterat)

Tack!

Duon eller sulkyn?
    Eller båda?
    Men vad vill du veta?  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Junie:
    Om det är en vagn med 4 fast hjul du vill ha så tycker jag absolut du ska köpa en Kronan Duo!
    (Oj, efter att ha skrivit nästan hela inlägget såg jag att du inte vill ha luftdäck..)  
    Eller en Bugaboo cameleon om du vill ha svängbara hjul. (man kan ju sätta vinterdäck på vintern, men enligt många så känns det inte lika bra som en med 4 fasta däck. Pga fjädringen tror jag)

Sen kan jag väl skriva till både Junie och EeMe om duovagnen..
    Använde själv en, fast bara några månader (lånade min kusins)
    och jag vet inte ens om jag har nåt dåligt att säga om den.. Om det nu är en vagn med 4 fasta hjul man vill ha.
    Den har gummidäck, man kan ha sittdelen (och liggdelen iofs) vänd åt båda hållen.
    Den är lätt.
    Bra med pckningsutrymme, dessutom lättåtkomligt.
    Blir inte så stor ihopfälld.
    Enda nackdelen kom jag på, är om man vill ha en helt ny vagn är att sittdelen endast har 2 positioner, sittläge och liggläge, inget viloläge. Det finns dock på dom äldre (tror det är från -11 möjligen -10 (nån som har koll?) som dom börjat med detta)

Emmaljunga citycross..är den svårmanuvrerad? Jag har iofs inte haft en sån själv, bara provat, men jag tycker inte den verkar det iaf.. Det jag inte gillar med den (och EL scooter) är dom plastiga däcken.. Ingen höjdare i snön..
    Har en Teutonia spirit med liknande däck, den hade visserligen inte 4 fasta däck, men hjulen liksom mer gled på snön än rullade.. dessutom låter det ganska mycket när man kör på snön.

Hade jag fått välja 2 vagnar om jag fått barn nu så hade det nog varit en Bugaboo cam (till sommaren/hösten) och en Kronan duo (till våren, vi har snö här då och till vintern)
    och när barnet blir större, en Kronan sulky och en Brio spin Flört                 

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Vi fick punktering en gång på kronan sulkyn.. Ett häftstift i däcket var orsaken.. Vars den kommit från vet jag inte.. Tur att man inte bara har en vagn när sånt händer Jag skulle heller inte välja en vagn utan luftdäck (gummidäck) som ska användas på vintern.

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Jag hade också hellre valt classic sport än Citycrossen.. Är det mycket prisskillnad på dom?
    Du kan inte tänka dig begagnat då?
    Då kan man ju få typ precis vad man vill, och till ett bra pris Glad  

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    Junie skrev 2011-09-05 21:49:57 följande:
    MaammaL; varför tycker du bättre om classic sporten?
    Imsel; samma fråga till dig :) Pris har jag ingen koll på. Begagnat vet jag inte ännu om vi vill ha. I så fall om man kan köpa/skära till ny madrass, man vet ju inte vilka olyckor som hänt däri annars :P

Tycker den känns med stabil/rejäl, och det är inte mycket som skiljer dom åt, nåt kilo och nån cm (ihopfälld) och då har classic gummidäck som sagt.
    Du kan jämföra dom på EL´s hemsida.
    Fast gillar du citycrossen mer så ska du ju ta den såklart, det är ju jättemånga som är nöjda med den.
    Det här är ju bara vad jag tycker och tänker Flört

Som sagt..mest för att jag inte gillar såna plastiga däck eftersom vi har snö större delen av året här.     
    april 09 kom min bebbe
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare