• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Siska skrev 2011-10-11 09:33:35 följande:
    Hej jag har lite frågor, eftersom tråden var så väldigt lång kunde jag inte hitta nått bra svar själv.

Vart köper man bäst bidrottningsgelé? På nätet eller i nån särskild butik?
    Vart hittar man bästa priset?
    Finns den i olika former typ flytande, kapslar, tabletter?

Du som svarar får jätte gärna även slänga iväg svaret till min gästbok, om det inte är för mycket begärt. Tack på förhand!
    Hälsokostbutiken brukar ha! =)

Ingen aning. Det är nog samma pris i stort sett. =)

Vet bara om kapslar.

• ThaGirl
    Tinzu skrev 2011-10-11 16:23:02 följande:

första omgången med bidrottningsgelé funkade inte för mig

Tråkigt. =/ ska du försöka en gång till? 
  • ThaGirl
    Polarlantis skrev 2011-10-21 08:41:24 följande:

Vill bara komma med lite pepp ang BDG!
    Första grav använde jag bdg två månader och plussade den andra månaden. Den första fick jag mer mens och tydligare symptom på "allt". Slutade tyvärr i MA. Men nu har jag åter kört bdg i två månader och plussat, tjoho! Precis samma förlopp, massor med symptom första månaden, mer mens och sedan BINGO! Min ÄL känns också mycket tidligare med bdg.

Massor med lycka till för er alla!!!

Vad roligt att höra! =D
  • ThaGirl
    Mama C skrev 2011-11-01 12:25:45 följande:
    Kan man säga..men samtidigt ger det mig lite hopp om att saker o ting funkar. Ska på vårt första besök på fertilitetsklinik nästa vecka...o vi är skitnervösa...
    Jo det är sant. Då vet man att det faktiskt går iallafall.
    Förstår er fullständigt, jag ahade med varit nervös! 
  • ThaGirl
    Jessieel skrev 2011-11-03 23:42:47 följande:
    när kan man börja ta Apiforce BDG ? HJÄÄLP!
    Första mensdagen =)
  • ThaGirl
    Jennipenni skrev 2011-11-18 07:37:59 följande:
    Hej! Jag hakar på och ska testa Apiforce för första gången när min mens dyker upp nu, runt 29/11. Försökt bli med barn i 4-5 månader, har regelbunden mens, precis börjat testa med Clearblue ÄL-stickor denna månad (utan någon registrering!).

Hoppas på att detta ska funka bra! Glad 
    Välkommen! =)
  • ThaGirl
    Jennipenni skrev 2011-11-23 22:07:49 följande:
    Hoppsan, där kom mensen hela 6 dagar för tidigt. Då börjar jag med Apiforce idag! Tungan ute Har glömt hur länge det är man ska äta dem.. .till ÄL eller bara fortsätta till nästa BIM/mens?
    Fortsätt tills du får ett + =)
  • ThaGirl
    Jennipenni skrev 2011-12-04 09:25:09 följande:
    Började som sagt med Apiforce den 23/11 och nu dag 11 fick jag glad gubbe på ÄL-testet! Glad Igår missade jag att testa, så det kan ju ha varit redan då. Förra månaden började jag inte testa förrän dag 12, så tänk på det att det kan vara att ÄL kommer tidigare än så!
    Skoj! =D Då får ni sexa på då nu! =D
  • ThaGirl
    Mama C skrev 2011-12-03 16:55:04 följande:
    Hej tjejer! Var ett tag sen jag va här inne, men tittar in då o då. Har haft uppehåll på bdg nån månad nu o menscykeln verkar ha stabiliserat sig lite på 37 (!) dar, mindre mens, men däremot är den jäkla pms:en tillbaka.

Ingen bebis här än, ska på första besöket på fert.mottagningen nu den 13 dec=skitnervös, men längtar ändå som fan efter att förhoppningsvis få lite svar. Antagligen kommer jag få Pergotime för att kicka igång en ägglossning (har inte känt av den på evigheter), hoppas det hjälper på första försöketFoten i munnen 

Orkar inte med detta, att bli så brutalt besviken varje månadGråter 1 ½ år har vi försökt nu...suck...

Hoppas det går bättre för er andra!Solig
    Det är verkligen jobbigt att försöka och försöka varenda månad...Det tär lite på en. =/
  • ThaGirl
    Hopes1 skrev 2011-12-06 18:44:07 följande:
    Hej, jag hoppar gärna in i denna tråden med Glad

Jag och min sambo är inne på vårat 4:e försök nu, och ska ha ägglossning nu i helgen!

Det blir vårat första barn och längtan är verkligen ENORM!!

