Inlägg från: Alexis mamma |Visa alla inlägg
  • Alexis mamma

"anonyma" vagnmissbrukare

aprilbebis skrev 2011-04-08 09:13:41 följande:
    Åh, jag har precis sålt min kära Brio Sing och beställt en Hauck Manhattan. Bara för att jag var sugen på att variera mig och få något nytt. :)  Ska bli spännande att se om jag byter ner mig eller om det känns bättre.
    Har som tur är en Phil& Ted också. :) Och en Graco sulky.

Har även testat Kronan duo, Cresent compact och Graco trekko men inte varit riktigt nöjd nån längre tid.
    gillar du din p&t? Jag ä riktigt sugen på en nu när det står två demoex i vår butik till riktigt bra pris....Har en liten på 8 månader samt en större tjej som ibland skulle behöva åka vagn eftersom hon fortfarande behöver sova på dan...verkar smidigt med syskonsitsen som man bara behöver ha på vid behov...O så kändes den ju jättesmidig att köra...men vill eg, inte ha liten framåtvänd.... blir galen på alla vagnar haha

• Alexis mamma
    aprilbebis skrev 2011-04-08 13:08:02 följande:
    Ja, jag gillar P&T jättemycket. Den är grymt skön att köra och smidig att bygga om från singel till dubbel. Jag har en Vibe som jag dessutom tycker är väldigt snygg :) Enda nackdelen är, som du skriver, att man inte kan ha bebisen mot sig. MIn lillkille (6mån) verkar dock trivas bra framåtvänd i den, det blir ju rätt avskärmat och han är nära mig hela tiden.
    ja när jag kikade på den kändes det ju somn att lillen skulle kunna kika upp på mig lixom. Vi bor dessutom inte i nån stor stad så det är inte direkt vansinnigt mycket intryck at ta in - mest träd o sånt haha ;) Det känns inte som man stöter emot den lilla när man går då?

• Alexis mamma
    aprilbebis skrev 2011-04-09 11:03:12 följande:
    så tänker jag också, jag använder mest vagnen vid hämtning på dagis och då går vi bara på lugna småvägar i villaområden. Oftast så hänger det dessutom väskor på sidan så han ser inte mycket alls.
    Det händer att mina ben tar i syskonsitsen men jag har hängt en åkpåse över nu som sticker ut lite extra, vet inte om det är därför. Åkpåsen gör iallafall att det blir mjukt, både för mina ben och för lillebror (tror inte han känner nått faktiskt).
    Önskar dock att jag hade fått min nya vagn idag, storebror är hos farmor och det känns inge bra att gå ut med bara lillebror i P&T även om han ligger ner i huvudsitsen och bara ser mig.... Jag är aldrig nöjd men vagnarna :)
    haha inte jag heller - min man blir galen på mig. Vi har en emmaljunga edge nu, begagnad som jag eg är nöjd med men hjulen "hoppar ur led" hela tiden (vänster hjul hoppar ur staget eller vad man ska säga) o sen har vi ju en retropärla men den är inte vidare smidig att slänga in i bilen direkt ;)
  • Alexis mamma
    Sundri skrev 2011-04-10 20:08:25 följande:
    Följer denna tråden lite ibland och tänkte på Alexis mamma när jag såg denna även om den inte har suflett och är svart www.blocket.se/vastmanland/Unika_barnvagnar_3...
    Wow vilken härlig! Skulled dock inte använda den till vardags tror jag men den skulle göra sig fint i sovrummet eller vardagsrummet fylld med gamla nallar eller en docka :)
  • Alexis mamma
    Boudicea skrev 2011-04-11 21:59:39 följande:
    Vi har en Emmaljunga Citycross, en brio sulky, en mountainbuggy duo och nu även en Chariot. Kul att se att det finns fler än jag som har dille på vagnar :)

åh en sån skulle jag oxå vilja ha....verkar underbart med en cykelvagn (bland annat) som man kan ha en bebis i...
  • Alexis mamma
    neele skrev 2011-04-21 14:09:48 följande:
    Ni som har Phil & Ted's vagnar, är alla så svårstyrda?? Förvånad Jag fick provköra en idag med en 11 månaders i vagnen och det var jättetungt att svänga, inte alls som vår EasyWalker Sky som svänger hur lätt som helst. Jag blev riktigt förvånad.
    Dessutom tyckte jag att det var dålig fjädring, när man gick över kullersten hoppade ju det stackars barnet omkring däri.

Kompisen som äger vagnen sa att den är mer lättkörd när den är fullastad och när det är två barn i. Hur funkar vibe, är den likadan?

(Ja mina vänner tycker nog att jag är en galning som vill provköra alla deras vagnar och ha en ingående visning av dom )

oj...jag provkörde en ny i affären häromdan både med bebis + 4åring och med bara bebis tyckte den var jättelättstyrd! Ochjag som funderade på en p&t nu när vår emmaljunga gått sönder...

• Alexis mamma
    Tröttimössan skrev 2011-04-22 15:51:31 följande:
    Jag vet en här på FL som ska öppna ett barnvagns muséeum på Gotland i sommar. Jag måste dit och njuta! Ska campa utanför med husvagnen (fast det vet hon nog inte om Flört) Ni måste se hennes bilder! Obs "endast" retro 
    e d nemia?
  • Alexis mamma

haha ok ;) Fina vagnar!

Letar retro sittvagn som en galning men hittar ingen som duger...dessutom funkar det inte med lös sele eller vad man ska säga, på min klätterapa till son. Han måste ha femounktssele annars vänder han sig bara på mage och blir vansinnig när han märker att han sitter fast...så nu till mitt problem....som jag hoppas alla vagnmissbrukare här inne kan hjälpa mig med:

Nu har vår vagn gått sönder (emmaljungaedge), har trollat fram en "ny" vagn med ett beg o tillfixat sportchassi med lufthjul (vilken skillnad!) och samma sittdel, men jag är ändå inte helt nöjd.....

Jag vill ha: Fullt liggläge, fempunktssele, vändbar sittdel, gärna ställbart handtag men inget måste, helst ingen helsvart vagn, tre eller fyra hjul spelar ingen roll men den får inte vara för tung att lyfta in i bilen, gör inget om den tar lite plats men ska som sagt vara hyfsat lätt att fälla ihop och lyfta in....Ordentliga hjul, som helst ska funka både i snö och på en sandstrand.... det var många krav, men finns det någon som vet vilken min drömvagn är?? Har nämligen inte kommit fram till det än trots att jag har tre barn och haft minst 25 vagnar....

• Alexis mamma

och just det...helst ingen "skålad" sittdel...

• Alexis mamma
    stor grön drake skrev 2011-04-24 20:28:39 följande:
    Oj...
    Vad är felet med edgen? Är city crossen ett alternativ? Vad har du haft för vagnar innan?
    edgen var tung att köra o tung att lyfta in i bilen...city crossen är ett alternativ, men den har inte fullt liggläge väl? Funderat på cerox som jag tycker verkar ganska bra - nån som har erfarenhet? Gillar det vändbara handtaget :)
Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare