• cassis23

Hur ger ni protoviten och Järnet?

Har en son som får protovit i flaska (flaskmatas)
    och när han är en månad så ska han även börja få järn, kan man ge de i samma flaska?

Ni som ammar hur ger ni? Sked, flaska?
    Funderar på att få igång amningen ordentligt.

• Svar på tråden Hur ger ni protoviten och Järnet?
  • Philippa

Jag gav allt på sked eftersom han inte åt hela flaskan ibland...

• Philippa
    cassis23 skrev 2011-02-09 09:17:49 följande:
    Okej, gav du allt samtidigt (järn o protovit) eller gav du de i 2 omgångar.
    Jag gav vid olika omgångar, magen blev knasig annars.....
  • Vera 74

Protoviten ger jag i flaskan då personalen på neo sa att den var ganska skarp i smaken. Järnet ger jag på sked.

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Maria K

protovit fick vi sluta med när sonden drogs för den var inte god. försökte ge med både sked och spruta i mungipan men det fungerade inte.

• MaraBella Korpfot

Vi tilläggsmatade med bröstmjölk i flaska efter att sonden togs bort och fick rådet av personalen att inte blanda i i flaskan eftersom det inte var säkert att han skulle tömma flaskan. I stället fick vi rådet att blanda med lite mjölk  och hälla direkt i dinappen som vi satte i munnen. Så fick han  protoviten, och järnet, tills den var slut och vi gick över till AD droppar.

• cassis23
    MaraBella Korpfot skrev 2011-02-09 21:56:30 följande:
    Vi tilläggsmatade med bröstmjölk i flaska efter att sonden togs bort och fick rådet av personalen att inte blanda i i flaskan eftersom det inte var säkert att han skulle tömma flaskan. I stället fick vi rådet att blanda med lite mjölk  och hälla direkt i dinappen som vi satte i munnen. Så fick han  protoviten, och järnet, tills den var slut och vi gick över till AD droppar.
    Med bröstmjölk i dinappen?
  • oOMayaOo

Protoviten ger vi i ersättningen. Järnet ger vi på sked mellan två måltider efter som man inte ska ta järn samtidigt som mat. Det hämmar effekten.

• cloudberry79

Ett smart sätt är att blanda protovit, järn och lite lagom varm ersättning i en liten kopp (tex skyddslocket som brukar följa med flaskorna). Montera dinappen på kragen, men skruva inte på flaskan! Sätt sedan nappen i barnets mun i matningsposition, häll koppens innehåll ner i dinappen. När den lilla koppen är tömd sätter man nappen på flaskan och matar som vanligt.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Hur ger ni protoviten och Järnet?