Har också funderat på detta med Bidrottningsgele, men någon här som vet om det kan bidra till några biverkningar?
    Några har fått starkare ÄL...Det känns betydligt mer. Någon har fått mer mensvärk. Men det betyder att du fått/haft en riktigt stark och bra ÄL.=) Du ska även få finare hy och håret ska bli bättre =)

För dom som har PMS så ska detta även lindra för dom. =)

Får du ett + ska du sluta äta dom direkt då dom inte är bra för barnet. Gäller dock inte alla men bättre och vara på säkra sidan. =)

Välkommen! =D 
  • ThaGirl
    LillaMY84 skrev 2011-12-16 15:02:55 följande:
    Hej!
    Hoppar gärna in på denna tråd oxå !
    Jag och min sambo är oxå inne på 4:e försöket med BIM igår! Har inte vågat ta något test än Obestämd Är så rädd för att det ska vara neg. Jag har i alla fall ätit Apiforce varje kväll sedan förra mensen och har även fortsatt efter ÄL. Kände min Äl väldigt tydligt denna månad och fick en Gladpå ägglossningstestet 1/12! Brukar inte känna ÄL annars så det verkar som Apiforcen har funkat i det syftet i alla fall. Hoppas sååååå nu att det är nått där inne i magen! Har haft molandevärk nu i 2-3 dagar hade även det en vecka efter ÄL, men har hört att man kan ha det även om man är gravid!??
    Ja molvärken kan du ha när du är gravid. Livmodern som växer om jag förstått det rätt =)
  • ThaGirl
    LillaMY84 skrev 2011-12-18 12:18:37 följande:
    DET BLEV ETT STROT FINT Plus !!!!!!!!!! Kan inte fatta att jag är gravid!!! Jag har gått och trott att mensen skulle komma när som helst! HAn inte fatta det!!!
    GRATTTTTIIIIISSSSSSS!!!!! =D
  • ThaGirl
    LillaMY84 skrev 2011-12-19 19:39:32 följande:
    Trodde aldrig att det skulle gå så fort!! Nu hoppas jag bara att de håller sig! Nä har absolut inte hunnit fatta det änSkrattande Men jag känner nu i kroppen att nått är på g, är såååååååå trött i dag! Va vaken i natt flera gånger av molandevärk i magen. Men det går väl över snart!

Om jag räknat rätt så blir förlossningsdatumet 19 augustiSkrattande Tänker absolut inte ta reda på könet, det är ju lite av spänningen!!

Jag stannat gärna kvar på tråden vill ju veta hur det går för alla andra! nått ni undrar öve är det bara att fråga. Ni kommer oxå snart plussa ska bi se! När ni minst anar det Glad  
    Vill du jag ska skriva in dej i trådstarten? =)
  • ThaGirl

God jul alla! 

Ska vara iväg hela helgen och åker redan imorgon så passar på nu! =D

Ha så skoj! =D 

• ThaGirl
    Gabriella85 skrev 2011-12-24 23:35:26 följande:
    Tack! Det har ännu inte riktigt sjunkit in. Vi tänkte strunta i att vänta de klassiska 12 veckorna tills vi berättar för andra, vi tänkte ta och berätta för våra familjer imorgon och iövermorgon så de också får en liten bonus julklapp!
    STORT GRATTIS! =D =D =D
  • ThaGirl
    Hopes1 skrev 2011-12-28 16:10:12 följande:
    Hej på er Glad

Jag har en fråga ang, apoforce-bidrottningsgele.

Jag var och köpte mig det idag, men är osäker på när jag ska börja ta det, fick mensen idag. ska jag börja ta dom på en gång?
    Japp! En gång om dagen , när du går och lägger  dej. Dina hormoner jobbar mer på natten så det  påverkar mer då. =) 
  • ThaGirl
    Hopes1 skrev 2011-12-28 22:13:10 följande:
    Okej, tack för svar! Glad

Då börjar jag ta dom ikväll, för på förpackningen står det att man ska ta det innan frukost. Men det kanske inte spelar så jättestor roll?
    Jo det spelar en roll. =)

Dom har en annan funktion än bara till ens ÄL. Så tar man det för det så är det morgonen som gäller men är det ÄL som gäller så är det bättre på kvällen. =) 
  • ThaGirl
    lok1014 skrev 2012-02-11 12:17:05 följande:
    Hej alla ni som var med från början! Vet inte hur aktiv tråden är här men jag försöker

Jag skrev för länge sen men i somras bestämde vi oss för att hålla upp ett tag. Men nu är det dags igen! Jag tänkte jag skulle köpa apiforce nästa månad, missade det till mensen denna gången. Men jag som haft så oregelbunden är nu mer "normal" i cykeln, "bara" 39 - 45 dagar har det diffat det sista fyra månaderna.

Hur har det gått för er alla?
    Hei hei

Vi håller till här borta nu. =)    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m61320261.html

Välkommen dit!
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?