• ThaGirl

Bidrottningsgele!?!?!?

Tian 10 skrev 2011-09-19 11:15:00 följande:
    Långt kvar! Jag har känt mig gravid dagen efter äl ibland, så känningar av hormoner kan man allt ha. Tycker själv det är kul att känna efter och analysera. Just nu känner jag mest av min förkylning, tjock i näsa, ont i näsa och ont i huvudet.
    Haha, men jag har aldrig varit gravid. Så förut över det man läser överallt så har jag ingen aning om hur jag skulle känna mej vid en eventuell graviditet. =P
    Babybel skrev 2011-09-19 11:29:15 följande:
    Hej,

Jag har inte tänkt bli gravid nu, men kanske börja i mars. Jag hade tänkt att jag skulle boosta alla förutsättningar och äta allt bra man kan redan nu. Så jag hade tänkt att börja med Folsyra och vitaminer samt bidrottninggelé redan nu. Men vad jag kan utläsa av det ni skriver här så verkar det inte vara nåt man äter under flera månader för att sen kunna bli gravid?
    Nja, jo du kan ju göra det. Ingen fara alls. Det är bra för hyn och håret och pms besvär också ju. Men annars äter du ju det när du ska försöka för att öka chanserna. =)

• ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-09-19 13:57:48 följande:
    ThaGirl, nä, men man kan ju fantisera. Det är ju inte heller säkert att jag kommer känna samma vid nästa graviditet. Bdg har inte hjälpt min hy, har aldrig haft så mycket finnar som nu. Och piggar är jag nog inte heller. Tror inte bdg och jag är så bra vänner, verkar fungera för vissa men inte för andra.
    Haha, ja jag hoppas på att värsta illamåendet ska komma så man liksom.."jaha, jag är gravid!" ;D
    Men sen tror jag att jag säkert är en sådan som inte kommer känna något alls. Bara för det ska va lite otur liksom.

Fick reda på att min kusin är gravid. Hon vet inte om hon ska behålla. Det enda jag tänkte "GE DEN TILL MEJ ANNARS!"   Blev lite sjävlisk där. :P

• ThaGirl
    joujou skrev 2011-09-19 18:45:47 följande:
    Hahaha men jag blir likadan! eller skitsur när jag folk blir gravida superlätt och gör abort för att dom inte "levt" klart. Så då blir jag egoistiskt-skitförbannad hah!
    Haha tur någon mer känner så! =D
    Tian 10 skrev 2011-09-19 19:17:18 följande:
    Tycker inte du är självisk! Helt normal känsla. Tror vi alla känner samma. Kunde ju få vara vi som blev gravida och inte de där som inte vill ha barn, men livet är inte så rättvist!
    Precis! Håller med! =)

• ThaGirl

Det finns vis landsting som kan kräva upp till 2 års försökande. Så det är inte alls ovanligt dom kräver mer. =)

Lisafisa skrev 2011-09-20 11:31:42 följande:
    Hej!

Jag provade bidrottninggele för 1:a gångenrunt min ÄL i augusti. 2 veckor sedan uteblev mensen och jag var gravid! Är nu i vecka 7. Om det var bidrottningen eller ej vet jag inte. Men tänkt massor med gånger att jag skulle gå in här och skriva till alla som undrar om de ska använda bidrottningen :)

Hoppas det funkar för alla som testar.... :)
    Gud så roligt att höra! =D Tack för du berättade! =D

• ThaGirl
    blåbär02 skrev 2011-09-20 16:47:31 följande:
    Blev så snopen bara, men nu fick vi tid för undersökning!! =) Om en månad drygt!
    Haha det blev jag med första gången jag hörde det. =P  Vad skoj! =D
  • ThaGirl
    Tian 10 skrev 2011-09-21 12:42:25 följande:
    Kunde inte hålla mig så jag tog ett test idag (höll mig lite mer än 4 timmar), det var lika blankt som vanligt. Känns rätt tungt just nu! Man vill ju så gärna få det där plusset och likväl så stirrar det blanka testet tillbaka på en. Vet inte riktigt när jag har BIM men vilken dag som helst, sen är det bara slänga sig in i försök #9. Men utan bdg, det var nog inte min grej.
    Tråkigt...Men du kanske haft ÄL mkt senare än du tror. 
    Du får jätte gärna hänga kvar här om du vill det. Vi är inte så gnällig här i denne tråden vettu ;) 
  • ThaGirl
    Ntme skrev 2011-09-21 16:04:54 följande:
    Ska man äta bidrottninggele hela cykeln eller fram till ÄL?
    Vissa kör fram tills plusset dyker upp och andra till ÄL. Jag gör det fram tills ett + iallafall. =)
  • ThaGirl
    syntharen skrev 2011-09-21 20:33:39 följande:
    Tänkte bara inge lite hopp för er som tar BDG. Jag blev gravid på femte försöket varav 4 sista med apiforce. Och förra gången blev jag gravid på 9:e försöket varav dom två sista med apiforce... Jag märkte i alla fall att mina ÄL-tester blev starkare när jag tog BDG, så kanske var det för att det var lättare att pricka rätt, mer än att BDG påverkade själva fertiliteten. Lycka till er andra!
    Skoj att höra! =D
  • ThaGirl
    joujou skrev 2011-09-22 19:43:38 följande:
    Nu börjar det kännas som att mensen ska komma:S uuuh!!!
    Neej! Den får inte! Säg att den är utvisad!! =)
  • ThaGirl
    joujou skrev 2011-09-25 16:46:39 följande:
    Mensen kom och dödens värk också.
    Usch, har varit så himla ledsen idag och min sambo har fått trösta.
    Känner mig så jävla värdelös.

Vi bestämde oss för att genomgå en RIKTIG utredning nu. Jag orkar inte må så här varje månad, gång på gång. Jag kommer att bli deprimerad snart känner jag.

Så nu har jag skickat mail till Sophiahemmet i Stockholm och får väl se om dom ringer upp och att vi kan få bärja den här resan på riktigt. Just nu står vi bara stilla och jag blir galen.

Kommer inte ens upp ur sängen, SÅ ont har jag. BLÄ!
    Vad tråkigt!! =(
Svar på tråden Bidrottningsgele!?!?!?